football360 logo

«سا پینتو» به دنبال جانشینان مناسب؛ دو خرید بعدی استقلال چه کسانی هستند؟

26 تیر 1401 ساعت 14:1251 نظر
جدایی وریا غفوری و قطع همکاری احتمالی امیرحسین حسین‌زاده با استقلال باعث شده تا مدیران باشگاه به دنبال جذب 2 بازیکن جدید باشند.

به گزارش فوتبال 360، نقل‌وانتقالات تابستانی پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم در شرایطی برای استقلال رو به پایان است که آن‌ها موفق به حفظ شاکله تیم خود شده‌اند و نسبت به فصول گذشته خروجی‌های کمتری را داشته‌اند. تاکنون جدایی محمد دانشگر و وریا غفوری از استقلال قطعی شده و امیرحسین حسین‌زاده هم در مسیر لژیونر شدن قرار دارد و به نظر می‌رسد احتمالاً طی روزهای آینده انتقال این بازیکن به شالروا بلژیک نهایی می‌شود تا خروجی‌های تابستانی استقلال به عدد 3 برسد.

مدافع هوادار جانشین دانشگر شد

محمد دانشگر جزو اولین نفراتی بود که مذاکرات برای تمدید قراردادش را با مدیران استقلال انجام داد اما عدم توافق مالی میان طرفین باعث شد تا خیلی زود مذاکرات میان دانشگر و استقلال به بن‌بست برسد و این مدافع در مسیر جدایی از استقلال قرار گرفت و با قراردادی  3ساله به سپاهان پیوست تا شاگرد ژوزه مورایس شده و در فصل جدید در جمع طلایی‌پوشان حضور پیدا کند.

مدیران استقلال برای جانشینی دانشگر وارد مذاکره با محمد حسینی شدند و موفق شدند نظر مدافع فصل گذشته هوادار که براساس آمار «متریکا»، ششمین مدافع برتر لیگ بیست‌ویکم بود را جلب کنند و حسینی با قراردادی 2ساله به استقلال پیوست تا به سرعت جانشین محمد دانشگر در ترکیب آبی‌ها جذب شده باشد.

جانشین وریا از اهواز یا سیرجان می‌آید

وریا غفوری کاپیتان استقلال جدایی پرماجرایی از جمع آبی‌پوشان داشت و مذاکراتی میان او و مدیران باشگاه انجام نگرفت تا وریا غفوری از فهرست استقلال برای لیگ بیست‌ودوم خارج شود. او در روزهای گذشته مذاکراتی را با مدیران فولاد داشته و حتی در یک جلسه تمرینی هم شرکت کرده اما هنوز قراردادش با قرمزپوشان اهوازی نهایی نشده است.

صالح حردانی دفاع راست در دسترس کادرفنی استقلال برای لیگ بیست‌ودوم است و رضا میرزایی و کوین یامگا هم قابلیت بازی در این پست را دارند اما مدیران استقلال در تلاش برای جذب جانشین وریا غفوری بوده و در این راستا با 2 بازیکن وارد مذاکره شده‌اند؛ مجتبی نجاریان و مهدی تیکدری‌نژاد.

مدیران استقلال با ارانه پیشنهاد معاوضه بازیکن به سراغ جذب نجاریان و تیکدری‌نژاد رفته‌اند. آرش رضاوند گزینه معاوضه با نجاریان بوده و این پیشنهاد از سوی استقلالی‌ها به مدیران فولاد ارائه شده و همچنین به صورت موازی مذاکرات با مهدی تیکدری‌نژاد در حال انجام است و پیشنهاد مدیران آبی‌پوش، معاوضه تیکدری‌نژاد با سعید مهری بوده است.

استقلالی‌ها هنوز در جلب نظر مدیران فولاد و گل‌گهر سیرجان ناکام بوده‌اند و همچنان مذاکرات به صورت موازی در حال انجام است اما به نظر می‌رسد برای حضور در لیگ بیست‌ودوم، از میان مجتبی نجاریان و مهدی تیکدری‌نژاد یک بازیکن به جمع شاگردان سا پینتو اضافه خواهد شد.

محبی، گزینه جانشینی حسین‌زاده؟

محمد محبی از جدی‌ترین اهداف نقل‌وانتقالاتی مدیران استقلال در بازار تابستانه بوده اما تغییر و تحولات مدیریتی در سانتاکلارا باعث شده تا مذاکرات برای جذب محبی پیچیده شود و تلاش مدیران استقلال برای جذب این وینگر جوان ادامه دارد. ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال که فصل گذشته در لیگ پرتغال از نزدیک عملکرد فنی محمد محبی را تماشا کرده، اصرار ویژه‌ای به جذب او دارد و آبی‌ها امیدوارند بتوانند با انتقال قرضی طی روزهای آینده او را برای حضور در استقلال مجاب کنند.

امیرحسین حسین‌زاده وینگر جوان فصل گذشته استقلال که با درخشش خود نقش کلیدی در قهرمانی آبی‌پوشان در لیگ بیست‌ویکم داشت، در مسیر جدایی قرار دارد و پافشاری مدیران باشگاه شالروای بلژیک به جذب او باعث شده تا حسین‌زاده در نزدیکی در خروجی باشگاه استقلال باشد و جدایی احتمالی او سبب آن شده تا مذاکرات با محمد محبی به شکل جدی‌تری دنبال شود تا آبی‌ها در صورت جدایی قطعی پدیده جوان خود، در لیگ بیست‌ودوم در پست وینگر با خلأ بازیکن مواجه نشوند و دست ریکاردو سا پینتو برای انتخاب باز باشد.

ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال هم‌چنین درخواست جذب کاوه رضایی و یک هافبک خارجی را هم از مدیران باشگاه داشته که مذاکرات برای جذب رضایی در جریان بوده و هم‌چنین مذاکرات به صورت چراغ‌خاموش با گزینه خارجی مدنظر سرمربی پرتغالی آبی‌ها در حال انجام است. در صورت ناکامی احتمالی در جذب محمد محبی، استقلالی‌ها تنها یک سهمیه خرید بازیکن خارجی دارند و بعید نیست به سراغ جذب یک وینگر خارجی برای پوشش جای خالی امیرحسین حسین‌زاده (در صورت جدایی قطعی‌اش از استقلال) بروند و قید خرید یک هافبک بازی‌ساز خارجی را بزنند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری