football360 logo

سفر به پایتخت برای ادامه جاه‌طلبی؛ دیبالا، سرشار از شوق و علاقه

05 مرداد 1401 ساعت 07:073 نظر
پائولو دیبالا از علل پیوستن به رم گفت.

به گزارش فوتبال 360، شب گذشته پایتخت ایتالیا میزبان مراسم باشکوه معرفی ستاره جدید باشگاه رم بود. مهاجم سابق یوونتوس در میان خیل عظیم هواداران باشگاه جدیدش به نظاره حمایتی پرداخت که در تورین شبیه‌اش را برای خودش ندیده بود. در همین راستا ستاره آرژانتینی جدید گرگ‌های پایتخت به اظهار نظر در رابطه با علل پیوستنش به رم پرداخته است.

پیوستن به پروژه‌ای جاه‌طلبانه

از کسی که 5 بار با یوونتوس قهرمان سری‌آ شده و با یووه در جستجوی لیگ قهرمانان هم دویده، انتظار نمی‌رود در گوشه‌ای از فوتبال ایتالیا آرام بگیرد و با خاطره روزهای خوب گذشته به اتمام دوران فوتبالش بپردازد. خرید جدید تیم آقای خاص، با نگاهی خاص به رم آمده و در این باره می‌گوید: «اولین چیزی که از مربی پرسیدم این بود که ما انتظار بردن چه چیزی را داریم؟ هم من می‌خواهم برنده شوم هم او! مورینیو و باشگاه، هر 2 به من اطمینان دادند  این جا اعتماد به نفس و هوشیاری زیادی وجود دارد. این موضوع برای حرکت به جلو و رسیدن به اهداف بسیار مهم است. من سعی می‌کنم بهترینم را ارائه کنم و تجربه خودم در به دست آوردن پیروزی را به اینجا بیاورم». ستاره سابق بیانکونری در مصاحبه‌اش سرشار از امید و انگیزه صحبت می‌کرد و رفتن به رم را شبیه به یک قدم رو به جلو نشان می‌داد. اگر چه مقایسه هر بازیکنی با گابریل باتیستوتا اشتباه به نظر می‌رسد و فوق ستاره آرژانتینی سابق رم از آن دسته بازیکنان بدون شبیه در دنیای فوتبال است اما حداقل چیزهایی که بین دیبالا و باتیستوتا مشترک به نظر می‌رسد، آرژانتینی بودن و از آن مهم‌تر انگیزه‌ای است که در روز پیوستن به گرگ‌های پرطرفدار پایتخت ایتالیا نشان داده‌اند. زوج رونالدو در زمان حضورش در یووه، تمرین جاه‌طلبی را در کنار فوق‌ستاره پرتغالی به خوبی پشت سر گذاشته و امروز با کوله‌باری از تجربه روزهای خوب و قهرمانی‌های پی در پی و با اندوخته قابل توجهی از انگیزه به تیم سابق اسطوره هموطنش می‌پیوندد.

چرا از یووه جدا شدی؟

مهاجم 7 سال اخیر یوونتوس به خوبی از پس دوست داشتن همزمان 2 باشگاه برآمده و انگیزه و شوق پیوستن به تیم جدید هرگز باعث نشده تیم سابقش را در سوی مقابل خودش ببیند. پائولو دیبالا همچنان از بیانکونری به نیکی یاد می‌کند و حتی نوع خداحافظی و تمدید نکردن قراردادش هم باعث کوچک‌ترین خدشه‌ای به احساسش نسبت به یووه نشده است. او در این رابطه این گونه به اظهار نظر می‌پردازد: «در ماه مارس به من گفتند بخشی پروژه آینده نخواهم بود. مشکلی نبود. وقتی باشگاه به همراه سرمربی تصمیم دیگری گرفتند، این برای من یک مشکل نیست». ستاره 28 ساله جدید رم احتمالا برای سازگاری با شرایط جدید به زمان و کمک مورینیو احتیاج پیدا خواهد کرد چرا که 7 سال حضور در ترکیب بانوی پیر، 293 بازی و 119 گل و تلاش مداوم برای فتح اسکودتو چیزی نیست که به این آسانی از خاطره یک فوتبالیست پاک شود. خود دیبالا هم تورین را با اشک ترک کرد و می‌دانست شاید در تیم آینده‌اش سقف آرزوها کمی کوتاه‌تر باشد. با این حال از سیاق اظهارنظرهای مهاجم آلبی سلسته معلوم است او برای شکست به رم نیامده و مانند باتیستوتا آرزوهای زیادی را برای هواداران پرشور پایتخت ایتالیا دنبال می‌کند. دوران جدید بالاخره برای پائولو دیبالا شروع شده و اگر باز هم مصدومیت‌ها اذیتش نکنند، بعید نیست تبدیل به نقش اول پروژه‌های بلندپروازانه آقای خاص در رم باشد. دیبالا سی و نهمین آرژانتینی تاریخ باشگاه جدیدش به شمار می‌رود و به جز باتیستوتا، ستاره‌هایی مانند والتر ساموئل، آبل بالبو و پدرو مانفردینی می‌توانند برای او الهام‌بخش باشند. ستاره جدید رم تا 2025 با این تیم قرارداد دارد و اگر این همکاری تا سال‌های پایان فوتبال دیبالا ادامه پیدا کند، اگر چه رسیدن به رکورد تاریخی کاپیتان توتی در گلزنی برای این باشگاه دست نیافتنی به نظر می‌رسد اما با توجه به آمار دیبالا در یووه و کم‌تر بودن رقبای گلزن در تیم جدید، شاید قرار گرفتن در میان 5 گلزن برتر تاریخ باشگاه هدفی انجام شدنی برای این بازیکن قلمداد شود. او برای رسیدن به این دست‌آورد باید حداقل 106 گل در باشگاه جدیدش به ثمر برساند؛ کاری که او در مدت 7 سال حضورش در یووه در حضور گلزنان بزرگ دیگری به انجام رساند و کنار روبرتو باجو به دهمین گلزن برتر تاریخ تیم سابقش تبدیل شد.

وضعیت در ترکیب تیم جدید

سخت می‌شود برای دیبالا رقیب بزرگی در ترکیب رم متصور شد اما فقط در صورتی که مورینیو بخواهد از یک مهاجم بهره ببرد، باید منتظر رقابت مهاجم آرژانتینی با تامی آبراهامی باشیم که فصل گذشته بیش از حد انتظار خوب عمل کرد. در غیر اینصورت زوج او و آبراهام ممکن است موفقیت‌های بیش‌تری را برای مورینیو و رم رقم بزند. ناگفته نماند دیبالا قابلیت بازی در جناحین خط حمله و پشت سر مهاجم اصلی را هم دارد و بعید هم نیست سرمربی پرتغالی رم، او را برای حمایت از گلزنی آبراهام به پایتخت آورده باشد. پیش‌بینی می‌شود دیبالا هیچ دردسر بزرگی برای ثابت بازی کردن در ترکیب رم نداشته باشد و او بخش مهمی از تاکتیک‌های آقای خاص در فصل جدید سری‌آ خواهد بود. قطار سرنوشت ستاره تورین را به ستاره رم تبدیل کرده است. در فیلم ارباب حلقه‌ها، وقتی «فرودو» به عنوان حامل اصلی حلقه از سرنوشتش شکایت می‌کرد، گاندولف به او این نکته را گوشزد کرد، که ما تصمیم نمی‌گیریم سرنوشت چگونه باشد اما تصمیم می‌گیریم با آنچه سرنوشت به ما می‌دهد چگونه عمل کنیم و هر موقعیتی می‌تواند یک موهبت باشد. نوع برخورد پائولو دیبالا در مواجهه با خداحافظی از یووه و پیوستن به رم، گویای این است که او این دیالوگ از فیلم ارباب حلقه‌ها را به خوبی درک کرده و از تصمیم سرنوشت مایوس نیست. بلکه برای بهره بردن از موقعیت جدیدش و کار کردن با موهبت تازه سرشار از انگیزه و اشتیاق خواهد بود.

*حسین سعیدی نیکو


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری