football360 logo

رومنیگه: رم هنوز هم مدعی فتح اسکودتو نیست!/ فعلاً نباید دلیخت را قضاوت کرد

15 مرداد 1401 ساعت 15:4913 نظر
مدیر و بازیکن سابق بایرن‌مونیخ در مصاحبه‌ای راجع به فوتبال ایتالیا صحبت کرده است.
به گزارش فوتبال 360، کارل‌ هاینتس رومنیگه، ستاره سابق و مدیر محبوب باشگاه آلمانی بایرن‌مونیخ که در بحبوحه دعوای سوپرلیگ از سمت خود در بایرن کناره‌گیری کرد تا مدیریتش را در اتحادیه فوتبال اروپا ادامه دهد، به طور غیرمنتظره‌ای پس از سال‌ها، کاملاً جامع راجع به فوتبال ایتالیا صحبت کرد.
«کاله» که پس از موفقیت با بایرن‌مونیخ و تیم ملی آلمان، 3 فصل را در لباس نراتزوری به میدان رفت، نتوانست در 29 سالگی درخشش روزهای باواریا را تکرار کند و حضورش در فوتبال ایتالیا، تحت تاثیر مصدومیت قرار گرفت اما این روزها رومنیگه دوباره در قامت همان کارشناس فوتبال که محدودیتی بابت صحبت راجع به سایر باشگاه‌ها ندارد، ظاهر شده است. او که از موافقان ملغی شدن «قانون 1+50» در فوتبال آلمان است، در این مصاحبه راجع به شرایط مورینیو با رم، هدف نقل‌وانتقالاتی یوونتوس و کورس قهرمانی فصل آینده فوتبال ایتالیا صحبت کرده است.
فلسفه باشگاه‌داری در ایتالیا و آلمان متفاوت است
در این پنجره تابستانی، باشگاه‌های ایتالیایی درخشان ظاهر شدند و درحالی که رم در صید پائولو دیبالا پیشتاز ظاهر شد، یوونتوس، پوگبا را به ترکیبش بازگرداند و اینتر با به خدمت گرفتن دوباره لوکاکو، گام بلندی به سمت پس گرفتن عنوان قهرمانی از رقیب همشهری خواهد برداشت. رومنیگه در مصاحبه با «گاتزتا دلواسپورت» گفت: «فیلیپ کوستیچ اخیراً به طور جدی به یوونتوس لینک شده و مطمئنم او مهره تاثیر گذاری خواهد بود. برای اینتراخت، کاستیچ به خوبی سمت چپ میدان را در اختیار خودش قرار داده بود و بازیکنی است که علاوه بر سرعت بالا، به خوبی از پس پیاده کردن برنامه‌های تاکتیکی سرمربی بر می‌آید. او مقابل بایرن‌مونیخ به میدان رفت و فرانکفورتی‌ها هرکاری بابت حفظِ این بازیکن خواهند کرد اما موضوع اصلی اینجاست که  قیمت چندان بالایی ندارد و سایر باشگاه‌ها به راحتی می‌توانند او را به خدمت بگیرند.»
سری آ، لیگی برای بازنشسته‌ها نیست
رومنیگه این تفکر را ندارد که سری آ محلی برای سپری کردن سال‌های پایانی بازیگری بازیکنانی است که در بالاترین سطح فوتبال اروپا بازی کرده‌اند و همچون دی‌ماریا صرفاً برای آویختن کفش‌هایشان به این لیگ می‌پیوندند. کاله ادامه داد: «طبیعتاً طرز کار باشگاه‌ها و فلسفه کاری‌ آن‌ها در آلمان و ایتالیا متفاوت است. در آلمان بسیاری از باشگاه‌ها، بازیکنان جوان را به خدمت می‌گیرند و با سرمایه‌گذاری مناسب در زمان اوج، آن‌ها را می‌فروشند تا درآمدزایی کنند. من به شخصه شیوه کار با اختلاطی از تجربه و نیروی جوانی را می‌پسندم؛ یعنی تجربه باید دست بالاتر را نسبت به انرژی جوانی در تیم داشته باشد. در بایرن‌مونیخ با این شیوه قهرمان می‌شدیم؛ درحالی که سایر تیم‌ها به کسب سهمیه رضایت می‌دادند. من به بازیکنانی چون دی‌ماریا، سالخورده نمی‌گویم. آن‌ها باتجربه هستند و هنوز هم می‌توانند کمک‌های بسیاری کنند. او را در یوونتوس خواهیم دید».
انتقال لوکاکو، شاهکار مدیریتی بود
مهاجم سابق اینتر که حالا در آستانه 67 سالگی است، نظراتش را راجع به لوکاکو بازگو کرد؛ مهاجمی که ابتدا به مبلغ 115 میلیون یورو به چلسی فروخته شد و سپس با بازپرداخت مبلغی اندک، تنها پس از 12 ماه به اینتر بازگشت: «پیوند لوکاکو با لیگ برتر، باشگاه چلسی و حتی سرمربی به هیچ عنوان برای طرفین راضی‌کننده نبود. او تصمیم بسیار خوبی برای بازگشت به ریل موفقیت‌هایش گرفت؛ جایی که یکی از موفق‌ترین سال‌های عمرش را پشت سر گذاشته بود. البته در این میان، شیوه کارِ ماروتا، دوستِ من بسیار قابل احترام بود و به نوعی درس مدیریت داد. او لوکاکو را زمانی که خواستار خروج بود، به بالاترین قیمت ممکن به فروش رساند و پس از گذشت 12 ماه با مبلغی اندک دوباره به خدمت گرفت. از طرف مقابل، شروع بسیار ضعیف یوونتوس در آغاز فصل قبل، این فرصت را به میلانی‌ها داد تا فاصله‌شان با صدر جدول را بیش‌تر و بیش‌تر کنند. قهرمانی میلان و نایب قهرمانی اینتر در فصل قبل، هرگز بر پایه خوش‌شانسی نبود. یوونتوس اگر شروعی قدرتمند در آغاز هر فصل داشته باشد، هیچ تیمی قادر نخواهد بود تاج و تختش را تهدید کند».
مورینیو، رم را دوباره متولد کرد
رومنیگه که خودش با پیراهن اینتر به افتخار خاصی دست نیافت، مدعی شد فصل گذشته از بابت قهرمانی میلان کمی شگفت‌زده شده بود: «به نظرم هواداران اینتر می‌توانند شگفتی من بابت قهرمان شدن میلان را حس کنند. اینتر در برهه‌ای از فصل که شانس فاصله گرفتن از میلان را داشت، امتیازات را یکی پس از دیگری از دست داد و باتوجه به همین لغزش، میلان به خوبی امتیازات را کسب کرد. فصل گذشته حتی باوجود قهرمانی میلان، اینتر به مراتب تیمی قدرتمندتر دراختیار داشت. همچنین مورینیو با رم  شروعی بسیار قدرتمند داشت. رم به عنوان باشگاهی مهم و مطرح با مورینیو شاهد تولدی دوباره بود و پس از سال‌ها، طلسم عدم کسب جام توسط آن‌ها شکسته شد. البته که جالوروسی قهرمانِ لیگ قهرمانان نشد و تورنمنت درجه سوم را فتح کرد اما به هر حال قهرمان این رقابت شدند. مورینیو پیش از ورود به رم خودش را به اثبات رسانده بود و با به خدمت گرفتن این بازیکنان در فصل جاری رم یکی از قدرت‌های فصل آینده فوتبال ایتالیا خواهد بود. هواداران این تیم البته رویاهای بزرگ‌تری از کنفرانس لیگ در سر دارند اما به نظر من هنوز رم را نمی‌توان به عنوان مدعی فتح اسکودتو به حساب آورد. فصل آینده، شانس اصلی برای اینتر است!»
هنوز نمی‌توان دلیخت را قضاوت کرد
در پایان، مدیر سابق بایرن‌مونیخ نظرش را راجع به خروج پرحاشیه ماتیاس دلیخت از یوونتوس به مقصد بایرن بیان کرد: «اکنون قطعاً نمی‌توان گفت دلیخت ارزشِ آن مقدار هزینه را داشته یا نه. زمان بهترین قضاوت‌کننده است و این نکته را  نباید فراموش کرد یوونتوس هم مبلغ بسیار زیادی برای به خدمت گرفتن این مدافع هلندی پرداخت کرده بود. آن هم زمانی که از تجربه حال حاضر برخوردار نبود. بیانکونری احتمالاً به این دلیل دلیخت را به فروش رساند که هر 2 طرف از شرایطشان راضی نبودند. ضمن اینکه سود بسیار خوبی نصیبِ یوونتوس شد و بایرن‌مونیخ هم که پس از خروج داوید آلابا از فقدان وجود یک رهبر در قلب خط دفاعی رنج می‌برد، او را به خدمت گرفت».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری