football360 logo

4 مدعی اصلی دستکش طلایی؛ «بیرانوند» پوکر می‌کند؟

13 مرداد 1401 ساعت 09:1310 نظر
دروازه‌بان باتجربه پرسپولیس در بازگشت دوباره‌اش به لیگ برتر فوتبال ایران در سودای تصاحب چهارمین دستکش طلایی دوران فوتبالی خود است.

به گزارش فوتبال 360، فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی آغاز می‌شود که در درون دروازه تیم‌ها، تغییر و تحولات جدی رخ داده و مهم‌ترین انتقال رقم خورده در بازار تابستانه، بازگشت علیرضا بیرانوند به قفس توری پرسپولیس است. آن‌هم در شرایطی که سرخ‌پوشان فصل گذشته در خط دروازه حامد لک و احمد گوهری را در اختیار داشتند اما عملکرد فنی ضعیف لک و انتقادات تند علیه او باعث شد تا در دروازه‌بان پرسپولیس در مسیر جدایی قرار گیرد و بیرانوند شماره یک سرخ‌پوشان شود.

علیرضا بیرانوند پیش از ترک پرسپولیس توانسته بود، سه فصل متوالی دستکش طلایی لیگ برتر را به دست بیاورد. بعد از انتقال بیرانوند به فوتبال بلژیک، نوبت به پیام نیازمند رسید که صاحب دستکش طلایی شود و در لیگ بیستم هم حامد لک در درون دروازه پرسپولیس موفق به ثبت بیشترین کلین‌شیت شد و لیگ بیست‌ویکم هم در شرایطی خاتمه یافت که حسین حسینی با نقش‌آفرینی ویژه در قهرمانی آبی‌پوشان موفق شد بهترین دروازه‌بان فصل شود و دستکش طلایی را به دست آورد.

حامد لک و حسین حسینی در کنار علیرضا بیرانوند دروازه‌بانانی هستند که باتجربه کسب عنوان برترین دروازه‌بان فصل پا به لیگ بیست‌ودوم می‌گذراند و باید به این فهرست، نام شهاب گردان را هم اضافه کرد. دروازه‌بان کهنه‌کار فولاد خوزستان که در لیگ نهم در لباس ذوب‌آهن توانست دستکش طلایی را تصاحب کند.

بیرانوند و چهارمین دستکش طلایی؟

سنگربان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران در فصل منتهی به جام جهانی به لیگ برتر بازگشته و سودای کسب قهرمانی دوباره لیگ برتر با پرسپولیس را دارد. بیرانوند که روزهای خوبی را در لیگ بلژیک و لیگ پرتغال نگذراند، حالا دوباره بازگشته تا بتواند با عملکردی مناسب در رقابت با امیر عابدزاده، پیام نیازمند و حسین حسینی، موقعیت خود در تیم ملی را حفظ کند و در جام جهانی سنگربان ایرانی باشد.

بیرانوند که در رزومه فوتبالی خود سه دستکش طلایی متوالی را در لیگ برتر به دست آورده، حالا در سودای تصاحب چهارمین دستکش طلایی در پایان لیگ بیست‌ودوم است. او برای رسیدن به این مهم کار بسیار دشواری دارد، چرا که در بازگشت دوباره‌اش به پرسپولیس، سیمای خط دفاعی این تیم کاملاً تغییر پیدا کرده و هماهنگی دوباره با مدافعان جدید کار دشواری بوده که باید دید آیا علیرضا بیرانوند می‌تواند از پس آن بر بیاید یا خیر.

کاپیتان اول استقلال در رویای دبل

حسین حسینی فصل رویایی را گذراند و یکی از ارکان تاثیرگذار در مسیر قهرمانی استقلال در لیگ برتر بود. رکورد کمترین گل خورده یک تیم لیگ برتری به واسطه درخشش حسینی به نام استقلال ثبت شد و حالا سنگربان استقلالی‌ها در تلاش است تا بتواند به روند درخشان خود در فصل منتهی به جام جهانی ادامه بدهد و سرنوشتی مشابه علیرضا حقیقی در سال 2014 را تجربه کرده و به پیراهن تیم ملی در جام جهانی 2022 برسد.

حسینی در فصل جدید لیگ برتر ماموریت تازه‌ای را هم دارد و با توجه به جدایی وریا غفوری، کاپیتان اول استقلال هم شده است و در تلاش است تا در کسوت کاپیتان اول آبی‌ها، هم به خوبی تیمش را درون زمین رهبری کند و هم به رویای دبل در کسب عنوان برترین گلر فصل و تصاحب دستکش طلایی برسد.

لک و گردان معادلات را تغییر می‌دهند؟

حامد لک بعد از گذراندن فصلی ناموفق در پرسپولیس، جدایی ناگهانی از جمع سرخ‌پوشان داشت و با توجه به حضور علیرضا بیرانوند، تصمیم گرفت تا از پرسپولیس جدا شود و به تیمی برود که همچنان سنگربان شماره یک بماند. لک، مس رفسنجان را به عنوان مقصد جدید خود انتخاب کرد و در تمرینات پیش‌فصل پرانگیزه ظاهر شده تا بتواند بعد از فصلی ناکام، مجدداً درخشش‌های خود در لیگ بیستم را تکرار کند و دوباره دستکش طلایی لیگ را تصاحب کند.

شهاب گردان هم در 38 سالگی همچنان سنگربان شماره یک فولاد است. گردان با درخششی که داشت توانست فولاد را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برساند و حالا در کنار خود یک رقیب اتریشی را هم می‌بیند و کریستوفر کنت به اهواز رفته تا برای حضور در درون دروازه فولاد با گردان رقابت کند اما با این‌حال به نظر می‌رسد که انتخاب نخست نکونام برای خط دروازه، سنگربان 38 ساله تیمش باشد.

گردان که در لیگ نهم صاحب دستکش طلایی شده، امیدوار است در سالیان پایانی فوتبال خود بتواند معادلات را برهم بزند و مجدداً در میان مدعیان تصاحب عنوان برترین گلر فصل، با درخشش در فولاد به دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم برسد، هر چند که او برای رسیدن به این مهم مسیر دشوار و پر پیچ و خمی را در مقابل خود می‌بیند.

محسن فروزان، رشید مظاهری و محمدرضا اخباری باتجربه در کنار سنگربان جوانی چون حسین پورحمیدی در تلاش هستند تا بتوانند خود را به جمع برترین گلرهای لیگ بیست‌ودوم جای بدهند و در مسیر رسیدن به اولین دستکش طلایی دوران فوتبالی خود قدم بردارند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری