football360 logo

شروع حواشی در مورد امباپه؛ از توهین به رئال تا احتمال کودتا

01 خرداد 1401 ساعت 13:3923 نظر
مدل عجیب تمدید قرارداد امباپه، دنیای فوتبال را در شوک فرو برده است.

به گزارش فوتبال 360، با گذشت تقریبا یک روز از ماجرای عجیب دور زدن رئال مادرید از سوی امباپه و باقی ماندن او در پاری‌سن‌ژرمن به شرط دخالت در امور مدیریتی، هنوز این داستان داغ است و حواشی زیادی دارد.

هت‌تریک با طعم فحاشی 

امباپه ساعاتی پس از تمدید قرارداد با پاری‌سن‌ژرمن در بازی خانگی هفته آخر این تیم هت‌تریک کرد؛ آنچه آشتی هواداران این تیم با ستاره‌ها را رقم زد. البته روی سکوها غیر از تشویق خبرهای دیگری هم بود؛ از جمله این که باشگاه رئال مادرید با هجمه هواداران پاریسی مواجه شد و آن‌ها در دقایق زیادی به ارکان باشگاه مادریدی فحاشی کردند.در این بین اظهارات امباپه پس از هت‌تریک و برتری 5 گله تیمش هم نمک به زخم رئال پاشید: «من از این که به این ماجراجویی ادامه می‌دهم، بسیار خوشحال هستم. همیشه گفتم پاریس خانه من است و امیدوارم بتوانم به فوتبال بازی کردن که بیش‌تر از هر کاری دوستش دارم و کسب جام‌های قهرمانی ادامه دهم.»

هالند پر، حالا امباپه هم پر 

رئال مادرید این فصل هر چقدر در زمین موفق بوده و ضمن کسب قهرمانی زودهنگام در لالیگا به فینال لیگ قهرمانان رسید اما بیرون میدان، ناکامی مطلق در جذب ستارگان وجود داشت. رئال مادرید با توجه به بودجه و به قصد رعایت بازی جوانمردانه اقتصادی، قید رقابت بر سر جذب هالند را زد تا به امباپه برسد اما وعده‌های مالک قطری از جمله امکان دخالت و اختیار تام در باشگاه، باعث ماندن کیلیان و شکست رئال در این پروژه شد. حالا کهکشانی‌ها از اینجا مانده و از آنجا رانده شده‌اند. 

احتمال کودتا 

با توجه به تصمیم غیرحرفه‌ای سران پاری‌سن‌ژرمن مبنی بر دادن اختیار تام به این بازیکن، احتمال وقوع اتفاقات ناگواری در تیم وجود دارد. از طرفی تصمیمات امباپه ممکن است به مذاق برخی بازیکنان خوش نیاید و مثلا ممکن است بازیکنی مثل مسی در صورت مغضوب شدن از نگاه امباپه، مجبور به نیمکت‌نشینی و جدایی از تیم شود. از طرفی احتمال وجود یک باند قدرت علیه امباپه هم وجود دارد؛ بخصوص اینکه پاری‌سن‌ژرمن بازیکنان حاشیه‌ساز زیادی دارد! 

احتمال شکایت لالیگا

در این بین سازمان لالیگا هم عصبانی و  مدعی شده در این پروژه، پاری‌سن‌ژرمن با ارائه وعده‌های نامتعارف، تخلفات گسترده‌ای مرتکب شده است. در بیانیه آن‌ها آمده است: « این یک رسوایی است. ما از پاری سن ژرمن به یوفا، مقامات اداری و مالیاتی فرانسوی و مراجع ذی‌صلاح اتحادیه اروپا شکایت خواهیم کرد. چطور باشگاهی مثل پاری‌سن‌ژرمن با وجود ضرر 220 میلیون یورویی در فصل گذشته و 700 یورو طی سال‌های اخیر و پرداخت مجموع دستمزد 650 میلیون یورویی به کارکنان خود در فصل 2022-2021، می تواند چنین توافقنامه‌ای را امضا کند؟»

بازتاب‌های منفی علیه کیلیان

در چند ساعت اخیر فضای مجازی پر بوده از واکنش‌ها به این اقدام امباپه. بنزما که بارها از امباپه خواسته بود در رئال به او بپیوندد، پس از شنیدن خبر ابتدا عکسی از لوگوی رئال و دست باند پیچی خودش را در توییتر قرار داد و در ادامه با انتشار عکسی از توپاک شکور و دوستی که به او خیانت کرد، غیرمستقیم هموطنش را به خیانت متهم کرد. 

نقش جام‌جهانی در ماندن در پاریس 

به نظر می‌رسد بخشی از پروژه ماندن امباپه در پاریس، نتیجه فشارهای خارجی باشد. جام‌جهانی در قطر برگزار می‌شود و برای رئیس قطری پاریس، ماندن امباپه در تیمش اهمیت زیادی دارد. او با این کار وجهه قطر را بالاتر می‌برد و باشگاهش را که به طور مستقیم ازدولت قطر تغذیه می‌شود در جایگاه مناسبی نسبت به غولی به نام رئال مادرید قرار می‌دهد.

خنده کیلیان به تحقیر شدن رئال 

در پایان بازی شب گذشته پاری‌سن‌ژرمن و در مراسم اهدای جام به قهرمان، هنگام سخنرانی رئیس باشگاه کنار امباپه، هواداران تیم پاریسی یکپارچه به فحاشی به رئال پرداختند و وقتی دوربین‌ها چهره خندان کیلیان هنگام اوج گرفتن این شعارها را نشان دادند، خشم هواداران رئال و رسانه‌های اسپانیایی برانگیخته شد. حالا باید دید رئال در ادامه فصل نقل و انتقالات چه روند را در پیش می‌گیرد.

اولین پیامد، اخراج لئوناردو

در اولین اقدام پس از تمدید امباپه، جدایی لئوناردو، مدیر ورزشی برزیلی از تیم قطعی شد. گفته می‌شود بازیکن تیم قهرمان جام‌جهانی 1994 رابطه خوبی با بازیکنان تیم و البته امباپه نداشت و با ماندن کیلیان در واقع باشگاه به شکل غیرمستقیم به لئوناردو اعلام کرد به او نیازی ندارد. در مورد پوچتینو، اخبار از رابطه خوب امباپه با او حکایت دارد اما به نظر می‌رسد طبق نظر کیلیان در پایان فصل، زیدان جانشین مرد آرژانتینی خواهد شد.

دی‌ماریا و استقبال از ماندن امباپه

یکی از اولین واکنش‌ها به ماندن امباپه از آنخل دی‌ماریا سر زد؛ مردی که پاریس را در پایان قراردادش ترک کرد. او گفت: « به اعتقاد من، کیلیان تصمیم درستی گرفت. او می‌تواند سال‌ها این جا بدرخشد و موفق شود. کیلیان با این سن و سال قادر است چند سال دیگر در پاریس بماند و سپس به رئال مادرید برود تا در آنجا هم به آرزوهای بیش‌تری دست یابد.»


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری