football360 logo

تیم منتخب فصل 360؛ ستاره‌ها به صف شدند!

17 خرداد 1401 ساعت 18:5788 نظر
4 بازیکن از استقلال، 2 بازیکن از پرسپولیس و سپاهان، یکی هم از فولاد، مس رفسنجان و گل‌گهر به تیم منتخب فصل رسیدند.

به گزارش فوتبال 360، در لیگ بیست‌ویکم، 240 بازیکن درحداقل یک سوم از مسابقات بازی کردند. از بین این تعداد، 11 بازیکن نمایشی بهتر از سایرین داشتند. استقلال رکوردهای دفاعی و امتیازی تاریخ لیگ را زد تا بیشترین نماینده را در تیم منتخب داشته باشد. البته به دلیل اینکه محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی سرباز شدند، رافائل سیلوا دیر به ترکیب این تیم اضافه شد و عارف غلامی هم بخش زیادی از فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد، آبی‌ها در خط دفاع نماینده‌ای ندارند. در ادامه عملکرد بازیکنان حاضر در تیم منتخب «فوتبال 360» را با همکاری «متریکا» می‌خوانید. 

حسین حسینی/ دروازه‌بان/ استقلال

آقای کلین‌شیت با گل نخوردن در 17 بازی، شکستن رکورد کمترین گل خورده در یک فصل از تاریخ لیگ برتر، جای شکی را برای انتخاب حسین حسینی باقی نگذاشت. دروازه‌بان استقلال فقط 15درصد از شوت‌های در چارچوبش را گل خورد که در این فاکتور هم بهترین دروازه‌بان لیگ بود.

دانیال اسماعیلی‌فر/ دفاع کناری/ سپاهان

بین تمامی بازیکنانی که در لیگ بیست‌ویکم بازی کردند، دانیال اسماعیلی‌فر فعال‌ترین بازیکن بود که در هر بازی بیش از 84 لمس توپ داشت. اگر از مهاجم‌ها فاکتور گرفته شود، دانیال تاثیرگذارترین بازیکن لیگ روی گل‌ها هم بود که 5 گل زد، 6 پاس‌گل داد و یک پنالتی گرفت. اسماعیلی‌فر در تیم پرستاره سپاهان، در 3 فاکتور فنی بهترین بازیکن تیمش بود؛ بیشترین دریبل موفق، بیشترین توپ‌گیری (تکل موفق) و بیشترین لمس توپ.

عارف آقاسی/ دفاع میانی/ فولاد

ستاره 25 ساله فولاد، فصل عجیبی را سپری کرد. او طبق ادعای خودش، برای رسیدن به پیراهن تیم ملی، در ابتدای فصل با استقلال قرارداد بست. از آن‌جایی که با حضور مرادمند و یزدانی به او کمتر بازی می‌رسید، در نیم‌فصل به فولاد برگشت اما خیلی زود یزدانی و مرادمند به دلیل سربازی، مجبور به ترک استقلال شدند. آقاسی اما فرم و آمادگی‌اش را حفظ کرد و در فولاد هم درخشید. او در 2 تا از مهم‌ترین فاکتورها، یعنی عملکرد دفاعی و نبرد پیروز، جزو 3 بازیکن برتر فصل بود. آماری که باعث شد هر 2 تیم این فصلش، بهترین آمار خط دفاعی را داشته باشند.

امید نورافکن/ دفاع کناری/ سپاهان

امید نورافکن با اختلاف چشم‌گیری، بهترین دفاع چپ فصل بود. البته اطمینان محرم نویدکیا به او به اندازه‌ای بالا بود که در 4 بازی پایانی فصل، مدافعان میانی تخصصی‌اش را نیمکت‌نشین کرد و از نورافکن در قلب دفاع بازی گرفت. نورافکن در این فصل 4 گل برای سپاهان زد و به همین اندازه هم پاس‌گل داد. نورافکن در تعداد شوت و دریبل موفق، جزو 3 بازیکن برتر سپاهان هم بود.

مهدی مهدی‌پور/ هافبک/ استقلال

بهترین بازیکن این فصل استقلال، مهدی مهدی‌پور بود. بازیکنی که از بین دو نیمه‌ی اولین بازی فصل، وارد زمین شد و فرهاد مجیدی تا پایان فصل (به‌جز یک مرتبه در دقیقه 90) او را تعویض نکرد. مهدی‌پور که ایستگاهی‌زن اول استقلال بود، 7 پاس‌گل در این فصل داد و در رتبه چهارم جای گرفت. او در این فصل 66 موقعیت گل برای استقلال ساخت. مهدی‌پور در عملکردهای دفاعی هم فعال بود و در هر بازی به طور میانگین 4 مرتبه خطر را از دروازه استقلال دور می‌کرد.

وحید امیری/ هافبک/ پرسپولیس

مطابق انتظار، یکی از دو بازیکن برتر پرسپولیس در این فصل، هافبک 34 ساله این تیم بود. امیری که به دوندگی بالایش معروف است، در این فصل جزو 10 بازیکنی بود که بیشترین لمس توپ را داشت. امیری در 4 پست دفاع چپ، هافبک کناری، هافبک تهاجمی و وینگر در دو سمت خط حمله برای پرسپولیس بازی کرد. امیری یک گل زد، 3 پاس‌گل داد، تکنیکی‌ترین بازیکن پرسپولیس بود و جزو 3 بازیکنی بود که بیشتر از بقیه با خطا متوقف شد.

سعید صادقی/ هافبک/ گل‌کهر

رکورد بیشترین پاس‌گل در تاریخ لیگ برتر، در این فصل توسط سعید صادقی شکسته شد. بازیکنی که 14 پاس‌گل داد و 56 موقعیت دیگر هم با پاس‌کلیدی ساخت که تبدیل به گل نشد. صادقی 7 گل هم زد تا تاثیرگذارترین بازیکن فصل روی گل‌ها باشد. وینگر 28 ساله گل‌گهر، جزو 3 بازیکن خلاق فصل بود و هیچ بازیکنی هم بیشتر از او، در تعداد بازی‌های مختلف بهترین بازیکن زمین نشد.

کوین یامگا/ هافبک/ استقلال

دومین گلزن برتر فصل، هافبک 25 ساله استقلال بود. بازیکنی که در بین 3 پنالتی‌گیر برتر فصل هم جای دارد و در این فصل 3 مرتبه با خطای پنالتی متوقف شد. او پنالتی‌زن اول استقلال هم بود و 10 گل از مجموع 39 گل استقلال، سهم یامگا بود. اضافه شدن 3 پاس‌گل، نقش او را در قهرمانی استقلال پررنگ‌تر هم می‌کند. 

مهدی ترابی/ مهاجم/ پرسپولیس

در بین تمامی بازیکنانی که در لیگ بیست‌ویکم بازی کردند، مهدی ترابی بیشترین موقعیت را ساخت. او به طور میانگین در هر بازی 2.6 موقعیت می‌ساخت که حاصل آن، 10 گل برای پرسپولیس بود. ترابی با این تعداد پاس‌گل، بعد از سعید صادقی دومین پاسور برتر فصل هم شد. ضمن اینکه ترابی یک پنالتی هم گرفت و 3 گل هم زد. 

گادوین منشا/ مهاجم/ مس رفسنجان

لیگی که گذشت، بهترین فصل منشا در فوتبال ایران نبود و او در پیکان تعداد گل بیشتری زده بود، اما برای اولین‌بار، آقای‌گل شد. پنالتی‌زن اول مس رفسنجان، نیمی از 14 گل فصلش را از روی نقطه پنالتی زد. البته او در این فصل گلِ زیبا هم کم نداشت. منشا در هر بازی به طور میانگین نزدیک به 3 مرتبه دروازه حریف را با شوت تهدید می‌کرد که از این حیث، جزو 3 بازیکن شوت‌زن فصل بود. 

امیرحسین حسین‌زاده/ مهاجم/ استقلال

حسین‌زاده در کنار سعید صادقی، رکورددار انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین هستند. این دو بازیکن، هر کدام 5 مرتبه از سوی «متریکا» بهترین بازیکن زمین لقب گرفتند. حسین‌زاده، ستاره‌ی تیم قهرمان فصل هم بود. او برای استقلال بیشتر از همه شوت زد، بیشترین شوت در چارچوب را زد، تکنیکی‌ترین بازیکن بود و در خطای متحمل شده و پاس‌کلیدی هم دومین بازیکن برتر تیمش بود. حسین‌زاده گلزن‌ترین بازیکن این فصل استقلال در جریان بازی هم بود. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری