football360 logo

پایان اروپاگردی کاوه؛ خط حمله استقلال پرستاره‌تر شد

30 تیر 1401 ساعت 23:2353 نظر
مهاجم سابق اودهورلی بعد از 5 سال حضور در ژوپیرلیگ بلژیک تصمیم به حضور دوباره در لیگ برتر فوتبال ایران گرفت و با مدیران استقلال به توافق رسید.

به گزارش فوتبال 360، مدیران باشگاه استقلال هفتمین سهمیه خرید تابستانی خود را به تقویت خط حمله تیم‌شان اختصاص دادند. آن‌ها که در اولین اقدام نقل‌وانتقالاتی سجاد شهباززاده را برای تقویت خط حمله آبی‌پوشان به خدمت گرفته بودند، در ادامه فعالیت خود در بازار تابستانه، پیمان بابایی مهاجم سابق تراکتور را جذب کردند و موازی با جذب بابایی، فرآیند خرید مهاجم پیشین استقلال را پیگیری کردند تا بتوانند نظر او را برای بازگشت دوباره به جمع آبی‌پوشان جلب کنند. 

استقلال در لیگ بیست‌ویکم از حضور سه مهاجم کلیدی در ترکیب خود بهره برد. رودی ژستد، آرمان رمضانی و ارسلان مطهری. البته که کوین یامگا و امیرحسین حسین‌زاده هم از سوی فرهاد مجیدی گاهاً در خط حمله آبی‌ها قرار می‌گرفتند اما در مجموع شمار گل‌های ژستد، رمضانی و مطهری در فصل گذشته تنها 8 گل بود تا هواداران استقلال چندان راضی از عملکرد خط حمله خود نباشند.

رودی ژستد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شد و به سرعت سجاد شهباززاده به عنوان اولین خرید تابستانی آبی‌ها جانشین او شد. با توجه به سبک بازی تهاجمی تیم‌های تحت هدایت ریکاردو سا پینتو، سرمربی پرتغالی استقلال درخواست خرید مهاجم را به مدیران باشگاه ارائه کرد و مدیران استقلال موفق شدند پیمان بابایی را جذب کردند و در شرایطی که تصور می‌شد جذب بابایی به دلیل پیچیدگی در فرآیند مذاکره با کاوه رضایی بوده، اما تلاش استقلالی‌ها برای جذب رضایی ادامه پیدا کرد.

مذاکره یک‌ماهه برای جذب ستاره سابق

آرمان رمضانی و ارسلان مطهری دو مهاجم فصل گذشته استقلال هم قراردادشان را با آبی‌ها تمدید کردند تا اوج ترافیک در خط حمله استقلال شکل بگیرد. هر چند که گفته می‌شود قرار است شهباززاده و بایایی در پست وینگر به کار گرفته شوند تا از ترافیک خط حمله آبی‌ها کاسته شود. مدیران استقلال از حدود یک ماه قبل، مذاکرات خود با مدیربرنامه‌های کاوه رضایی را آغاز کردند. رضایی که پیگیر اقامت خود در بلژیک بود، در کنار حل و فصل مشکل اقامت خود، به دنبال انجام تست‌های پزشکی هم بود؛ چرا که شرط مدیران استقلال برای امضای قرارداد با مهاجم سابق تیم خود، قبول کاوه رضایی در تست‌های پزشکی بود. او در سال‌های گذشته مصدومیت‌های متعددی را تجربه کرده و آبی‌ها در تلاش بودند تا با بررسی وضعیت قطعی سلامتی او، قراردادش را با استقلال نهایی کنند.

کاوه رضایی در دوران بازیگری خود، یک فصل سابقه حضور در استقلال را دارد که او در لیگ شانزدهم با لباس استقلال عملکرد درخشانی را از خود زیرنظر علیرضا منصوریان به اجرا گذاشت و در 39 مسابقه (در مجموع دیدارهای لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) 13 بار موفق به گلزنی برای آبی‌ها شد و 13 گل را هم ساخت تا فصلی رویایی را سپری کند.

رضایی بعد از عملکرد فوق‌العاده‌اش در استقلال، مورد توجه مدیران باشگاه شالروا قرار گرفت و دوران حضور او در استقلال خیلی زود به پایان رسید و به ژوپیرلیگ بلژیک پیوست. او در 5 سال دوران حضورش در لیگ بلژیک، برای سه تیم شالروا، کلوب بروخه و ادهورلی به میدان رفت و توانست 40 گل به‌ثمر رساند.

مهاجم سابق آبی‌پوشان به دلیل مصدومیت در دو فصل گذشته کمتر فرصت بازی را پیدا کرده اما حالا با گذر از روزهای مصدومیت در سال منتهی به جام جهانی آماده بازگشت دوباره به فهرست تیم ملی است. هر چند که کاوه رضایی با توجه به رقبای سرسختش در تیم ملی، کار دشواری برای حضور در جمع مسافران جام جهانی قطر دارد.

پایان چشم‌انتظاری آبی‌ها؛ کاوه دوباره استقلالی شد

مدیران استقلال بعد از چند نوبت مذاکره با کاوه رضایی و مدیربرنامه‌هایش، در نهایت با او به توافقات نهایی رسیدند تا مهاجم 30 ساله مدنظر آبی‌پوشان مقدمات سفر خود به تهران را فراهم کند. بعد از سفر رضایی به تهران، در روزهای اخیر کاوه رضایی برای حضور در تست‌های پزشکی به مرکز ایفمارک در یکی از مراکز تجاری تهران مراجعه کرد و به دلیل مراجعه دیرهنگام، بخشی از تست‌ها به روز گذشته موکول شد و در نهایت با مشخص شدن پاسخ تست‌های پزشکی و سلامتی کامل رضایی، او شامگاه دیشب در جلسه‌ای با حضور مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال شرکت کرد و آخرین صحبت‌ها را پیش از امضای قرارداد خود انجام داد.

کاوه رضایی بعد از توافق نهایی با آجورلو، قراردادش را به مدت یک سال با استقلال به امضا رساند تا بعد از 6 سال دوری از لیگ برتر فوتبال ایران و حضور در ژوپیرلیگ بلژیک، مجدداً این ستاره باتجربه به سطح اول فوتبال ایران بازگردد و امیدوار است بتواند خاطرات شیرین خود در لباس استقلال را تکرار کند.

باشگاه استقلال با گذشت 24 ساعت از امضای قرارداد با کاوه رضایی، به صورت رسمی خبر جذب او را رسانه‌ای کرد و در توضیح جذب رضایی اعلام داشت: «کاوه رضایی به اردوی استقلال در ترکیه اضافه می‌شود. رضایی پس از انجام توافقات لازم با باشگاه استقلال، فصل آینده در جمع آبی پوشان حضور خواهد داشت. قرار است پس از بازگشت کاروان استقلال به تهران، مراحل رسمی حضور کاوه در این باشگاه انجام شود».

مهاجم جدید استقلال در تنها فصل حضورش در جمع آبی‌پوشان در شرایطی توانست 13 گل برای آبی‌ها به‌ثمر برساند که یکی از گل‌های او در دربی پایتخت بود و رضایی با درخشش خود توانست کامبک آبی‌ها را تکمیل کرده و نتیجه دربی 84 در نیمه اول را 3 بر یک به سود شاگردان منصوریان کرد و گلی خاطره‌انگیز را از خود به‌جای گذاشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری