football360 logo

هفته اول بوند‌س‌لیگا به روایت آمار؛ آمارها برای کلن، صدرنشینی برای بایرن

18 مرداد 1401 ساعت 12:015 نظر
لیگ آلمان و صدرنشینش به سمت مقصدی تکراری حرکت می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، مردم آلمان همان گونه که به نغمه‌های یوهان سباستیان باخ خو گرفته‌اند، به ریتم تک‌قطبی فوتبال کشورشان هم عادت کرده‌اند. بایرن‌مونیخ یک قطعه تکراری را برای فوتبال دوستان آلمانی نواخت و اگر چه این قطعه برای خیلی‌ها خوشایند نبود اما نمی‌توان از هنرمندی نوازندگانش گذشت. با این وجود آمار و ارقام هفته اول لیگ ژرمن‌ها نشان می‌دهد باواریایی‌ها نباید به اولین اجرای زنده درخشانشان روی استیج بوندسلیگا متکی باشند چرا که آن‌ها فقط بیش‌ترین گل را به ثبت رساندند و هیچ آمار تیمی دیگری در اختیارشان نیست. این می‌تواند برای ارکستر بزرگ مونیخ یک زنگ خطر به شمار بیاید و شاید چراغ‌های خاموش دیگر تیم‌ها در کنار نور بالای بایرن و سر وصدای زیاد این تیم در هفته‌های بعد گزینه سبقت از این غول مونیخی را بیش‌تر کنند.

کلن؛ تیم برتر هفته

در حالی که جشنواره گل سلاطین مونیخی لیگ در برابر فرانکفورت نشان می‌داد باید منتظر صدرنشینی آن‌ها در اکثر آمارهای تیمی این هفته لیگ آلمان باشیم اما این اکثریت آمارها به تیم موفق دیگری در هفته اول تعلق دارد. کلن که فصل را با برتری 3 گله مقابل شالکه تازه بازگشته به بوندس‌لیگا شروع کرد، با درصد مالکیت 66.8 بیش‌تر از دیگر تیم‌ها توپ و میدان را در اختیار داشت و بایرن مونیخ از نظر این آمار بعد از کلن و لایپزیش در جایگاه سوم قرار گرفته است. شاگردان استفن بومگارت در نبردهای تن به تن هم در لیگ کشورشان پیشتازی می‌کنند و بازیکنان کلن در بیش از 70 درصد این نبردها با موفقیت روبه‌رو شده‌اند. کلن با وجود اینکه 3 گل کم‌تر از بایرن در این هفته به ثمر رسانده اما در تعداد ضربات به سمت دروازه حریف آمار خیره‌کننده‌ای بر جا گذاشته که این تیم را در رده نخست بیشترین شوت‌ها بالاتر از بایرن مونیخ قرار می‌دهد. شالکه 32 بار شاهد شوت‌های بازیکنان کلن بود که این تعداد بالاتر از 28 شوت لایپزیش و 23 شوت بایرن قرار می‌گیرد. در حقیقت باواریایی‌ها مفیدتر به سمت دروازه حریفشان شلیک کرده‌ و دقت عمل بیشتری داشته‌اند. در زمینه دقت پاس، باز هم صدرنشین لیگ و مدافع قهرمانی اول نیست و مونشن‌گلادباخ با 88.2 درصد دقت پاس در این زمینه صدر را در اختیار گرفته و پس از این تیم به ترتیب بایرن و کلن در رده‌های بعدی هستند. در مجموع آمارهای تیمی از پرتکرار بودن نام کلن و درخشش این تیم در اولین هفته از فصل جدید فوتبال باشگاهی آلمان حکایت دارند. شاید به خاطر 6 تایی کردن فرانکفورت باید لقب تیم هفته را به شاگردان ناگلزمن بدهیم اما نمی‌توان از تیم خوب کلن هم به این سادگی گذشت و آن‌ها هم در قامت خودشان تیم خوب هفته نام می‌گیرند.

آمارهای فردی؛ میدان درخشش ستاره‌های مونیخی

با وجود عقب افتادن بایرن در آمارهای تیمی، عرصه اعداد و ارقام فردی در چنته ستاره‌های تیم همیشه قهرمان است. جمال موسیالا در اولین ارکستر گلزنی فصل تیمش، تک‌خوان بند موفق باواریایی بود و نشان داد قرار است برای تصدی پست لواندوفسکی بجنگد. موسیالا جوان با 5 ضربه به سمت دروازه حریف بایرن در این زمینه با اختلاف پیشتازی می‌کند که از این 5 شوت، 2 گل هم برای او به ثبت رسید. این تنها نکته موفق کارنامه این ستاره آلمانی نیست و او 5 دریبل موفق را هم در مقابل بازیکنان فرانکفورت انجام داد که از این نقطه نظر او را دومین بازیکن هفته اول لیگ می‌کند. سوات سردار از هرتابرلین با 6 دریبل موفق جلوتر از موسیالاست. گل سرسبد گزینه‌های خرید باشگاه‌های بزرگ در اولین نمایشش نشان داد قرار است قیمت او در پنجره بعدی بیش‌تر از این هم باشد و کریستوفر انکونکو با 7 پاس کلیدی در ترکیب لایپزیش درخشان ظاهر شد و از این نظر نفر اول لیگ نام گرفت. کلنی‌ها در آمارهای فردی هم بی‌نماینده نیستند و الیاس صخیری، هافبک تونسی این تیم بیش‌ترین تکل موفق را در صحنه اول فصل فوتبال آلمان بر جای گذاشت. لیگ آلمان بر خلاف لیگ جزیره گل به خودی نداشت. والدمار آنتون از اشتوتگارت با 7 قطع توپ رتبه اول این رده‌بندی را به خودش اختصاص داده است. ایتاکورا، بازیکن ژاپنی گلادباخ و لوکا کیلیان از کلن هم به ترتیب با 103 و 100 پاس بیش‌ترین پاس‌ها را در این هفته ثبت کردند. توماس مولر مطابق عادت سابق شروع به رکوردزنی در تعداد پاس گل کرده و این ماموریت را با 2 پاس گل در هفته ابتدایی از سر گرفته است. عنوان بهترین بازیکن هفته از نگاه سایت معتبر «هواسکورد» به همان جوان مستعد مونیخی رسیده که با امتیاز عالی 9.51 بالاتر از کیمیش از نگاه این سایت صدرنشین است.

بایرن؛ آماده تکرار موفقیت

بد نیست عملکرد بایرنی‌ها را با دقت بیش‌تری بررسی کنیم که این کار تقریبا ما را به نتیجه مشابهی نسبت به فصل‌های قبل می‌رساند؛ آن‌ها مدعی اصلی قهرمانی هستند. 4 گل از 6 گل بایرن از روی بازی آزاد به ثمر رسیده که این نشان می‌دهد تیم ناگلزمن نقشه یا نقشه‌های خوبی برای رسیدن به دروازه رقبا در اختیار دارد. بایرن با رسیدن به 2 گل از روی ضربات ایستگاهی در این زمینه هم عملکردی قدرتمندی ارائه داد تا ثابت کند همه راه‌های رسیدن به دروازه را بلد است. مونیخی‌ها با 584 پاس در اولین بازی خودشان در لیگ از این نظر هم پیشتازند و آمار مناسبی را هم ثبت کرده‌اند. این تیم با وجود این که یک بازی کاملا هجومی را به نمایش گذاشت اما با 20 تکل موفق بازیکنانش ثابت کرد برای انجام پروژه‌های دفاعی هم چیزی کم ندارد. 10 شوت در چارچوب و 6 گل زده از نقطه‌زن بودن موشک‌های مونیخی حکایت دارد و به صراحت اعلام می‌کند کم‌تر توپی است که از توپخانه باوارایی خارج شود و به هدف اصابت نکند. «هواسکورد» هم رای به برتری بایرن در هفته اول لیگ می‌دهد و با امتیاز 7.36 این تیم را بهترین تیم هفته ابتدایی بوندس‌لیگا معرفی کرده است. مونیخ با فرود بارانی از گل بر سر تیم خوب اینتراخت نشان داد بازی تاج و تخت را حداقل در کشور خودش خوب بلد است و تاج پادشاهی لیگ را به کسی تعارف نمی‌کند. شروع مقتدرانه این تیم برای دنبال کنندگان بوندس‌لیگا تداعی یک پایان تکراری را دارد و اگر این روند ادامه داشته باشد احتمالا باشد شاهد فاصله گرفتن قهرمان فصل و فصل‌های گذشته از رقبا در جدول رده‌بندی لیگ آلمان باشیم. هنوز هم زمزمه‌های جذب یک مهاجم قهار و یک گلزن تمام‌عیار حوالی بایرن به گوش می‌رسد و آن‌ها که مشکلی در گلزنی ندارند، اگر با این موهبت هم مواجه شوند، غیرقابل مهار خواهند بود. سکوهای آلیانز آرنا می‌توانند سرود قهرمانی را از همین هفته‌های نخست تمرین کنند چرا که تیمشان قابلیت تکرار موفقیت را در حد اعلا در اختیار دارد. شاید چکیده سمفونی گلزنی آن‌ها در اولین اجرای فصل، این باشد. آلمان قلمرو باواریایی‌هاست.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری