football360 logo

آشنایی با رکوردداران استقلال در تاریخ لیگ برتر؛ ژنرال، آرش آقای گل و...

07 مرداد 1401 ساعت 11:2248 نظر
در آستانه شروع فصل جدید لیگ، رکوردداران هر باشگاه مرور شده است.

به گزارش فوتبال 360، در 21 دوره برگزاری لیگ برتر، در مجموع 46 تیم در این مسابقات بازی کردند که برخی از این تیم‌ها در حال حاضر وجود خارجی ندارند و حتی در دسته‌های پایین‌تر هم اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود. در حالی‌که به روزهای آغاز لیگ بیست‌و‌دوم نزدیک می‌شویم، شاخص‌ترین بازیکنان تیم‌های حاضر در این دوره از لیگ مرور شده است. در این قسمت از معرفی رکوردداران باشگاه‌ها، چهره‌هایی که در استقلال در صدر فهرست شاخص‌های آماری قرار گرفتند معرفی شده‌ است.

صادقی با سابقه‌ترین مرد آبی

امیرحسین صادقی با 258 بازی، با سابقه‌ترین بازیکن استقلال در تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن در 11 دوره از لیگ برای استقلال توپ زد و در 2 قهرمانی در کنار این تیم بود. پس از صادقی، پژمان منتظری دیگر مدافع تاریخ این تیم قرار دارد که 239 بار برای این تیم به میدان رفت. آرش برهانی با 229 بازی در رتبه سوم باشگاه استقلال است و خسرو حیدری با 2 بازی کمتر از آرش چهارم است. مهدی رحمتی سنگربان پرآوازه استقلال با 196 بازی در رتبه پنجم تاریخ باشگاه استقلال است. بین بازیکنان این فصل استقلال، 2 کاپیتان این تیم یعنی حسین حسینی و روزبه چشمی با 108 بازی بیشترین بازی را برای این تیم انجام داده‌اند ودر رتبه بیستم این باشگاه قرار دارند و مسیر طولانی تا رسیدن به جمع با سابقه‌ترین بازیکنان استقلال پیش روی آنهاست.

برهانی بالاتر از عنایتی

آرش برهانی نه تنها بهترین گلزن استقلال در تاریخ لیگ برتر، بلکه بهترین گلزن استقلال در تمام مسابقات است. این بازیکن 9 فصل برای استقلال بازی کرد و 79 گل در لیگ برتر به‌ثمر رساند. رضا عنایتی با 58 گل دومین گلزن برتر استقلال است. فرهاد مجیدی که گل‌های فراموش‌نشدنی برای آبی‌پوشان به‌ثمر رسانده بود، با 46 گل سومین گلزن برتر این تیم است. سیاوش اکبرپور با 42 و امید ابراهیمی با 28 گل، جمع 5 گلزن برتر این تیم را کامل می‌کنند. سجاد شهباززاده با بازگشت به استقلال این فرصت را دارد که آمار خوب خود را در این تیم بهتر کند. این بازیکن با 19 گل در رده هشتم بهترین گلزنان استقلال در لیگ برتر جای دارد.

ژنرال موفق‌ترین مربی استقلال

امیر قلعه‌نویی با 402 امتیاز برای استقلال، رکورد بیشترین امتیازی که یک مربی در یک تیم در تاریخ لیگ برتر کسب کرده را به نام خود زده است. این مربی 3 بار با استقلال به قهرمانی رسید. پرویز مظلومی با 183 امتیاز دومین مربی برتر استقلال است. فرهاد مجیدی در دوره قبل برای استقلال تاریخ‌سازی کرد و توانست طلسم قهرمان نشدن این تیم را بشکند. این مربی با 125 امتیاز در رده سوم امتیازآورترین مربیان تاریخ این باشگاه است. ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال برای اولین‌بار مربیگری در این تیم را تجربه می‌کند و باید دید به چه جایگاهی در این باشگاه دست خواهد یافت.

سنگر تسخیرناپذیر رحمتی

مهدی رحمتی که رکورددار بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر است، این عنوان را در باشگاه استقلال هم در اختیار دارد. رحمتی با 94 کلین‌شیت، رکورددار بیشترین کلین‌شیت یک دروازه‌بان در یک تیم در تاریخ لیگ برتر است. پس از رحمتی، وحید طالب‌لو قرار دارد که 54 بار در استقلال دروازه‌اش را بسته نگه داشت. حسین حسینی سنگربان فعلی استقلال هم 50 بار در این تیم کلین‌شیت کرده و در رده سوم این باشگاه است و نشان داده در مسیر دروازه‌بان‌های بزرگ پیشین استقلال است.

خسرو بهترین گل‌ساز استقلال

در چند دهه اخیر، همیشه جناح راست استقلال نقطه قوت این تیم بوده است. یکی از بهترین بازیکنانی که در این جناح برای این تیم بازی کرد، خسرو حیدری است. این بازیکن با 38 پاس گل بهترین پاسور استقلال در تاریخ لیگ برتر است. پس از خسرو، مجتبی جباری قرار دارد. این هافبک خوش‌نقش، سال‌های رویایی را در استقلال پشت سر گذاشت و 36 پاس گل داد. شاید اگر مصدومیت‌های مکرر به سراغ این بازیکن نمی‌آمد، جباری می‌توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. پس از جباری، سیاوش اکبرپور و آرش برهانی قرار دارند که با 25 گل در رتبه سوم بیشترین پاس گل در تاریخ باشگاه استقلال هستند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری