football360 logo

مرور ترین‌های تاریخ لیگ برتر؛ «سیدجلال» باسابقه‌ترین

15 تیر 1401 ساعت 12:3828 نظر
در پایان بیست‌و‌یکمین دوره تاریخ لیگ برتر، رکوردداران تاریخ این مسابقات بررسی شده است.

پس از 21 دوره برگزاری لیگ برتر، به برخی از رکوردداران تاریخ لیگ برتر کمتر پرداخته شده یا آمار بعضی رکوردداران دقیق و مشخص نیست. از همین روی مجموعه فوتبال 360 قصد دارد در فرصت تعطیلی لیگ برتر، به بررسی این رکوردداران بپردازد. در این قسمت از مرور رکوردداران تاریخ لیگ برتر، رکوردداران بیشترین بازی در تاریخ این مسابقات معرفی شده است.

جلال حسینی، آخرین بازمانده از لیگ اول

جلال حسینی با 490 بازی رکورددار بیشترین بازی در تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن که از اولین دوره لیگ برتر بازی کرده در پایان لیگ بیست‌ویکم از فوتبال خداحافظی کرد و فرصت رسیدن به حدنصاب استثنایی 500 بازی در لیگ برتر را از دست داد. حسینی در تیم‌های ملوان، سایپا، سپاهان، پرسپولیس و نفت تهران بازی کرد و بیشتر دوران بازیگری خود را در پرسپولیس سپری کرد و با 196 بازی رکورددار بیشترین بازی برای این تیم در تاریخ لیگ برتر است. 

مهدی رحمتی، رکورددار بیشترین حضور متوالی در لیگ برتر

مهدی رحمتی در کنار جلال حسینی با 19 دوره بازی در تاریخ لیگ برتر رکورددار بیشترین تعداد دوره حضور در لیگ برتر است. رحمتی با 466 بازی در رده دوم بیشترین تعداد بازی در تاریخ لیگ برتر است. فجرسپاسی، سپاهان، استقلال، مس کرمان، پیکان و پدیده تیم‌های رحمتی در دوران بازیگری بودند. رحمتی 196 بازی در استقلال انجام داد و بیشتر سال‌های فوتبال خود را در استقلال گذراند.

ابراهیم صادقی، مرد نارنجی

از ابراهیم صادقی به عنوان نماد وفاداری در فوتبال ایران یاد می‌شود. این بازیکن پیراهن تیمی به جز سایپا را بر تن نکرد و با 437 بازی برای سایپا در لیگ برتر، هم رکورددار بیشترین بازی با پیراهن یک تیم در تاریخ لیگ برتر است و هم در رده سوم بیشترین بازی در تاریخ لیگ برتر قرار دارد. این بازیکن از لیگ اول تا شانزدهم در سایپا بازی کرد و اولین بازیکن تاریخ مسابقات است که از حدنصاب 400 بازی در لیگ برتر عبور کرد.

خلعتبری، امیدوار به حضور در 3 رتبه نخست

محمدرضا خلعتبری با 431 بازی در رتبه چهارم بیشترین بازی در لیگ برتر قرار دارد و بین بازیکنان فعال در لیگ بیست‌و‌دوم بیشترین تعداد بازی را دارد. این بازیکن با 8 بازی در جمع 3 بازیکن پرسابقه لیگ برتر جای می گیرد. حسین بادامکی با 420 بازی در لیگ برتر در رتبه پنجم بیشترین تعداد بازی در لیگ برتر است. 

خسرو حیدری با 406 بازی و مهدی رجب‌زاده با 405 بازی دیگر بازیکنان بالای 400 بازی در لیگ برتر هستند و تنها یک بازیکن ممکن است در فصل بعدی به این جمع اضافه شود. مرتضی اسدی، امیرحسین صادقی، پژمان نوری با 392، 391 و 390 بازی جمع 10 بازیکن با سابقه لیگ برتر را کامل می کنند.

وریا غفوری که تکلیف تیم فصل بعدش مشخص نیست، 374 بازی در لیگ برتر انجام داده و در دوره بعد هم می‌تواند در جمع 10 بازیکن با سابقه لیگ برتر قرار گیرد و هم به جمع بازیکنان با 400 بازی بپیوندد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری