football360 logo

تساوی غول‌های اروپا در دالاس؛ شب عثمان با کابوس کین، بخیر نشد!

05 مرداد 1401 ساعت 15:337 نظر
تیم‌های بارسلونا و یوونتوس در مسابقه‌ای دوستانه، به تساوی 2-2 رسیدند.

به گزارش فوتبال 360، تیم‌های بارسلونا و یوونتوس بامداد چهارشنبه در مسابقه‌ای دوستانه در ورزشگاه کاتن‌بول دالاس به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید.

بارسلونا که در حال قدم گذاشتن به چهارمین بازی تدارکاتی‌اش در تابستان 2022 بود، امید زیادی به کسب سومین برد متوالی داشت و حضور مثلث مرگبار اوبامیانگ - دمبله - لواندوفسکی، همین انگیزه را نشان می‌داد. در سمت مقابل یوونتوس بعد از برتری 2 بر صفر مقابل چیواس مکزیک، بدون حضور پل پوگبای مصدوم و با در اختیار داشتن گلیسون برمر برای اولین بار در ترکیب اصلی، گام به این مسابقه می‌گذاشت.

بارسلونا در دقیقه 34 با گل زیبای عثمان دمبله (پس از فریب آلکس ساندرو) به گل نخست رسید. دمبله پس از این گل با گذاشتن دست زیر سرش، شادی «شب بخیر» استفن کری (فوق‌ستاره NBA) را بازسازی کرد؛ اتفاقی که موجب واکنش خود کری شد و او از واژه «جنبش» استفاده کرد. 


5 دقیقه بعد، این مویس کین بود که ارسال کوتاه خوان کوادرادو از جناح چپ را پس از غلبه بر اریک گارسیا، به تور دروازه نشاند تا بازی مساوی شود. با این حال، این پایان کار در نیمه اول نبود و دمبله با حرکت عرضی و شوت پای چپ، دروازه شزنی را برای دومین بار گشود تا آبی‌اناری‌ها نیمه نخست را با برتری 2 بر یک به پایان رسانده و راهی رختکن شوند.

مهم‌ترین نکته تعویض‌های پرتعداد ژاوی در بین دو نیمه، ورود دوباره فرانکی دی‌یونگ به جای یک مدافع میانی بود. هافبک هلندی که در ال‌کلاسیکو نیز به جای کریستنسن به زمین آمده بود، این‌بار در آغاز نیمه دوم جای اریک گارسیا را گرفت تا دوباره در قلب خط دفاعی به میدان برود.

طوفان پایان نیمه اول، در آغاز نیمه دوم نیز ادامه یافت و مویس کین، 7 دقیقه بعد از شروع این نیمه یک بار دیگر بازی را به تساوی کشاند تا در «دبل» نیز به دمبله برسد. با این حال، پس از رسیدن دو تیم به تساوی 2-2 این بارسلونا بود که بهترین موقعیت‌ها را برای زدن گل برتری خلق کرد.


ضربه آزاد رافینیا و شوت کات‌دار آنسو فاتی به تیر دروازه برخورد کرد و در فاصله 3 دقیقه تا پایان مسابقه، ماتیا پرین با واکنشی تماشایی از گلزنی گاوی جلوگیری کرد. روبرت لواندوفسکی که در ال‌کلاسیکو در آغاز نیمه دوم به زمین رفته بود، این‌بار تا دقیقه 62 در میدان دوام آورد اما باز هم نتوانست موفق به گلزنی شود. 

در نهایت این مسابقه با تساوی 2-2 به پایان رسید اما نکته‌ای که بیش از هرچیزی به چشم آمد، ضعف مفرط یووه در کناره‌های زمین (در فاز تدافعی) بود. هر دو گل عثمان دمبله روی غفلت سمت چپ خط دفاعی بیانکونری به ثمر رسید تا روند افت دفاع کناری یووه در سال‌های اخیر، بیش از قبل نمایان شود؛ بخشی که زمانی، یکی از نقاط قوت بی‌بدیل بانوی پیر بود و در طول این سال‌ها، با وجود جذب بازیکنان بسیار هنوز به کیفیت سال‌های گذشته نرسیده است.

بارسلونا پس از این مسابقه، راهی نیوجرسی شده تا در آخرین بازی تور آمریکایی‌اش، به مصاف نیویورک ردبولز برود. پس از این مسابقه، بارسا به اسپانیا بازخواهد گشت تا در آخرین بازی پیش‌فصل، در جام خوان گامپر در مقابل پوماس مکزیک (تیم جدید دنی آلوز) قرار گیرد. یوونتوس نیز بامداد یکشنبه در لس‌آنجلس در مقابل رئال‌مادرید قرار می‌گیرد و پس از آن، برای انجام آخرین بازی‌های دوستانه به اروپا برمی‌گردد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری