football360 logo

اقتصادی‌ترین خریدهای نقل و انتقالات تابستانی؛ خرج آهسته، دخل پیوسته

03 مرداد 1401 ساعت 11:043 نظر
در تابستانی که تا اینجا 2 میلیارد پوند خرید در 5 لیگ معتبر اروپا به ثبت رسیده، چند خرید، کاملا اقتصادی و به صرفه بوده است.

به گزارش فوتبال 360، از بریز و بپاش‌های بزرگان فوتبال اروپا در این تابستان که بگذریم به چند خرید خاص برمی‌خوریم؛ چند ستاره موثر با قیمت‌های مناسب در باشگاه‌های با تفکر مدیریتی مناسب.

از جواهر سابق تورین که حالا درگنجه گرگ‌هاست تا بازیکنان کم‌تر دیده شده‌ای مانند فابیو کاروالیو، چند باشگاه خلاف جهت جریان شنا کردند و  چند خرید اقتصادی تابستان جاری به این شرح را رقم زدند.

پائولو دیبالا ( از یووه به رم)

این تابستان پر بوده از بازیکنانی آزاد و در پایان قرارداد با باشگاه خودشان. دیبالا به عنوان جواهر یوونتوس به خوبی می‌دانست با حضور دی‌ماریا دیگر نقش محوری در یووه ندارد و به همین دلیل و حتی قبل از حضور هموطنش قصد جدایی داشت. از اینتر به عنوان بخت اول خرید او یاد می‌شد اما تعلل نرآتزوری و تماس آقای خاص نیمکت رم با پائولو، اتفاق نهایی را رقم زد و «جواهر» نصیب رم شد. به دست آوردن دیبالا به صورت آزاد، رویایی بود که در باور کسی نمی‌گنجید! 

کورنتینن تولیسو (از بایرن به لیون) 

لیون در پایان فصلی که به مقام هشتم لوشامپیونا رسید، ماجراهای جالبی را پشت سر گذاشت. پس از درگیر شدن با مسائلی مانند فروش باشگاه و  مالکیت جدید، با تنها 4 میلیون یورو تالیافیکو را خرید و لاکازت و تولیسو که سال 2017 با مجموع 85 میلیون پوند از این باشگاه فروخته شدند، دوباره به لیون آمدند؛ آن هم بدون هزینه و با انتقالی آزاد. تولیسو پس از پشت سر گذاشتن دوران سیاه و پرمصدومیت در بایرن به لیون برگشته و در 27 سالگی قطعا فشار روزهای پدیده بودن روی دوشش نیست پس می‌توان به موفقیتش امیدوار بود.

فابیو کاروالیو (از فولام به لیورپول) 

پس از این که انتقال کاروالیو به لیورپول در ماه ژانویه به بن بست رسید، او ترجیح داد قراردادش با فولام را تمدید نکند و به این ترتیب در تابستان فعلی بازیکن آزاد بود. به نظر می‌رسید انتقال به یک باشگاه انگلیسی ریسک باشد اما او و لیورپول این ریسک را به جان خریدند و کاروالیو به جمع قرمزهای پرقدرت پیوست. هر چند در بندهای قرارداد کلی تبصره و پاداش وجود دارد اما فابیو با تنها 5 میلیون پوند به لیورپول پیوسته و پس از نقش‌آفرینی در صعود فولام (فعلا آخرین تیمی که موفق شده در لیگ برتر لیورپول را در خانه‌اش شکست دهد!)  می‌آید تا در سطحی بالاتر به لیورپول در راه تکرار قهرمانی سال 2020 کمک کند.

سایرین 

در این لیست افراد دیگری هم حضور دارند؛ صالح اوزکان که با 4.3 میلیون پوند از کلن به دورتموند رفت یا سم جانسون که به شکل آزاد از وست‌بروم به کریستال‌پالاس پیوست. مونتزا، تیم پرحاشیه تازه صعود کرده به سری آ، سورتنینو را با تنها 850 هزار پوند از پسکارا خرید و لاتزیو هم ماریو گیلا را با 5.2 میلیون پوند از رئال ربود. از مارکو روکا که با 10 میلیون پوند از بایرن از لیدزیونایتد رفت و همچنین آدام هوژلاک (از اسپارتاپراگ به لورکوزن با 11.1 میلیون پوند) و آرمل کاتچاپ (از بوخوم به ساوتهمپتون با 8.4 میلیون پوند) هم به عنوان دیگر خریدهای اقتصادی این تابستان یاد می‌شود. 




نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری