football360 logo

گزینه‌ای خبرساز برای بازی دوستانه تیم ملی؛ روسیه!

15 خرداد 1401 ساعت 21:2273 نظر
به نظر می‌رسد روسیه اولین حریف ایران در پنجره فیفادی بعدی خواهد بود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در پنجره خردادماه تبدیل به معمایی بزرگ شده است. ایران که از ابتدا و با ادعای مسئولان فدراسیون فوتبال قرار بود با برزیل و آرژانتین دیدار کند، در ادامه از نهایی کردن بازی با تیم‌های کوچکتری همچون پرو و نیوزیلند هم عاجز ماند تا رفته‌رفته نگرانی درباره آماده‌سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی قطر شکل بگیرد.

سرانجام پس از مدت‌ها رایزنی، مسئولان فدراسیون فوتبال موفق به نهایی کردن یک بازی دوستانه با کانادا در ونکوور شدند که این بازی هم با وجود بستن قرارداد دوطرفه، به صورت یک‌طرفه از سوی کانادایی‌ها لغو شد. فدراسیون فوتبال کانادا دلیل لغو این بازی را مسائل «ژئوپلیتکی» توصیف کردند تا در ایران، بسیاری از دولتمردان در کنار اهالی فدراسیون از کانادا و وارد کردن سیاست به عرصه ورزش گلایه کنند.

بعد از لغو دیدار با کانادا، نوبت به گمانه‌زنی‌های بعدی رسید؛ ابتدا عنوان شد قرار است ایران با سنگال دیدار کند که این خبر هم رنگ واقعیت به خود ندید. سپس خبر رسید که فدراسیون فوتبال اروگوئه به ایران پیشنهاد انجام یک بازی دوستانه در «مونته‌ویدیو» داده است که به قرار، این دیدار هم به دلیل مخالفت دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران لغو شده است. دستِ‌آخر، تیم ملی برای برگزاری یک اردو و به امید برگزاری چند دیدار دوستانه راهی قطر شده است. این روز‌ها خبر از توافق اولیه با فدراسیون الجزایر داده شده و گفته می‌شود این دو تیم قرار است ۲۲ خرداد در دوحه به مصاف هم بروند. فدراسیون فوتبال ایران این بار پیش‌دستی نکرده و هنوز چیزی را به صورت رسمی اعلام نکرده است. رسانه‌های الجزایری خبر می‌دهند کار نهایی شده و به نقل از مدیر روابط عمومی تیم ملی الجزایر، گفته‌اند فقط جزئیات اداری مانده است. هرچند درباره این بازی هم شایعاتی منتشر شده است و احتمال لغوش وجود دارد.

حال، هنوز تکلیف فیفادی خرداد برای تیم ملی مشخص نشده، رسانه‌های روسیه نوشته‌اند که تیم ملی ایران، یکی از دو رقیب روسیه در فیفادی سپتامبر خواهد بود. با توجه به این موضوع و زمان برگزاری آن فیفادی که ۲۸ شهریور تا پنجم مهرماه خواهد بود، ایران یکی از دو رقیب روسیه در آن بازه زمانی است. اگر تا آن زمان اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و طلسم بازی‌های دوستانه تیم ملی بشکند، حوالی مهرماه، تیم ملی با روسیه دیدار خواهد کرد. درباره جزئیات این خبر هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده و حتی روس‌ها هم به طور دقیق نمی‌دانند قرار است این بازی به میزبانی تهران برگزار شود یا مسکو.

هرچه که باشد، با توجه به رابطه خوب دیپلماتیک دو کشور، این بار تیم ملی ایران نباید نگران لغو دقیقه نودی این بازی باشد. ایران و روسیه از متحدان سیاسی به شمار می‌روند و این موضوع در سایر عرصه‌ها از جمله همین ورزش هم دیده می‌شود. ایران یکی از معدود کشور‌هایی بود که به حذف روسیه از انتخابی جام جهانی گلایه کرد و آن را مصداق بارز دخالت سیاست در امور ورزشی دانست. با وجود این، فیفا و یوفا، روسیه را از بازی‌های مهم ملی و باشگاه از جمله جام جهانی و جام ملت‌های اروپا محروم کرده و بازیکنان خارجی شاغل در لیگ این کشور را هم با ابهام بزرگی مواجه کرده‌اند.

سرمربی تیم ملی روسیه هم با توجه به چنین شرایطی، بازیکنان تیم ملی را برای اردوی جاری و فیفادی خرداد فرانخوانده به این امید که آن‌ها استراحت کافی داشته باشند. با این حال، سایت اکسپرس روسیه نوشته که اردوی بعدی تیم ملی این کشور در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و دو بازی تدارکاتی هم در دستور کار قرار گرفته است. جالب اینکه، فعلا به نقل از رسانه‌های روس، فقط بازی با تیم ملی ایران در سپتامبر نهایی شده است. دیداری که می‌تواند حواشی غیرورزشی به همراه داشته باشد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری