football360 logo

لیست جدید تیم ملی با چند سورپرایز ویژه؛ از امید ابراهیمی تا علی علیپور

05 خرداد 1401 ساعت 08:5593 نظر
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران، اسامی ۲۵ بازیکن به منظور حضور در اردوی خردادماه و دیدار با کانادا را اعلام کرد.

به گزارش فوتبال 360، اردوی تیم ملی فوتبال ایران جهت آماده‌سازی در مسیر جام جهانی 2022 قطر، از نهم خردادماه آغاز می‌شود و مسئولان فدراسیون فوتبال در تدارک بازی دوستانه هستند. فعلاً تقابل با تیم ملی کانادا در شهر ونکوور نهایی شده که البته شایعاتی پیرامون لغو این مسابقه در فضای مجازی مطرح شده اما هنوز این مسابقه به طور رسمی در تقویم تیم ملی فوتبال ایران قرار دارد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، صبح امروز اسامی 25 بازیکن مدنظر خود را برای حضور در اردوی تیم ملی که از نهم خردادماه آغاز می‌شود، اعلام کرد و این بازیکنان باید بعد از اتمام دیدارهای معوقه لیگ برتر خود را به کادرفنی تیم ملی معرفی کنند.

تداوم حضور حسینی و غیبت نیازمند

حسین حسینی بعد از حضوری درخشان در استقلال توانست حضورش در فهرست تیم ملی را تمدید کند و برای دومین اردوی متوالی به تیم ملی دعوت شد. در نقطه مقابل دروازه‌بان استقلال، پیام نیازمند است که با توجه به نیمکت‌نشینی در تیم پورتیموننسه پرتغال، دراگان اسکوچیچ تصمیم گرفته تا مجدداً روی نام او خط قرمز بکشد.

علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده دو دروازه‌بان دیگری هستند که از سوی دراگان اسکوچیچ به اردوی ملی فراخوانده شده‌اند تا رقابت جذاب در درون دروازه تیم ملی شکل بگیرد.

در انتظار زوج جدید دفاعی در غیاب شجاع

شجاع خلیل‌زاده به دلیل گذراندن دوران مصدومیت، قادر به همراهی تیم ملی در اردوی پیش‌رو نیست و یکی از غایبان سرشناس فهرست اسکوچیچ است. در غیاب خلیل‌زاده، دراگان اسکوچیچ از محمدحسین کنعانی‌زادگان، عارف غلامی، مجید حسینی و عارف آقاسی دعوت کرده است تا در تقابل دوستانه با کانادا خبری از زوج موفق خلیل‌زاده - کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی تیم ملی نباشد و اسکوچیچ گزینه‌های متعددی برای چینش دو دفاع میانی تیمش دارد. محمدحسین کنعانی‌زادگان در حالی از سوی اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شده که این بازیکن بر اساس حکم کمیته استیناف، 2 جلسه از همراهی تیم ملی در مسابقات دوستانه محروم است.

رقابت جذاب حردانی - محرمی

صالح حردانی دفاع راست استقلال توانسته مجدداً به فهرست تیم ملی بازگردد و او در رقابت با صادق محرمی، کار دشواری برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی دارد اما مدافع آبی‌پوشان امیدوار است با توجه به آمادگی‌اش در لیگ برتر، بتواند در تیم ملی هم جایگاه خود را مستحکم کند و در دوئل با محرمی، به ترکیب اصلی تیم ملی برسد. رامین رضاییان که عملکرد قابل قبولی در پرسپولیس داشته، بازهم نامش در لیست اسکوچیچ دیده نمی‌شود و به تیم ملی دعوت نشده است.

امید نورافکن، میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی هم گزینه‌های در دسترس و بدون‌تغییر دراگان اسکوچیچ برای سمت چپ خط دفاعی تیم ملی هستند.

بازگشت امید ابراهیمی به تیم ملی

امید ابراهیمی بعد از نمایشی فوق‌العاده در ترکیب الوکره در لیگ ستارگان قطر، توانست مجوز بازگشت به تیم ملی را از دراگان اسکوچیچ بگیرد و نامش در فهرست دعوت‌شدگان به اردوی پیش‌رو تیم ملی به چشم می‌خورد. ابراهیمی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی، رقبای سرشناسی چون سعید عزت‌اللهی، مهدی مهدی‌پور، احمد نوراللهی و میلاد سرلک را دارد تا رقابت فوق‌العاده جذابی میان هافبک‌های پیشین و فعلی سرخابی برای حضور در ترکیب اصلی شکل بگیرد.

وینگرهای تیم ملی، بدون سوپرایز

امیرحسین حسین‌زاده پدیده جوان استقلال توانست بار دیگر در فهرست تیم ملی قرار بگیرد و مزد درخشش خود در تیم باشگاهی‌اش را گرفت. البته که حسین‌زاده برای حضور در ترکیب تیم ملی کار سختی دارد.

دراگان اسکوچیچ در پست وینگر، تغییری در فهرست تیم ملی نسبت به اردوهای قبلی ایجاد نکرده و مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده نفرات دعوت‌شده از سوی سرمربی کروات به اردوی ملی هستند.

مهدی قایدی سرشناس‌ترین غایب تیم ملی در این پست به شمار می‌رود که با توجه به نیمکت‌نشینی و دوری قایدی از ترکیب شباب‌الاهلی، غیبت او چندان دور از ذهن هم نبود.

خط آتش پرستاره با یک سوپرایز ویژه

مهدی طارمی، سردار آزمون و اللهیار صیادمنش سه مهاجم دعوت‌شده از سوی دراگان اسکوچیچ هستند که به مانند اردوهای قبلی تیم ملی خط حمله پرستاره تیم ملی فوتبال ایران را شکل می‌دهند. در کنار طارمی، آزمون و صیادمنش، اسکوچیچ یک سوپرایز ویژه را هم در فهرست تیم ملی داشته و سوپرایز سرمربی کروات، دعوت از علی علیپور بوده است تا او که به تازگی به تیم ژیل ویسنته پیوسته، پیش از حضور در اردوی پیش فصل تیم جدیدش، حضور در اردوی تیم ملی را تجربه کند.

غایبان بزرگ و سرشناس

مرتضی پورعلی‌گنجی در خط دفاعی تیم ملی بزرگ‌ترین غایب فهرست دراگان اسکوچیچ به شمار می‌رود. در خط هافبک، سامان قدوس و وحید امیری به دلیل مصدومیت به این اردو دعوت نشده‌اند و عدم دعوت از کاوه رضایی، کریم انصاری‌فرد و شهاب زاهدی هم در خط حمله تیم ملی سوال‌برانگیز بوده که احتمالا دراگان اسکوچیچ توضیحاتی را پیرامون غیبت این 6 بازیکن ارائه خواهد کرد.

5 استقلالی و 2 پرسپولیسی

اسکوچیچ نگاه ویژه‌ای به قهرمان لیگ بیست‌ویکم داشته و بخش مهمی از فهرست جدید تیم ملی را بازیکنان استقلال شکل می‌دهند. سرمربی کروات تیم ملی، 5 شاگرد فرهاد مجیدی را برای اردوی جدید تیم ملی دعوت کرده و حسین حسینی، عارف غلامی، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور، و امیرحسین حسین‌زاده باید نهم خردادماه در مرکز ملی فوتبال خود را به کادرفنی تیم ملی معرفی کنند.

میلاد سرلک و مهدی ترابی دو بازیکن دعوت‌شده از پرسپولیس هستند تا در اردوی پیش‌روی تیم ملی، آبی‌پوشان سهم بیشتری از فهرست تیم ملی را در اختیار داشته باشند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری