football360 logo

بهترین بازیکن هر تیم را بشناسید!

19 خرداد 1401 ساعت 11:0247 نظر
6 دروازه‌بان، 4 مدافع میانی، 3 وینگر، 2 هافبک وسط و یک دفاع کناری بهترین بازیکنان هر تیم بودند.

به گزارش فوتبال 360، در فصل قهرمانی استقلال، مهدی مهدی‌پور بهترین بازیکن این تیم بود. در فوتبال نه‌چندان تهاجمی لیگ برتر، 6 دروازه‌بان درخششی بیشتر از هم‌تیمی‌هایشان داشتند. امید نورافکن تنها دفاع کناری فصل بود که بهترین نمایش را در تیمش داشت. در ادامه بهترین بازیکنان هر تیم را از نگاه «فوتبال 360» با همکاری «متریکا» می‌خوانید.

استقلال؛ مهندسِ آبی‌پوش

مهدی‌پور بعد از ایمان صادقی که در تمامی دقایق فصل بازی کرد، بیشترین حضور در زمین را داشت. او خلاق‌ترین بازیکن فصل هم بود و 64 مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت که حاصل آن، 7 گل برای استقلال بود.

پرسپولیس؛ خلاق‌ترین بازیکن فصل

مهدی ترابی دومین پاسور برتر فصل بود که 10 پاس‌گل داد. او در کنار مهدی‌پور، بیشترین پاس‌کلیدی را هم در این فصل داد و 3 گل هم زد.

سپاهان؛ بمب‌افکن

امید نورافکن با 4 گل، 4 پاس‌گل و میانگین بیش از 5 عملکرد دفاعی در هر بازی، بهترین بازیکن سپاهان و دومین بازیکن برتر فصل بود. 

گل‌گهر؛ بهترین بازیکن فصل

سعید صادقی، آقای‌ پاس‌گل لیگ، 62  مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت تا رکورد بیشترین پاس‌گل در یک فصل از ادوار لیگ برتر را بشکند. صادقی 7 گل هم زد و با نمره متریکا 7.38 بهترین بازیکن لیگ بیست‌ویکم شد.

فولاد؛ کامبک در نیم‌فصل

عارف آقاسی در نیم‌فصل استقلال را به مقصد فولاد ترک کرد. او در 2 تا از مهم‌ترین فاکتورها، یعنی عملکرد دفاعی و نبرد پیروز، جزو 3 بازیکن برتر فصل بود.

مس رفسنجان؛ پاس‌هایی ارزشمندتر از گل

گادوین منشا، آقای‌گل لیگ شد اما از آن‌جایی که نیمی از گل‌هایش از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، بهترین بازیکن تیمش نشد. بهترین بازیکن مس، محسن آذرباد بود که 10 پاس‌گل داد، 2 گل زد و جزو 3 بازیکنی بود که در این فصل بیشترین موقعیت را ساخت.

ذوب‌آهن؛ شماره یکی که 33 می‌پوشید!

بهترین بازیکن هفتمین تیم جدول، یک دروازه‌بان بود. حبیب فرعباسی به طور میانگین 2.2 شوت در هر بازی مهار و 73درصد از شوت‌هایش در چارچوبش را دفع کرد.

آلومینیوم اراک؛ نیم‌نگاهی به استقلال

حسین پورحمیدی، دروازه‌بان سابق استقلال در این فصل رقابتی پنهان با حسین حسینی داشت. پورحمیدی با 14 کلین‌شیت، دومین دروازه‌بان برتر فصل در این فاکتور شد. پورحمیدی در هر بازی 2.6 مهار شوت داشت که یکی از آن‌ها، از روی نقطه پنالتی بود. 

پیکان؛ محبوب مربی

فوتبال واکنشی و نسبتا دفاعی مجتبی حسینی، این شانس را به بهروز نوروزی‌فرد داد که در فاکتورهای دفاعی، جزو فعال‌ترین بازیکنان لیگ باشد. مدافع میانی این تیم، در هر بازی 9.6 مرتبه خطر را از دروازه پیکان دور می‌کرد.

هوادار؛ رمز بقا

رضا عنایتی برای حفظ هوادار در لیگ برتر، دفاع منسجمی داشت و چهارمین تیمی بود که بیشترین کلین‌شیت را ثبت کرد. در قلب خط دفاع این تیم، محمد حسینی حضور داشت که در هر بازی بیش از 10 مرتبه خطر را از دروازه تیمش دفع کرد و جزو 30 بازیکن برتر فصل جای گرفت. حسینی 2 گل هم زد و یک پاس‌گل داد.

صنعت نفت آبادان؛ یکی بعد از سیدجلال!

با جدایی احمد گوهری، عنوان بهترین بازیکن نفت به مدافع 34 ساله این تیم رسید. محمد طیبی علاوه بر اینکه در هر بازی به طور میانگین 9 دوئل پیروز می‌شد، بعد از جلال حسینی، بالاترین درصد موفقیت در نبردها را هم داشت. طیبی در 71درصد از نبردهایی که شرکت کرد، پیروز شد.

نساجی؛ شماره یک سابق تیم ملی

علیرضا حقیقی بهترین بازیکن این فصل نساجی بود. حقیقی در بین دروازه‌بان‌ها، بیشترین تعداد مهار شوت را داشت و 81 مرتبه جلوی گل خوردن نساجی را گرفت. در این فصل هیچ بازیکنی بیشتر از علیرضا حقیقی، بهترین بازیکن زمین نشد و در حداقل در 5 مسابقه، ستاره تیمش بود.

تراکتور؛ عقاب و همیشه محبوب

محمدرضا اخباری 7 بازی فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد. او اما بالاترین میانگین مهار شوت را در هر بازی داشت. اخباری تنها دروازه‌بانی بود که در هر بازی به طور میانگین بیش از 3 شوت مهار می‌کرد. او یک پنالتی هم گرفت و با ارسال 2 پاس‌کلیدی، بیشترین خلق موقعیت را در بین دروازه‌بان‌ها داشت.

نفت مسجدسلیمان؛ پایانی درخشان مقابل استقلال

حتما نمایش او را در آخرین بازی فصل مقابل استقلال به یاد دارید؛ علی محسن‌زاده که در 21 بازی فصل حاضر بود و 21 گل هم خورد. محسن‌زاده فقط 25درصد از شوت‌های در چارچوبش را گل خورد و به طور میانگین در هر بازی 2.9 مهار شوت داشت.

شهرخودرو؛ هر چه زد گل شد!

بیشترین عملکرد دفاعی، بیشترین نبردهوایی موفق و بیشترین لمس توپ؛ همه و همه به نام یک نفر بود. مجتبی بیژن، ستاره خط دفاعی تیم سقوط کرده شهرخودرو که یک آمار جالب هم دارد؛ در این فصل 2 شوت در چارچوب (از روی نقطه پنالتی) زده که هر 2 هم گل شده است.

فجرسپاسی؛ تنها بازیکن بدون جانشین فصل

ایمان صادقی تنها بازیکنی بود که در تمامی 2700 دقیقه فصل بازی کرد. شماره یک فجر هم مانند علیرضا حقیقی، 81 مرتبه جلوی گل خوردن تیمش را گرفت تا در تعداد مهار شوت، در صدر قرار بگیرد. صادقی در این فصل 29 گل هم دریافت کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری