football360 logo

ایستگاه پایانی لیگ جزیره؛ همان همیشگی یا معجزه بزرگ؟

01 خرداد 1401 ساعت 10:457 نظر
تعقیب و گریز لیورپول و منچسترسیتی امروز با تعیین قهرمان لیگ انگلیس به نقطه پایان می‌رسد.

به گزارش فوتبال 360، امروز و در هفته سی‌وهشتم و پایانی، لیگ برتر انگلیس با انجام 10 بازی همزمان به کار خود در فصل 2021-2022 پایان خواهد داد. این در حالی است که چشم‌ها به طور مشخص به 2 ورزشگاه اتحاد و آنفیلد دوخته خواهد بود؛ جایی که منچسترسیتی صدرنشین میزبان استون‌ویلا است و لیورپول از ولورهمپتون پذیرایی خواهد کرد. شاگردان پپ گواردیولا با پیروزی برابر استون‌ویلا بدون در نظر گرفتن نتیجه‌ای که در آنفیلد رقم می‌خورد، قهرمانی خود را جشن خواهند گرفت.

سیتیزن‌ها شکست‌ناپذیر در هفته پایانی، لیورپول بازنده همیشگی

منچسترسیتی که لقب پرافتخارترین تیم لیگ برتر انگلیس در 10 فصل گذشته را یدک می‌کشد، هرگز صدر جدول را در هفته پایانی از دست نداده است. آغاز عصر طلایی منچسترسیتی از فصل 2012-2011 رقم خورد. رقابت تاریخی با همشهری تا آخرین ثانیه‌ها و قهرمانی به یاد ماندنی تیم روبرتو مانچینی در حالی در تاریخ لیگ برتر ثبت شد که سیتیزن‌ها حتی با تساوی در خانه خود هم قهرمانی را به یونایتد واگذار می‌کردند اما با پیروزی ثانیه‌های پایانی برابر کوئینزپارک رنجرز موفق شدند صدرنشینی خود را در هفته پایانی حفظ کرده و در نهایت برای اولین‌بار از تولد لیگ برتر و در مجموع برای سومین بار در تاریخ فوتبال باشگاهی انگلیس، قهرمان جزیره شوند.
فصل 2014-2013 رقابت سخت سیتی و لیورپول تا هفته پایانی ادامه داشت. سیتی به عنوان تیم اول جدول رده‌بندی با 83 امتیاز در روز پایانی میزبان وستهام بود و لیورپول با 2 امتیاز کمتر در آنفیلد از نیوکاسل پذیرایی می‌کرد. سیتیزن‌ها که سرنوشت خود را در دست داشتند با پیروزی 2 بر صفر برابر وستهام و بدون توجه به پیروزی لیورپول برابر نیوکاسل، به سومین جام خود در نسخه جدید لیگ برتر انگلیس دست پیدا کردند و سر لیورپولی‌ها بی کلاه ماند.
در رقابت تنگاتنگی که بار دیگر بین سیتی و لیورپول این‌بار در فصل 2019-2018 ایجاد شد که بی‌شباهت به فصل جاری نبود؛ سیتی یک‌بار دیگر به عنوان تیم صدرنشین در هفته پایانی به میدان رفت اما به دلیل فاصله یک امتیازی با لیورپول تنها با کسب پیروزی می‌توانست با خیال راحت و بدون هیچ حرف و حدیثی قهرمان شود. در نهایت آن دیدار برابر برایتون با پیروزی  4 بریک سیتیزن‌ها به پایان رسید تا قهرمانی چهارم در لیگ برتر در اتحاد به ثبت برسد و این بار نیز پیروزی لیورپول در خانه بی‌فایده بماند.

آنفیلد برای بار سوم اشک می‌ریزد؟

جدال امروز سومین مبارزه بین منچسترسیتی و لیورپول در هفته پایانی برای کسب عنوان قهرمانی طی سال‌های اخیر است! لیورپول در کمتر از یک هفته مانده به فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید، تمام توان خود را برای پیروزی برابر ولورهمپتون به کار می‌بندد اما باید معجزه‌ای در اتحاد رخ بدهد؛ تساوی یا شکست شاگردان پپ گواردیولا برابر استون‌ویلا. سیتیزن‌ها با حذف در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان، حالا هیچ چیزی برای از دست دادن ندارند و طبق عادت همیشگی اگر معجزه‌ای در کار نباشد امروز فاتح بازی و جام قهرمانی جزیره خواهند بود. این داستان شگفت‌انگیز از ساعت 19:30 به وقت ایران آغاز می‌شود. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری