football360 logo

اظهارنظر مدیرعامل پرسپولیس درباره بازنشستگی پرافتخارترین بازیکن لیگ؛ جلال حسینی در کادرفنی

27 خرداد 1401 ساعت 11:4466 نظر
بنا به گفته درویش، مدیرعامل پرسپولیس، دوران بازیگری جلال حسینی در این تیم به پایان رسید.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در یک مصاحبه تلویزیونی بیان کرد که جلال حسینی از فصل آینده در کادر فنی پرسپولیس حضور خواهد شد و این به معنای پایان کار کاپیتان پرسپولیس به عنوان بازیکن در این تیم خواهد بود. البته هنوز جلال حسینی اظهار نظری در این خصوص نداشته و با قطعیت مشخص نیست که این بازیکن به فوتبال خود ادامه نخواهد داد ولی آنچه از صحبت‌های درویش به نظر می‌رسد، دوران بازیگری حسینی در پرسپولیس به پایان رسیده است. به همین بهانه سال‌های بازیگری جلال حسینی در پرسپولیس مرور شده است.

پایان ۸ فصل بازی در پرسپولیس

جلال حسینی در ۲ مقطع در پرسپولیس بازی کرد. این بازیکن جزئی از پروژه پرسپولیس پرستاره محمد رویانیان در لیگ دوزادهم بود و این بازیکن پس از ۳ قهرمانی پیاپی با سپاهان به امید تکرار موفقیت به پرسپولیس پیوست. سرخپوشان  اما در آن دوره توفیق لازم را نداشتند و در فصل بعد هم به نایب قهرمانی رسید.

حسینی پس از ۲ فصل بازی در پرسپولیس تصمیم به ادامه فوتبال خود در قطر گرفت. این بازیکن یک فصل در لیگ ستارگان بازی کرد ولی در بازگشت به فوتبال ایران، جایی در پرسپولیس نداشت و به نفت تهران رفت. پرسپولیس در لیگ پانزدهم قهرمانی را به خاطر صعف در دفاع از دست داد تا اینکه در لیگ شانزدهم یکی از اولین خریدهای پرسپولیس، جلال حسینی باشد.

مقطع دوم حضور حسینی در پرسپولیس، پرشکوه‌تر از حد تصور بود. این بازیکن ۵ فصل پیاپی به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برد. ۴ قهرمانی سوپرجام، یک قهرمانی جام‌حذفی و ۲ حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاصل کار حسینی در پرسپولیس بود. حسینی در مجموع ۱۹۶ بازی برای پرسپولیس در لیگ به میدان رفت، ۸ گل زد و یک پاس گل داد. این بازیکن در حضور طولانی مدت خود در پرسپولیس حتی یک کارت قرمز هم دریافت نکرد.

رکوردهای کاپیتان در پرسپولیس

جلال حسینی رکوردهای تاریخی از خود در پرسپولیس به جای گذاشت. این بازیکن با ۵ قهرمانی در کنار محرم نویدکیا رکورددار بیشترین قهرمانی با پیراهن یک تیم در تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن با ۱۰ عنوان قهرمانی در سطح ایران با پرسپولیس، در کنار کمال کامیابی‌نیا تنها بازیکنانی هستند که در پرسپولیس تعداد عناوین قهرمانی ۲ رقمی دارند که حسینی در هر ۱۰ قهرمانی به عنوان کاپیتان حاضر بود. حسینی که سال گذشته شمع تولد ۴۰ سالگی خود را فوت کرد، مسن‌ترین بازیکن و مسن‌ترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن با ۱۹۶ مسابقه، بیشترین تعداد بازی را برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر انجام داد.

لحظات به یادماندنی سوپرمن در پرسپولیس

جلال حسینی از معدود بازیکنان تاریخ باشگاه است که در اولین بازی خود در پرسپولیس بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. حضور پرافتخار این بازیکن سرشار از لحظات به‌یادماندنی بود. این بازیکن بارها در لحظات به یادماندنی فریادرس تیمش شد. حسینی که سابقه گلزنی در دربی را دارد به جز این در میادین بزرگ گره گشا بوده است.

یکی از مهم‌ترین گل‌های دوران بازیگری این بازیکن در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل الجزیره امارات به ثمر رسید، در شرایطی که پرسپولیس تیم حذف شده بازی بود، کاپیتان با حضور به موقع مقابل دروازه حریف گل حیاتی برای پرسپولیس به ثمر رساند. امدادهای جلال تنها منحصر به این بازی نبود. در بازی برگشت مرحله بعد مقابل الدحیل، پرسپولیس پس از خوردن یک گل برای صعود به مرحله بعد احتیاج به ۳ گل داشت که قفل دروازه توسط کاپیتان باز شد و در نهایت پرسپولیس موفق به صعود شد و این تیم اولین حضورش در فینال لیگ قهرمانان را بسیار مدیون سید جلال بود.

داستان جلال حسینی در لیگ بیستم، داستان متفاوتی بود. پرسپولیس پس از محرومیت عیسی آل‌کثیر در خط حمله دچار ضعف شد و خریدهای یحیی گل‌محمدی هم جواب لازم را ندادند تا اینکه پرسپولیس دچار مشکل گلزنی شود. با توجه به شرایط پیش آمده در آن مقطع جلال حسینی حضور پررنگ‌تری مقابل دروازه حریفان داشت و ۴ گل به ثمر رساند که بهترین آمار گلزنی جلال در یک فصل است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری