football360 logo

رکوردهایی که در لیگ بیست‌و‌یکم شکسته شد؛ کم‌گل‌ترین دوره تاریخ!

20 خرداد 1401 ساعت 11:5312 نظر
بیست‌و‌یکمین دوره لیگ برتر، کم‌گل‌ترین دوره ادوار این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، رقابت‌های لیگ بیست‌ویکم در شرایطی به نقطه پایانی رسید که هنوز تکلیف ۲ مسابقه توسط کمیته انضباطی مشخص نشده است. این فصل از لیگ فقط ۱.۷۸ گل در هر بازی داشت. لیگ ایران با این آمار یکی از کم‌گل‌ترین لیگ‌های دنیاست که با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد. این فصل از لیگ با اختلاف کم‌گل‌ترین دوره تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود.

آمار گلزنی هر سال دریغ از پارسال

پرگل‌ترین دوره تاریخ لیگ برتر، لیگ نهم بود که میانگین ۲.۵۶ گل در هر بازی داشت که نزدیک به استانداردهای جهانی بود. پس از آن میانگین گل، سیر نزولی داشت و هر دوره به جز نوسان‌های کوچک کم گل‌تر شد تا اینکه در لیگ هجدهم برای نخستین بار میانگین گل به زیر ۲ گل در هر بازی رسید. دوره قبلی لیگ هم اندازه لیگ هجدهم گل داشت و ۱.۹۸ گل در هر بازی به ثبت رسید.

در این فصل از لیگ شدیدترین کاهش آمار گلزنی در تاریخ لیگ برتر اتفاق افتاد و به ناگاه ۰.۲ گل از میانگین گل در هر بازی کم شد تا لیگ بیست و یکم با میانگین ۱.۷۸ گل در هر بازی کم‌گل‌ترین دوره لیگ برتر شود.

پرتکرارترین نتیجه این فصل، تساوی بدون گل بود که 47 بار اتفاق افتاد و هیچ فصلی در تاریخ مسابقات به این تعداد تساوی بدون گل نداشته است.

متهمان اصلی کم گلی لیگ؛ استقلالی که گل نخورد، فجری که گل نزد

این رکوردشکنی در زمینه کم‌گل شدن با رکورد شکنی‌های دیگری هم همراه بود. استقلال آمار بی‌نظیری در دفاع داشت و فقط ۱۰ گل خورد. استقلال با این آمار بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر لقب گرفت. در سمت مقابل بدترین خط حمله تاریخ مسابقات هم در این فصل از لیگ ثبت شد. فجر سپاسی اولین تیمی است که در یک فصل از لیگ تعداد گل زده‌اش از انگشتان ۲ دست بیشتر نشد و با ۱۰ گل زده بدترین آمار گلزنی تاریخ مسابقات را دارد.

دیدارهای فجر سپاسی در محموع بسیار کم گل بود و تنها ۱.۳ گل در هر بازی ثبت شد که این کمترین میانگین گلی است که بازی های یک تیم در یک فصل از لیگ داشته است. آمارهای عجیب کم‌گلی لیگ بیست‌و‌یکم به این موارد منحصر نمی‌شود. در این فصل هیچ بازیکنی موفق به زدن ۳ گل در یک بازی نشد. در ادوار لیگ برتر تنها در لیگ هفتم یک بار این اتفاق افتاد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری