football360 logo

آشنایی با رکوردداران پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر؛ شاگردان پروفسور

08 مرداد 1401 ساعت 13:0438 نظر
در آستانه شروع فصل جدید لیگ، رکوردداران هر باشگاه مرور شده است.

به گزارش فوتبال 360، در 21 دوره برگزاری لیگ برتر، در مجموع 46 تیم در این مسابقات بازی کردند که برخی از این تیم‌ها در حال حاضر وجود خارجی ندارند و حتی در دسته‌های پایین‌تر هم اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود. در حالی‌که به روزهای آغاز لیگ بیست‌و‌دوم نزدیک می‌شویم، شاخص‌ترین بازیکنان تیم‌های حاضر در این دوره از لیگ مرور شده است. در این قسمت از معرفی رکوردداران باشگاه‌ها، چهره‌هایی که در پرسپولیس در صدر فهرست شاخص‌های آماری قرار گرفتند معرفی شده‌ است.

جلال رکورددار در لیگ و پرسپولیس

جلال حسینی که رکورددار بیشترین بازی در تاریخ لیگ برتر است، این عنوان را در پرسپولیس هم در اختیار دارد، این بازیکن 196 بازی برای پرسپولیس در لیگ برتر انجام داد و در این فصل به دوران بازیگری خود خاتمه داد و نتوانست به رکورد 200 بازی برای پرسپولیس در لیگ برتر برسد. کریم باقری 179 بازی برای پرسپولیس انجام داد و در رتبه دوم است. امید عالیشاه با سابقه‌ترین بازیکن حال حاضر پرسپولیس در لیگ برتر است. این بازیکن 159 بار برای پرسپولیس در لیگ برتر به میدان رفته و در رتبه سوم است و این فصل این شانس را دارد که در رتبه دوم قرار گیرد. چهارمین بازیکن با سابقه پرسپولیس هم در این فصل در پرسپولیس حضور دارد. کمال کامیابی‌نیا 157 بازی برای پرسپولیس انجام داده و می‌تواند رتبه خود را در این فصل ارتقا دهد. احمد نوراللهی، برای دومین فصل، فوتبال خود را در خارج از ایران دنبال می‌کند و اگر در پرسپولیس باقی می‌ماند به رتبه‌های بالای این باشگاه می‌رسید. نوراللهی با 156 بازی پنجم است.

علیپور بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس

علی علیپور مهاجم سال‌های نزدیک پرسپولیس با 55 گل بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است. دومین گلزن برتر پرسپولیس هم، در حال حاضر در پرتغال بازی می‌کند. مهدی طارمی با 45 گل در رده دوم بهترین گلزنان پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر قرار دارد. کریم باقری و سهراب انتظاری با 29 گل سومین گلزن برتر پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هستند. سهراب انتظاری در کنار محمد نوری با 27 گل پنجمین گلزن برتر پرسپولیس هستند. بین بازیکنان فعلی پرسپولیس مهدی ترابی و مهدی عبدی با 19 گل بهترین آمار را دارند.

یحیی در سودای عبور از پروفسور

برانکو ایوانکوویچ که پرسپولیس سال‌های طلایی و فراموش نشدنی را با این مربی تجربه کرد با 256 امتیاز، امتیازآورترین مربی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است. یحیی گل‌محمدی که با پرسپولیس به 2 قهرمانی و یک نایب قهرمانی دست یافته است با 186 امتیاز دوم است. این مربی اگر روند امتیازگیری که در فصول اخیر داشته بتواند در این دوره هم ادامه دهد می‌تواند عنوان امتیازآورترین مربی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر را به خود اختصاص دهد. علی دایی هم با 142 امتیاز در رتبه سوم پرسپولیس در لیگ برتر جای دارد.

عالیشاه بهترین پاسور پرسپولیس

امید عالیشاه با 28 پاس گل بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن یک رقیب جدی در ترکیب فعلی پرسپولیس دارد. وحید امیری که به دلیل مصدومیت چند هفته ابتدایی فصل را از دست داده است با 25 پاس گل دوم است. جواد کاظمیان با 24 پاس گل سوم است. این بازیکن تا سال‌ها عنوان بهترین پاسور پرسپولیس را در اختیار داشت که وحید امیری و امید عالیشاه از این بازیکن عبور کردند.

قفل آهنی بیرانوند به روی دروازه پرسپولیس

سال‌های قهرمانی پرسپولیس با پیوستن علیرضا بیرانوند به پرسپولیس آغاز شد. این دروازه‌بان 56 بار دروازه تیمش را بسته نگه داشت و رکورددار تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود. بیرانوند پس از 2 فصل به پرسپولیس بازگشته و امیدوار به تکرار روزهای خوش گذشته است. پس از بیرانوند، نیلسون کوریا دروازه‌بان برزیلی سابق پرسپولیس قرار داردکه 33 کلین‌شیت به ثبت رساند. حامد لک با 26 کلین‌شیت سوم است. این دروازه‌بان پس از آنکه یک فصل خوب و یک فصل بد را در پرسپولیس پشت سر گذاشت از این تیم جدا شد و نتوانست رکورد خود را بهبود دهد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری