football360 logo

در انتظار توفان طلایی در اصفهان؛ بمب‌های سپاهان چه کسانی هستند؟

31 خرداد 1401 ساعت 11:2710 نظر
به نظر می‌رسد طی روزهای آینده مدیران باشگاه سپاهان فعالیت پررنگی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی خواهند داشت.

به گزارش فوتبال 360، استعفای محرم نویدکیا از هدایت سپاهان باعث شد تا مدیران این باشگاه اصفهانی پیش از آغاز فعالیت نقل‌وانتقالاتی خود با چالش انتخاب سرمربی مواجه شوند. چالشی که هنوز هم باپرجاست و به صورت رسمی جانشین نویدکیا در سپاهان معارفه نشده است. ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی سابق الهلال عربستان و دستیار پیشین ژوزه مورینیو نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت سپاهان است و البته نام چند سرمربی ایرانی هم مطرح شده اما هنوز سرنوشت نیمکت سپاهان به صورت دقیق مشخص نشده است.

مدیران سپاهان موازی با فرآیند انتخاب سرمربی، به دنبال خرید بازیکن بوده و مذاکراتی را در این زمینه انجام داده‌اند. با توجه به خروج ستارگانی مثل دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، گیورگی گولسیانی و سجاد شهباززاده، طلایی‌پوشان به دنبال انتخاب جانشینانی مناسب برای بازیکنان از دست داده خود هستند.

پاتک بزرگ سپاهان به اردوی گل‌گهری‌ها

خط دفاعی سپاهان فصل خوبی را در لیگ بیست‌ویکم نگذراند و یکی از پاشنه‌آشیل‌های تیم محرم نویدکیا، خط دفاعی طلایی‌پوشان بود. مدیران سپاهان برای تقویت خط دفاعی خود نگاه ویژه به زوج دفاعی گل‌گهر دارند و مذاکرات مثبتی را با دو مدافع میانی و دفاع چپ تیم سیرجانی انجام داده‌اند. محمدرضا خانزاده و آرمین سهرابیان دو گزینه مدنظر مدیران سپاهان برای تقویت خط دفاعی تیم‌شان است. خانزاده در لیست امیر قلعه‌نویی برای لیگ بیست‌ودوم حضور ندارد و قرارداد سهرابیان هم با گل‌گهر به اتمام رسیده و او جز سپاهان، در رادار استقلال هم قرار گرفته است. مدیران سپاهان مذاکرات فشرده‌ای را با این دو بازیکن انجام داده‌اند تا بتوانند آن‌ها را برای فصل آینده به لیست خود اضافه کنند.

میلاد زکی‌پور دفاع چپ باتجربه گل‌گهر دیگر گزینه مدنظر سپاهانی‌ها برای تقویت خط دفاعی‌شان است. زکی‌پور که مذاکرات خوبی را با مدیران پرسپولیس انجام داده بود و در آستانه پیوستن به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی قرار داشت، سرانجام با توجه به گلایه‌های هواداران پرسپولیس انتقال او منتفی شد و حالا زکی‌پور فاصله چندانی تا پیوستن به سپاهان ندارد و اتمام قراردادش با گل‌گهر باعث شده تا او شانس بالایی برای پیوستن به سپاهان داشته باشد.

مدیران سپاهان همان‌گونه که 3 مهره کلیدی خود را به مقصد پرسپولیس از دست دادند، حالا به اردوی گل‌گهر پاتک زده و به دنبال جذب 3 بازیکن از این تیم برای تقویت خود جهت حضور در لیگ بیست‌ودوم هستند.

بازگشت علی کریمی با بازوبند کاپیتانی؟

علی کریمی هافبک اصفهانی و باتجربه فوتبال ایران که سابقه پوشیدن پیراهن سپاهان و استقلال را دارد، فصل خوبی در لیگ ترکیه نگذراند و مصدومیت طولانی‌مدت او باعث شد تا فرصت حضور در ترکیب کایسری اسپور را از دست بدهد. کریمی که هنوز 3 فصل دیگر با تیم ترکیه‌ای قرارداد دارد، در فصل منتهی به جام جهانی به دنبال کسب فرصت بازی بیشتر است.

کریمی در روزهای گذشته در اصفهان بوده و مذاکراتی را هم با سپاهانی‌ها داشته است. او که محصول آکادمی سپاهان بوده، حالا در آستانه بازگشت به تیم سابق خود قرار دارد و گویا قرار است نقش محوری در سپاهان لیگ بیست‌ودوم داشته باشد و احتمالاً کاپیتان اول طلایی‌پوشان خواهد شد.

کریمی رفقای استقلالی‌اش را به سپاهان می‌برد؟

فرشید اسماعیلی و آرش رضاوند دو گزینه سپاهانی‌ها برای تقویت خط هافبک‌شان هستند. مدیران سپاهان امیدوارند بعد از جذب علی کریمی، بتوانند با توجه به ارتباط خوب این بازیکن با همبازیان سابق خود در استقلال، از پتانسیل هافبک باتجربه خود استفاده کنند و بتوانند خط هافبک خود را با حضور بازیکنان سابق استقلال آرایش کنند.

اسماعیلی در حال جدایی از العربی قطر بوده و به دنبال انتخاب تیم جدید خود است و احتمال بازگشت دوباره او به لیگ ایران مطرح است و در کنار او، آرش رضاوند مهلت قرارداد قرضی‌اش در فولاد به اتمام رسیده و باید به استقلال بازگردد و هنوز تکلیف ادامه همکاری‌اش با آبی‌پوشان مشخص نشده است.

خرید خارجی در دستور کار سپاهانی‌ها

مدیران سپاهان در کنار بازیکنان داخلی که زیرنظر خود دارند، به دنبال جذب یک هافبک و مهاجم خارجی هم هستند. البته که فرآیند انتخاب این دو گزینه به بعد از انتخاب سرمربی موکول شده تا جذب بازیکنان خارجی مطابق با نظر سرمربی جدید باشد.

سپاهانی‌ها امیدوارند با توجه به منابع مالی مناسبی که در اختیار دارند، بتوانند بازیکنان خارجی باکیفیتی جذب کنند و به مانند فصول گذشته، حضوری پرسروصدا در بازار نقل‌وانتقالات داشته باشند. چرا که همواره سپاهان با وجود آنکه حضور کوتاه‌مدتی در بازار نقل‌وانتقالات دارد، اما توانسته ستارگان خوبی را جذب کند و به نظر می‌رسد آن‌ها در بازار تابستانه هم بازیکنان شاخصی را جذب می‌کنند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری