football360 logo

ستاره‌هایی که یک فصل از قراردادشان مانده؛ مسی و کریس در معرض خروج از مدار

06 مرداد 1401 ساعت 00:052 نظر
بازیکنان بزرگ تیم‌های اروپایی که یک سال از قراردادشان باقی مانده، نگران آینده خودشان هستند.

به گزارش فوتبال 360، در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های باشگاه‌های اروپایی تمدید قرارداد و از دست ندادن رایگان بازیکنان شاخص است؛ ستاره‌هایی که هنوز یک فصل دیگر برای منظومه تیم خود خواهند درخشید اما در پایان این یک فصل ممکن است با نتیجه نرسیدن تمدید قرارداد از مدار خود خارج شوند و درخشش را از منظومه خود بدون هیچ بهایی دریغ کنند. در لیست این ستاره‌ها برای این فصل 2 نام آشنا هم به چشم می‌خورد. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هم از بازیکنانی هستند که فقط یک سال از قراردادشان باقی مانده و باشگاه‌هایشان باید برای تمدید با آن‌ها دست بجنبانند.

لیونل مسی؛ تمدید سخت

پاری‌سن‌ژرمن فقط یک فصل دیگر با فوق‌ستاره آرژانتینی‌اش قرارداد دارد و در صورت تمدید نشدن این قرارداد، دوران کوتاه مسی در پاریس به اتمام خواهد رسید. تا پیش از شروع صحبت‌های لاپورتا و ژاوی تور میشد مسی قرار است باز هم پای برگه ماندنش در فرانسه را امضا کند اما با مصاحبه‌های اخیر شاید ناصرالخلیفی و دوستانش باید برای مسی هم شرایط ویژه‌ای مانند امباپه از جنس پول و اختیار و جایگاه ترتیب دهند تا بتوانند او را  در تیم نگه دارند. قطعا خود مسی هم بدش نمی‌آید با لبخند به باشگاهی بازگردد که با اشک آن‌جا را ترک کرده بود. تمدید با مسی از سخت‌ترین ماموریت‌های پاریس در فصل جاری خواهد بود. با همه این احوال بندی در قرارداد مسی برای تمدید یک ساله وجود دارد که می‌تواند به کمک پاریسی‌ها بیاید.

کریستیانو رونالدو؛ همه چیز در مشت منچستر

شرایط برای فوق‌ستاره پرتغالی یونایتد کمی متفاوت است. قرارداد رونالدو اگر چه این فصل به اتمام خواهد رسید اما بندی در قراردادش وجود دارد که منچستر می‌تواند با فعال کردن آن یک فصل دیگر هم به اقامت رونالدو در انگلیس بیفزاید. با این حال منچستر اول باید مساله ماندن رونالدو در همین فصل را حل کند و پس از آن به فکر تمدید این قرارداد باشد. ماجرای رونالدو پیچیدگی‌هایی متفاوت با موضوع مسی در پاریس دارد و فعلا کسی به تمدید با رونالدو فکر نمی‌کند. موضوع مورد بحث ماندن شماره 7 است.

میلان اشکرینیار؛ تمدید در دسترس

در همین تابستان هم مشتریان اشکرینیار کم نبوده و کم نیستند. هنوز هم مذاکرات برای جذب او ادامه دارد اما به نظر می‌رسد این مدافع 27 ساله اسلوونیایی  مانند همبازی‌اش، الساندرو باستونی از پوشیدن پیراهن اینتر و زندگی در میلان راضی باشد. جذب اشکرینیار برای مشتریان سخت است اما تمدید قرارداد او برای مدیران اینترمیلان آسان خواهد بود. باشگاه به او نیاز دارد و میلان هم خاطرات شیرینی در جوزپه مه‌آتزا رقم زده. یک سال از قرارداد مدافع تیم اینزاگی باقی مانده و تمدید با این بازیکن با ثبات و با کیفیت از کارهایی است که در لیست امور فوری باشگاه قرار می‌گیرد.

مارکوس رشفورد؛ همه چیز به پایان فصل بستگی دارد

پدیده چند سال پیش فوتبال جزیره با افول ستاره‌های باشگاهش به بازیکنی تبدیل شده که روی کین در انتقاد به او عنوان می‌کند: «در منچستر بازیکنی هست که هیچ وقت نمی‌خندد». منچستری‌ها برای اینکه بتوانند با رشفورد به کارشان ادامه دهند باید در این فصل لبخند را روی صورت او ببینند. در غیر این صورت مشتریان مهاجم جوان انگلیسی کم نیستند و اتفاقا توانایی خنداندن بازیکنی با استعداد او را هم دارند. همه چیز در مورد بازیکن آکادمی یونایتد به نتایج و شرایط تیم در طول فصل و پایان آن مربوط می‌شود. با این حال منچستر در قرارداد رشفورد بند تمدیدی گنجانده که می‌تواند بدون دخالت رشفورد، او را تا یک سال دیگر هم در اولدترافورد ماندنی کند. 

گاوی؛ آسان‌ترین کار ممکن

دیگر زمان زیادی تا خبر تمدید بارسلونا با گاوی نمانده است. نوجوان 17 ساله آبی و اناری‌ها خیلی زود تبدیل به چهره محبوب سکوهای نوکمپ شد و پیراهن بارسا هم به همان زودی به پیراهن مورد علاقه گاوی بدل شد. این پدیده اسپانیایی می‌خواهد در بارسا بماند و قطعا لاپورتا هم تدارک لازم برای حفظ او را از پیش چیده است. گاوی هم یک فصل دیگر با بارسا قرارداد دارد و از ماموریت‌های مهم کادر مدیریت بارسا تمدید و حفظ این استعداد درخشان خواهد بود.

یان اوبلاک؛ در آستانه تمدید

این بار دیگر اتلتیکو مادرید سنگربان پرورش یافته و رشد کرده در باشگاهش را حفظ کرد و کیفیت مثال زدنی اوبلاک انگیزه سیمئونه و مدیران اتلتیکو را برای حفظ او بیش‌تر هم می‌کند. در چند روز اخیر «فابریتزیو رومانو» عنوان کرده بود قرارداد اوبلاک در آستانه تمدید شدن است و با وجود  این که فقط یک فصل از قرارداد این دروازه‌بان اهل اسلوونی باقی مانده، نگرانی خاصی در مورد ماندن او در مادرید وجود ندارد.

جورجینیو؛ ماندن در سایه اما و اگر

هافبک باکیفیت چلسی هم فقط یک فصل دیگر با آبی‌های لندن قرارداد دارد و این در حالی است که او از مدت‌ها پیش مشتریان خودش را دارد. جورجینیو برای ماندن به دلیل احتیاج دارد و هیچ دلیلی هم بهتر از حضور ثابت او در ترکیب چلسی نیست. باید منتظر بود و دید استمفوردبریج در این فصل چقدر به هافبکش اجازه دویدن روی چمن‌هایش را خواهد داد و تمدید قرارداد این بازیکن می‌تواند برای مالکان جدید چلسی تبدیل به یک معضل شود. همین حالا هم شایعات جدایی او حوالی باشگاه چلسی به گوش می‌رسند و آبی‌پوش ماندن جورجینیو با اما و اگرهای بسیاری همراه خواهد بود.

انگولو کانته؛ چلسی و دغدغه یک هافبک موثر دیگر

هیچ تیمی از داشتن انگولو کانته سر باز نمی‌زند و اگر چلسی این ستاره فرانسوی را در لیست فروش قرار دهد شاید کانته یک روز هم روی دست آبی‌ها نماند. از لیگ برتر تا تمام نقاط قاره سبز تیم‌هایی هستند که مایلند همین تابستان در ازای پرداخت حق فسخ او را مال خود کنند. اگر در این فصل قرارداد هافبک تاثیرگذار چلسی تمدید نشود در تابستان بعدی کار رقبا برای در اختیار گرفتن او راحت‌تر از امسال خواهد بود. چلسی اگر در مورد جورجینیو و کیفیتش تردیدی داشته باشد، این تردیدها در مورد کانته در حداقل‌ترین حالت ممکن هستند. کار تمدید با این بازیکن 31 ساله ماموریتی است که می‌تواند موجی از محبوبیت را برای تاد بولی و یارانش در چلسی به ارمغان بیاورد.

روبرتو فیرمینو؛ زمزمه‌های جدایی به گوش می‌رسد

یوونتوس به تازگی از علاقه‌اش برای جذب ستاره برزیلی تیم یورگن کلوپ پرده برداشته و گفته‌ها و شنیده‌ها، حاکی از مذاکرات در جریان است. لیورپول و کلوپ در این فصل دست به یک خانه‌تکانی جزیی زده‌اند و اگر بخواهند این خانه‌تکانی را کامل کنند خروج فیرمینو از محتمل‌ترین اتفاقات این ماموریت خواهد بود. ستاره برزیلی یک فصل دیگر با قرمزهای آنفیلد قرارداد دارد اما عزم راسخی برای تمدید او از سوی باشگاه ارائه نشده و در صورتی که این تابستان فصل جدایی فیرمینو نباشد، تابستان بعد احتمالا بازیکن آزاد خواهد بود.

کریم بنزما؛ مرد اول در سال آخر

رئال که در جذب هالند و امباپه ناکام بوده، هنوز هم می‌تواند روی قابلیت‌های یکی از نامزدهای توپ طلای امسال حساب کند. بنزما نشان داده در 34 سالگی و با دست بانداژ شده هم بلای جان رقبای تیمش است. یک فصل دیگر از قرارداد بنزما باقی مانده و در صورتی که رئال مهاجم تراز اول دیگری را به سانتیاگو برنابئو نیاورد، تمدید با بنزما به هر قیمت ممکن ماموریت مهم پرس روی صندلی ریاست مادرید است. رئال انقدر بزرگ به نظر می‌رسد که هیچ تیمی جسارت پیشنهاد رسمی دادن برای بنزما را به خودش ندهد اما در صورتی که تمدید قرارداد او به تعویق بیفتد، خواستاران جسارت بیش‌تری پیدا خواهند کرد.

تونی کروس؛ جنگ برای حضور در ترکیب اصلی

مهندس آلمانی خط میانی کهکشانی‌ها همچنان همان مهندس دقیق و تاثیرگذار است و رئال مادرید اگر نتواند از جوانانش بهره کافی ببرد، بقای کروس در مادرید مسئله مهمی قلمداد می‌شود. با این وجود امدن شوامنی و کاماوینگا در این 2 فصل، جا را برای هافبک‌های مسن‌تر رئال در ترکیب اصلی تنگ کرده و در صورت درخشش جوانان شاید عزم سران مادریدی هم برای ادامه کار با کروس کم‌تر از گذشته باشد. یک فصل دیگر از قرارداد تونی کروس با رئال باقی مانده که ممکن است آخرین فصل حضور این ستاره در جمع قوهای سپید لالیگا نام بگیرد.

داوید دخیا؛ سنگربانی وابسته به خانه

دروازه‌بان شماره یک منچستریونایتد در این سال‌ها یک بار تا مرز جدایی از تیمش هم رفت اما با تدابیر مدیران وقت منچستری او اقامتش در منچستر را تمدید کرد. ماندن دخیا در منچستر تعصب او روی پیراهن باشگاهش را بیش‌تر کرده و این سنگربان 31 ساله اسپانیایی بارها از حال و هوای خانگی اولدترافورد صحبت کرده است. با این حال فقط یک فصل از قرارداد یکی از 2 بازمانده تیم فرگوسن در منچستریونایتد باقی مانده و با وجود بند تمدید یک ساله در قرارداد دخیا، منچستری‌ها برای ادامه کار با او مجبورند صرافت و عجله بیشتری نسبت به عملکردشان در خرید بازیکنان جدید داشته باشند.

آداما ترائوره؛ تمدید سخت برای یک ستاره تنومند

هافبک مهاجم اسپانیایی ولورهمپتون که اکنون طعم بازی در نوکمپ را هم چشیده، بدش نمی‌آید به باشگاهی نقل مکان کند که دریبل‌های او را در مسیر قهرمانی به کار ببندد. ترائوره یک فصل دیگر با گرگ‌های لیگ جزیره  قرارداد دارد و تمدید با این بازیکن از سخت‌ترین پروژه‌های سران این باشگاه خواهد بود. در حال حاضر هم این ستاره تنومند مشتریان دست به نقدی دارد که ولورهمپتون را برای حفظ ستاره‌اش دچار تردید می‌کند. در بین ستارگانی که کمت‌ر از یک فصل با تیمشان قرارداد دارند، شاید تمدید با ترائوره از سوی ولورهمپتون سخت‌ترین کار ممکن باشد.

تمدید حتی برای فروش و دریافت حق فسخ

باشگاه‌ها نگاه ویژه‌ای به تراکنش‌های مالی مربوط به نقل و انتقالات دارند و از دست دادن رایگان ستاره‌ها یک نمره منفی بزرگ برای تیم‌های اروپایی به شمار می‌رود. بسیاری از این تیم‌ها مایلند حتی یک فصل به قرارداد بازیکنشان اضافه کنند تا مشتریان بازیکن برای در اختیار گرفتنش مجبور به پرداخت حق فسخ باشند. از این نظر تمدید با ستاره‌های یاد شده حتی ممکن است دلایل تاکتیکی هم نداشته باشد و فقط براساس دغدغه‌های اقتصادی باشگاه‌ها شکل بگیرد.

*حسین سعیدی نیکو


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری