football360 logo

ملوان با قهرمانی به لیگ برتر بازگشت؛ فرار سایپا از سقوط

17 خرداد 1401 ساعت 19:5217 نظر
هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال ایران برگزار شد که تیم ملوان توانست برای نخستین‌بار قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند.

به گزارش فوتبال 360، پس از آن‌که سرنوشت صعود تیم‌های ملوان بندرانزلی و مس کرمان به لیگ برتر مشخص شد و آن‌ها دو تیم شرکت‌کننده در بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران خواهند بود، رقابت‌شان بر سر کسب عنوان قهرمانی لیگ یک بود و شاگردان مازیار زارع در تیم ملوان شانس بیشتری برای قهرمانی داشتند. ملوان با 68 امتیاز صدر جدول لیگ یک را تا پیش از هفته پایانی رقابت‌ها در اختیار خود داشت و مس کرمان با 67 امتیاز در رتبه دوم امیدوار به لغزش ملوان بود.

جشن قهرمانی ملوان توأمان با سقوط ویستا

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی امروز در خانه و در حضور پرشور هواداران خود در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی، پذیرای ویستاتوربین بود. انگیزه‌های دو تیم در مسابقه امشب کاملاً متفاوت بود، ملوانی‌ها برای قهرمانی لیگ یک به میدان آمده بودند و در مقابل ویستاتوربین برای فرار از سقوط راهی جز کسب پیروزی در انزلی نداشت.

شاگردان مازیار زارع به خوبی توانستند از امتیاز میزبانی خود بهره ببرند و با گلزنی حمید کاظمی ستاره باتجربه ملوان، انزلی‌چی‌ها به 3 امتیاز شیرین خانگی دست پیدا کردند تا ملوان بندرانزلی برای نخستین‌بار عنوان قهرمانی لیگ یک را به دست آورد و شاگردان زارع با کسب 71 امتیاز بازگشتی باشکوه به لیگ برتر داشته باشند.

ویستاتوربین تهران که تیمی تازه لیگ یکی شده به شمار می‌رفت، در کنار تیم‌های ماشین‌سازی تبریز و شاهین شهرداری بوشهر که از هفته‌ها قبل سقوط‌شان به لیگ دو مسجل شده بود، با 37 امتیاز مجدداً به رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال ایران بازگشت.

نایب قهرمانی مس در خرم آباد

مس کرمان در بازی همزمان در هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال ایران در خرم آباد میهمان خیبر بود. مسی‌ها که امیدوار به توقف ملوان در خانه بودند، با نمایشی تهاجمی مقابل شاگردان فراز کمالوند صف‌آرایی کردند.

نارنجی‌پوشان مس با حملاتی متعدد روی دروازه خیبر به دنبال کسب پیروزی در بیرون از خانه بودند که با گلزنی عارف زینلی و میثم آقایی، شاگردان فرزاد حسین‎‌خانی به هدف خود رسیدند و 3 امتیاز بیرون را خانه را به‌دست آوردند. هر چند که این 3 امتیاز باعث قهرمانی مسی‌ها در لیگ یک نشد و آن‌ها با 70 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کردند.

اولین برد درخشان سایپا را در لیگ یک نگه داشت

تیم فوتبال سایپا تهران که در چهار هفته اخیر هدایت آن برعهده حمید درخشان گذاشته شده، همراه با سرمربی جدید خود ناکام در کسب پیروزی و کسب 3 تساوی و یک شکست باعث شده بود تا شاگردان درخشان در یک‌قدمی سقوط به لیگ دو باشند.

سایپا امروز در خانه پذیرای شهرداری همدان بود که نارنجی‌پوشان توانستند با برتری 2 بر یک در خانه جشن بقا بگیرند و با 40 امتیاز در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران باقی ماندند. در صورت ناکامی سایپا در کسب امتیاز و تساوی ویستاتوربین در انزلی مقابل ملوان، خودروسازان راهی لیگ دو می‌شدند اما شکست ویستاتوربین در مقابل ملوان باعث شد تا سایپایی‌ها کسب هر نتیجه‌ای در خانه در لیگ یک باقی بمانند.

لغو عجیب سه بازی؛ جریمه بهتر از هزینه سفر!

لیگ دسته اول فوتبال ایران در شرایطی امشب به پایان رسید که 3 دیدار از رقابت‌های هفته پایانی برگزار نشد! مس شهربابک - استقلال خوزستان، پارس جنوبی جم - شهرداری آستارا و استقلال ملاثانی - آرمان‌گهر سیرجان دیدارهایی بودند که امشب سوت آغاز آن‌ها به صدا در نیامد و کمیته انضباطی پیرامون این 3 مسابقه تصمیم می‌گیرد.

مدیران تیم‌های استقلال خوزستان، شهرداری آستارا و آرمان‌گهر سیرجان با توجه به تشریفاتی بودن مسابقات تیم‌شان و البته هزینه بالای سفر، تصمیم به عدم برگزاری دیدار هفته پایانی تیم خود گرفتند و به نوعی جریمه مالی احتمالی از سوی کمیته انضباطی را به هزینه سفر ترجیح دادند. اتفاقی عجیب و باورنکردنی که البته در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران هم رخ داده بود!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری