football360 logo

حمله کومان به تیم سابقش/ بارسا در گذشته زندگی می‌کند؛ مشکل از زمان ریاست لاپورتا شروع شد

07 تیر 1401 ساعت 10:408 نظر
رونالد کومان سرمربی سابق بارسلونا طی مصاحبه‌ای به سوالات در مورد وضعیت کنونی بارسا و شرایط خودش در این تیم پاسخ داد.

به گزارش فوتبال 360، رونالد کومان سرمربی هلندی و سابق بارسلونا طی مصاحبه‌ای با رسانه «Esports 3» به سوالات و حواشی مختلف در مورد دوران حضورش در بارسلونا و شرایط فعلی این تیم پاسخ داد که به مروری بر خلاصه این مصاحبه می‌پردازیم.

زندگی فعلی پس از خروج از بارسلونا

زیاد به سفر می‌روم و از زمانی که دارم بیشتر برای خانواده استفاده می‌کنم.

آزادی از حواشی حضور در بارسا

کمی شبیه به آزادی بود. دوران سختی برای باشگاه بود، اول بدون داشتن رئیس و سپس با حضور لاپورتا که به سرمربی تیم اعتماد نداشت. برای حضور در بارسلونا از تیم ملی کنار کشیدم و تلاشم را کردم اما می‌دانید در چنین باشگاهی وقتی پیروز نشوید به مشکل می‌خورید.

تحقیر توسط لاپورتا

شما به عنوان رئیس باشگاه می‌توانید به مربی خود اعتماد نداشته باشید اما زمانی که این موضوع را رسانه‌ای کنید همه‌ دنیا به مربی بی‌اعتماد می‌شوند. این اتفاق یک بی‌احترامی از سمت لاپورتا بود.

شیوه بازی

به عنوان مربی دوست دارم تیمم به بازی مسلط باشد اما استفاده از 5 هافبک و 3 مدافع به مفهوم بازی تدافعی نیست. ما با این شیوه بازی طی 3 یا 4 ماه بهترین نتایج را به دست آوردیم. مشکل اینجاست که بارسا هنوز در گذشته زندگی می‌کند؛ در دوران تیکی تاکا و سیستم 3-3-4. فوتبال امروز سریع‌تر و تکنیکی‌تر شده است. البته اگر ژاوی، مسی و اینیستا را همزمان در ترکیب داشته باشید شرایط می‌تواند تغییر کند اما.. رفتن مسی ضربه بزرگی به بارسا زد.»

پِدری

«جوانی که آینده باشگاه به حساب می‌آید. داشتن چنین بازیکنی باعث خوشحالی است. شناختی روی او نداشتم اما نسبت به سن و سالی که دارد یک بازیکن فوق‌العاده است. بازیکنان جوان آینده باشگاه هستند؛ پدری، گابی، نیکو و ...

مشکل با تیم و بازیکنان

به نظرم شرایط در والنسیا بدتر بود. بین کادر فنی با بازیکنان و بازیکنان با رئیس باشگاه مشکلاتی وجود داشت اما در بارسا هرگز با بازیکنان مشکلی نداشتم، هرگز. بین 25 نفر همیشه یکی پیدا می‌شود که از شرایط ناراضی باشد اما هرگز جبهه‌گیری بین بازیکنان و کادرفنی وجود نداشت. مشکل از زمانی آغاز شد که رئیس جدید مشغول به کار شد. یک رئیس یا مدیر ورزشی می‌تواند به مربی اعتماد نداشته باشد اما نباید آن را رسانه‌ای کند. این اتفاقی بود که افتاد و من در چنین شرایطی هرگز این کار را در مقابل کسی انجام نمی‌دهم.

خروج مسی

به خانه‌اش رفتم. از مسائلی حرف زد که خصوصی و شخصی بود و او را درک کردم. دوست داشتم به کارش در بارسا ادامه بدهد. دیدن او با پیراهن یک تیم دیگر واقع آزاردهنده است. هرگز مشکلی با او نداشتم.

دمبله

بازیکن مهمی است اما باید تاثیرگذاری‌اش را بیش‌تر کند. طولانی شدن مذاکرات بین بازیکن و باشگاه را درک نمی‌کنم. قرار دادن این بازیکن روی سکوها مساله باشگاه است، نه مربی. من او را از تیم بیرون نمی‌گذاشتم و این موضوع مستقیم به باشگاه مربوط می‌شد.»

فرنکی دی‌یونگ

او دوست دارد در بارسا به کارش ادامه بدهد اما نمی‌دانم بارسا می‌خواهد او را حفظ کند یا به پول نیاز دارد اما می‌دانم او دوست دارد در بارسا ادامه بدهد.

گابی

او هم آینده‌دار است اما هر بازیکنی ارزش و قیمت خود را دارد.

لواندوفسکی

لوا یک بازیکن بزرگ است؛ یک گلزن تمام‌عیار که در سال‌های گذشته میانگین 25 تا 30 گل را برای تیمش به ثمر رسانده اما سن و سالش مشخص است. 35 ساله است؟ من در مورد پرداخت رقم 50 تا 60 میلیون یورو و دستمزدی که حتما بالا خواهد بود به یک بازیکن 35 ساله شک و تردیدهای خاص خودم را دارم. در بهترین حالت، 2  فصل از بازی او باقی مانده و به نظرم خرید روبرت با چنین شرایطی با شک و تردیدهای فراوان همراه است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری