football360 logo

به بهانه شروع فصل جدید لیگ یک فرانسه؛ بزرگان در خط استارت

13 مرداد 1401 ساعت 13:293 نظر
فصل جدید لیگ یک فرانسه از فردا با تقابل تیم‌های لیون و آژاکسیو شروع می‌شود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، فصل جدید لیگ یک فرانسه از فردا ۱۴ مرداد با تقابل تیم‌های لیون و آژاکسیو شروع می‌شود. این بازی‌ها روز شنبه و یکشنبه هم پیگیری می‌شود.به بهانه شروع بازی‌های هفته نخست لیگ یک، نگاه آماری به تعدادی از بازی‌های این هفته شده است.

لیون – آژاکسیو

لیون موفق شده در هر ۱۶ دیدار اخیری که در لیگ یک فرانسه برابر آژاکسیو داشته، گلزنی کند. با این حال آن‌ها 2 تا از 3 بازی اخیرشان را برابر این تیم واگذار کرده و فقط یک برد داشته‌اند. آژاکسیو هم ۱۵ بازی را در سطح برتر لیگ فرانسه به لیون باخته است. این تیم به هیچ باشگاه دیگری به اندازه لیون و مارسی (۱۵) نباخته است. آژاکسیو در شرایطی به رقابت‌های لیگ یک فرانسه صعود کرده که در فصل گذشته در لیگ 2 تنها ۱۹ بار دروازه‌اش باز شده که این موضوع عنوان بهترین خط دفاعی را برای این باشگاه به ارمغان آورده است. در لیگ میزان کم‌ترین گل خورده به پاری‌سن‌ژرمن تعلق دارد که در فصل 2016-2015، ۱۹ بار دروازه‌اش باز شد.

استراسبورگ – موناکو

استراسبورگ در 4 دیدار اخیر که پذیرای تیم موناکو بوده، شکستی نداشته است؛ آن‌ها 3 بار برنده شده و یک بار هم با رقیب مساوی کردند. این آمار در شرایطی به دست آمده که این تیم قبل از این 4 بازی، ۳ دیدار را به صورت متوالی به موناکو باخته بود.موناکو هم رقابت‌های فصل جدید لیگ یک فرانسه را درحالی استارت می‌زند که در ۱۰ دیدار از ۱۹ مسابقه نخست اخیری که در لیگ یک داشته، برنده شده است. آن‌ها ۵ تساوی و ۴ شکست در بقیه بازی‌های هفته اول خودشان داشته‌اند. از این لحاظ فقط لیون با ۱۴ پیروزی در بازی نخست عملکرد بهتری دارد.

کلرمون - پاری‌سن‌ژرمن

در فصل گذشته کلرمون در مجموع ۱۸ امتیاز از بازی‌های خانگی‌اش به دست آورد. آن‌ها ۴ برد، ۶ تساوی و ۹ شکست داشتند. پاری‌سن‌ژرمن هم در شرایطی رقابت‌های فصل جدید لیگ یک فرانسه را شروع می‌کند که در 7 فصل گذشته بازی‌های هفته نخست را با پیروزی پشت سر گذاشته است.  تنها مارسی با پیروزی در هفته اول 10 فصل متوالی و بوردو با پیروزی در اولین بازی 9 فصل متوالی در این زمینه از قهرمان فصل گذشته لوشامپیونه آمار بهتری دارند. 

تولوز – نیس

تولوز تیمی که به تازگی به لیگ یک فرانسه صعود کرده، بازیکن جذابی در اختیار دارد؛ برانکو فان دن‌بومن. او در فصل گذشته و در رقابت‌های لیگ 2 موفق شد ۲۱ پاس گل بدهد! از این نظر، برانکو موفق شد با رکورد بهترین پاسور در 5 لیگ برتر اروپا و همچنین 5 لیگ برتر دسته دوم اروپا، برابری کند. پیش از این چنین رکوردی در اختیار لیونل مسی و توماس مولر بود که در فصل 2020-2019  رقم خورد. لوسین فاوره در این فصل هدایت تیم نیس را دوباره به عهده گرفته است. در بین مربیانی که در لیگ یک فرانسه حداقل ۱۰ بار روی نیمکت تیم نیس نشسته‌اند او با میانگین ۱.۷۴ امتیاز از هر بازی بعد از کریستوف گالتیه با میانگین ۱.۷۶ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است. نیس با لوسین فاوره موفق شد در فصل 2017-2016 با ۷۸ امتیاز در رده سوم لیگ یک فرانسه قرار بگیرد. این دومین امتیاز برتر تاریخ باشگاه نیس با احتساب بازی‌های ۳ امتیازی است. قبلا آن‌ها در فصل1959-1958 با ۸۰ امتیاز قهرمان شده بودند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری