football360 logo

گل رافینیا، تیر آخر به رابطه بارسا و دیپای؛ شب بخیر، هلندی سختکوش

02 مرداد 1401 ساعت 23:398 نظر
آخرین خبرها از جدایی دیپای از بارسلونا می‌گویند.

به گزارش فوتبال 360، گاهی برای دوست داشته شدن هر کاری انجام می‌دهید اما آن‌ها که نمی‌خواهند دوستتان داشته باشند، جایی در قلبشان برای شما نخواهند داشت. ستاره هلندی بارسا از زمان پیوستن به این تیم عملکرد بدی از خود نشان نداده و در بزنگاه‌هایی هم به داد آبی و اناری‌ها رسیده اما همواره در کنار نامش در بارسا عنوان «جدایی» در رفت و آمد بوده و اخیرا این عنوان بیش از همیشه به نام ممفیس دیپای در پیراهن بارسلونا نزدیک می‌شود. گزارش‌ها حاکی از این هستند که باشگاه به دیپای اعلام کرده می‌تواند این تیم را ترک کند.

رافینیا، مهره‌ای برای خط زدن دیپای

حضور فران تورس، آداما ترائوره، اوبامیانگ و لواندوفسکی نتوانست دپای را از لیست بارسلونا خارج کند اما رافینیا تیر نهایی این رابطه بود که با گلزنی در ال‌کلاسیکوی دوستانه اخیر، خیال کادر فنی را از بابت جانشین شایسته دپای راحت کرد. رافینیا بازیکنی به شمار می‌رود که از نظر منطقه بازی در زمین، بین خریدهای اخیر بارسلونا نزدیک‌ترین شباهت را به ممفیس دیپای دارد و خرید و بریز و بپاش لاپورتا برای این ستاره برزیلی سابق لیدز گویای این بود که کادر فنی برای خرید جدیدش جایگاه ویژه‌ای در ترکیب در نظر گرفته است. از طرفی بارسلونا برای ثبت قراردادها و پرداخت مناسب دستمزد تمام بازیکنان، نیاز به خروجی بازیکن داشته و چه کسی بهتر از دیپای که در بارسا به اندازه کافی برای او جانشین وجود دارد؟ با این وجود عملکرد دیپای در بارسلونا کاملا قابل دفاع به نظر می‌رسد و شاید اگر پای رافینیا به نوکمپ باز نمی‌شد، ژاوی و دستیارانش باز هم در فروش ستاره تاثیرگذار هلندی‌شان تردید می‌کردند. دیپای که با آمدن تورس و اوبامیانگ رفته رفته از ترکیب اصلی دورتر می‌شد در دوران کوتاه حضورش در بارسا در 37 مسابقه 13 گل و 2 پاس گل را به ثبت رساند و بارها به کمک تیمش در سخت‌ترین روزها شتابید. با این وجود تلاش برای حفظ این رابطه صرفا یک طرفه و از سوی ستاره هلندی سابق منچستریونایتد و لیون بود و همواره در کنار نامش، صحبت جدایی او از بارسلونا هم داغ بوده است. 

آینده در شک و تردید

گفته می‌شود او از باشگاه خواسته قراردادش را فسخ کند تا بتواند به عنوان بازیکن آزاد به باشگاه مورد نظرش کوچ کند. در همین راستا شایعاتی مبنی بر پاداش دیپای در صورت انتقال بدون حق فسخ به باشگاه جدیدش منتظر او خواهد بود. با این وجود، باشگاه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم تمایلی به فسخ قرارداد او ندارد و ترجیح می‌دهد او را حداقل به مبلغ 15 میلیون یورو به فروش برساند. مشتری‌های دپای کم نخواهند بود و صحبت از 2 باشگاه لیگ برتری به میان آمده است. چندی پیش رسانه‌های بریتانیایی از علاقه تاتنهام و کونته به او نوشته بودند و حتی در صورت داشتن حق فسخ، ستاره فصل گذشته بارسا انتخاب‌های متعددی برای آینده فوتبالش خواهد داشت. هنوز هیچ باشگاهی به شکلی کاملا جدی وارد پروژه جذب دیپای نشده اما خبرها و شایعات به سمت لیگ برتر انگلیس سنگینی می‌کنند. ستاره تیم ملی هلند در یکی از بهترین فرم‌های دوران فوتبالش با تلخی خواسته نشدن از سوی باشگاهی مواجه شده که برای رسیدن به آن تلاش و تکاپو کرده بود. شاید به اقتضای شرایط پیچیده مالی بارسا، بتوان به مدیران این باشگاه حق داد که دیپای را از لیستشان خارج کنند. به هر حال ممفیس دیپای در 28 سالگی و در فرم خوبی که فصل گذشته به نمایش گذاشت، جدایی خود از بارسلونا را تقریبا قطعی می‌بیند و احتمالا بارسا هم با انتقال آزاد او موافقت نخواهد کرد. بنابراین دیپای باید منتظر پیشنهادهای مشتریانش باشد که یقینا کم هم نخواهند بود. ماجراجویی ستاره هلندی در نوکمپ به اتمام رسیده و شاید ماه‌ها پیش و با رفتن سرمربی هلندی بارسا این ماجراجویی به پایان خودش رسید.

*حسین سعیدی نیکو


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری