football360 logo

مرور بازیکنان اروپایی پرسپولیس؛ «لوکادیا» به دنبال رکوردشکنی

22 مرداد 1401 ساعت 14:3369 نظر
«یورگن لوکادیا» مهاجم هلندی، بیست‌ویکمین بازیکن اروپایی تاریخ پرسپولیس است.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس یکی از اولین تیم‌هایی است که در تاریخ فوتبال ایران اقدام به جذب بازیکن خارجی کرد. بیلی مک‌کلور و آلن ویتل، 2هافبک اسکاتلندی و انگلیسی اولین بازیکنان اروپایی تاریخ پرسپولیس هستند. پس از انقلاب، 25 سال خبری از حضور بازیکن خارجی در پرسپولیس نبود تا اینکه در سومین دوره لیگ برتر، پرسپولیس چند بازیکن خارجی گرفت که ساشا ایلیچ دروازه‌بان مقدونیه‌ای این تیم، یکی از آن بازیکن اروپایی پرسپولیس بود.

اضافه شدن هلند به نقشه جغرافیایی پرسپولیس

20 بازیکن قبلی اروپایی پرسپولیس از11کشور مختلف بودند. گرجستان، ایرلند، کرواسی، اوکراین، مونته‌نگرو، صربستان، مقدونیه، آلمان، چک، انگلیس و اسکاتلند کشورهایی بودند که پرسپولیس بازیکنانی از این کشورها در ترکیب خود دیده بود. کرواسی و گرجستان با 4 بازیکن، بیشترین تعداد بازیکن را برای پرسپولیس داشتند، هرچند که برخی از این بازیکنان فرصت بازی برای پرسپولیس را پیدا نکردند. پرسپولیس با 21 بازیکن از اروپا بیشترین بازیکن خارجی خود را از این قاره به‌خدمت گرفته است.

یورگن لوکادیا اولین بازیکن هلندی پرسپولیس خواهد بود. پیش از این، 3 بازیکن هلندی در فوتبال ایران حاضر بودند. هیچ کدام از این 3 بازیکن بیش از 5 مسابقه، بازی نکردند. جان کالینز برای مس سرچشمه، کوین جانسون برای گل‌گهر و دونووان دیکمن در نفت تهران بازیکنان باکیفیتی برای باشگاه‌شان نشان ندادند.

امیدواری لوکادیا برای تاریخ‌سازی

رکورد بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس، بیش از 4 دهه است که دست نخورده باقی‌مانده است. آلن ویتل با 16 گل، بهترین گلزن خارجی پرسپولیس است و علی‌رغم اینکه مهاجمان خارجی متعددی برای این تیم به میدان رفتند، هیچ کدام نتوانستند به این رکورد دست یابند. لوکادیا اگر بتواند در تمام رقابت‌ها برای پرسپولیس بیش از 16 گل بزند، بهترین گلزن خارجی پرسپولیس لقب می‌گیرد. ابراهیم توره با 11 گل بهترین گلزن خارجی پرسپولیس در لیگ برتر است و اشپیتیم آرفی با 6 گل بهترین گلزن اروپایی این تیم در لیگ برتر است البته ایمون زاید با توجه به سابقه بازی برای تیم ملی لیبی، اروپایی در نظر گرفته نشده است. به نظر می‌رسد لوکادیا کار سختی برای شکستن این رکوردها نداشته باشد.

بوژیدار رادوشوویچ با 45 بازی، رکورددار بیشترین بازی برای پرسپولیس بین بازیکنان اروپایی است. لوکادیا که با پرسپولیس قرارداد یک‌ساله دارد، برای رسیدن این رکورد باید بیش از یک سال در این تیم باقی بماند. 

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری