football360 logo

هفته دشوار لژیونرها در قاره سبز؛ در انتظار طلسم‌شکنی

28 مرداد 1401 ساعت 14:067 نظر
به نظر می‌رسد ستارگان فوتبال ایران برای بازگشت به روزهای اوج‌شان، هفته‌ای دشوار و سرنوشت‌ساز را در قاره اروپا پیش‌روی خود دارند.

به گزارش فوتبال 360، لژیونرهای فوتبال ایران در قاره اروپا، هفته موفقی را پشت سر نگذاشتند و هواداران فوتبال در ایران امیدوارند که در هفته پیش‌رو، ستارگان ملی‌پوش بتوانند جبران مافات کرده و با عملکردی درخشان کار خود را پیش ببرند. در فاصله حدود یک ماه تا آغاز اردوی تیم ملی فوتبال ایران، تلاش شاگردان اسکوچیچ در قاره سبز، موفقیت با تیم‌های باشگاهی‌شان بوده و نگاهی به تقویم مسابقات باشگاهی در قاره اروپا نشان می‌دهد که ستارگان فوتبال ایران هفته دشواری را در پیش دارند.

حساس‌ترین جدال هفته؛ نبرد حیثیتی «طارمی» و اسپورتینگ

مهدی طارمی، آماده‌ترین مهاجم این روزهای فوتبال ایران بعد از درخشش در مقابل توندلا و ماریتیمو و به‌ثمر رساندن 4 گل، هفته گذشته در شب پیروزی یارانش در مقابل ویزلا، 90 دقیقه در میدان حاضر بود اما نتوانست بر شمار گل‌های خود در فصل جدید بیفزاید. طارمی حالا خود را آماده دوئلی حساس در لیگ پرتغال می‌کند، دوئلی جذاب و حیثیتی که حضور ستاره ایرانی در ترکیب پورتو می‌تواند ورق را به سود شاگردان سرجیو کونسیسائو برگرداند.

یاران طارمی از نخستین دقایق بامداد یکشنبه 30 مرداد در هفته سوم لیگ پرتغال به مصاف اسپورتینگ خواهند رفت. تیمی که در فصل گذشته مهدی طارمی موفق شد 2 بار در مقابل آن گلزنی کند و 2 پاس‌گل را هم به‌ثبت رساند و البته مورد هجمه شدید هواداران این باشگاه هم به واسطه تبحر ویژه‌اش در پنالتی‌گرفتن قرار گرفت و حالا دوباره طارمی باید در مقابل سفیدوسبزپوشان شهر لیسبون قرار گیرد. پورتو با کسب 2 پیروزی از 2 مسابقه آغازین خود در فصل جدید، صدرنشین رقابت‌های لیگ پرتغال است و اسپورتینگ 4 امتیاز دارد.

«آزمون» لورکوزن را از بحران خارج می‌کند؟

بایرلورکوزن شروعی غیرمنتظره در فصل جدید بوندس‌لیگا آلمان داشت و یاران سردار آزمون 2 مسابقه ابتدایی خود در فصل جدید را با شکست مقابل دورتموند و آگزبورگ به پایان بردند و حالا خود را مهیای دیدار هفته سوم می‌کنند. آزمون در هفته نخست به عنوان یار جانشین به ترکیب تیمش اضافه شد اما در مسابقه هفته دوم برابر آگزبورگ، 90 دقیقه در میدان حضور داشت ولی نتوانست تیمش را از شکست نجات بدهد.

سردار آزمون حالا امیدوار است در هفته سوم بوندس‌لیگا و در مصاف با هوفنهایم که شنبه 29 مردادماه از ساعت 18 برگزار خواهد شد، بتواند دوباره در ترکیب تیمش به میدان برود و نخستین گل خود در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی آلمان را به‌ثمر برساند و زمینه‌ساز اولین پیروزی فصل بایرلورکوزن شود.

«جهانبخش» امیدوار به پایان تیره‌روزی‌ها

علیرضا جهانبخش در بازگشت دوباره‌اش به لیگ هلند پس از جدایی از برایتون، نتوانسته روزهای خوبی را تجربه کند و برخلاف حضور قبلی‌اش در اردیویسه هلند، این‌بار نتوانست نقش کلیدی در ترکیب فاینورد به‌دست آورد. او هفته گذشته و در مصاف با هیرنفین، تنها 5 دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد و نتوانست نتیجه مسابقه را به سود تیمش تغییر بدهد و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

جهانبخش در روزهای گذشته خود را آماده حضور در ترکیب اصلی فاینورد کرده و امیدوار است با اعتماد کادرفنی بتواند در هفته سوم اردیویسه و در مصاف با والویک به میدان برود و با طلسم‌شکنی، تاثیرگذاری مثبتی در ترکیب تیمش داشته باشد. سومین دیدار فاینورد در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی هلند، یکشنبه 30 مردادماه از ساعت 19:15 آغاز می‌شود.

«قلی‌زاده» و پایان دادن به روند سینوسی؟

وینگر خوش‌تکنیک فوتبال ایران بعد از گلزنی در هفته نخست رقابت‌های ژوپیرلیگ بلژیک، در سه مسابقه اخیر تیمش نتوانسته مثمرثمر باشد و نمایش‌های خوبی را در ترکیب شارلوا به اجرا بگذارد. یاران قلی‌زاده هفته گذشته موفق شدند بعد از تحمل 2 باخت پیاپی، با برتری یک‌گله از سد سرن بگذرند. برتری شارلوا در شرایطی به‌دست آمد که تک گل پیروزی‌بخش این تیم در دقیقه 85 به‌ثمر رسید اما پیش از به‌ثمر رسیدن گل و در دقیقه 80، قلی‌زاده از ترکیب این تیم بلژیکی خارج شده بود.

علی قلی‌زاده که جزو نفرات کلیدی ترکیب شارلوا به‌حساب می‌آید، امیدوار است از رقابت‌های هفته پنجم ژوپیرلیگ بلژیک بتواند روند درخشش خود را از سر بگیرد و در مصاف حساس با زولته وارخم، عملکرد موفقی در ترکیب سفیدومشکی‌پوشان شارلوا داشته باشد. مسابقه‌ای که یکشنبه 30 مردادماه از ساعت 18:30 برگزار خواهد شد و به مانند دیدارهای اخیر شارلوا، خبری از حضور امیرحسین حسین‎زاده در فهرست این تیم نیست، چرا که هنوز مراحل اداری انتقال این بازیکن به لیگ بلژیک نهایی نشده است.

مصدومیت بی‌موقع «اللهیار»؛ پدیده ایرانی ترکیب هال‌سیتی دور شد

اللهیار صیادمنش فصل جدید رقابت‌های چمپیونشیپ را با حضور در ترکیب اصلی هال‌سیتی آغاز کرده است و بعد از دائمی‌شدن انتقال این بازیکن به هال‌سیتی، با تصمیم کادرفنی، صیادمنش همواره در ترکیب اصلی نارنجی‌ومشکی‌پوشان به میدان رفته است. نکته ویژه آن‌که ستاره ایرانی هال‌سیتی برخلاف دوران حضورش در فنرباغچه و یا تیم ملی، به عنوان مهاجم هدف بازی نمی‌کند و در تیم جدیدش در پست وینگر به میدان می‌‌رود.

صیادمنش در پنج مسابقه هال‌سیتی در فصل جدید رقابت‌های چمپیونشیپ و جام اتحادیه انگلیس، در ترکیب اصلی تیمش بوده و چهارشنبه شب و در جریان تساوی 1-1 هال‌سیتی مقابل برنلی، دچار آسیب‌دیدگی شد و در دقیقه 55 از زمین مسابقه بیرون رفت. گفته می‌شود که ستاره ایرانی هال‌سیتی دچار پارگی همسترینگ شده و حدود یک ماه قادر به همراهی تیمش نیست تا در دیدارهای حساس پیش‌رو غایب بزرگ هال‌سیتی در چمپیونشیپ به‌شمار برود.

«محرمی» و چالش بازگشت به ترکیب دیناموزاگرب

مدافع راست تیم ملی فوتبال ایران بعد از نمایش‌های پرنوسان در ترکیب اصلی دیناموزاگرب، در دو بازی اخیر این تیم در رقابت‌های باشگاهی کرواسی و پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا نیمکت‌نشین شده و حتی یک دقیقه فرصت بازی هم از سوی آنته چاچیچ به‌دست نیاورده است. محرمی چهارشنبه شب در مصاف با بودو گلیمت نروژ در آخرین مرحله از پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا، نیمکت‌نشین بود، مسابقه‌ای که با شکست دیناموزاگرب به پایان رسید.

چاچیچ که در جریان فصل جدید رقابت‌های لیگ کرواسی همواره به محرمی به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی ترکیب دیناموزاگرب میدان داده، بعد از 2 بازی استراحت به مدافع ایرانی خود، احتمالاً او را به ترکیب اصلی تیمش باز می‌گرداند. دیناموزاگرب در هفته ششم لیگ کرواسی برای تثبیت موقعیت خود در صدر جدول به مصاف اوسیجک خواهد رفت؛ مسابقه‌ای که از ساعت 23:35 شنبه 29 مردادماه آغاز می‌شود و انتظار می‌رود که احتمالاً صادق محرمی یکی از نفرات ترکیب اصلی دیناموزاگرب باشد. 

هافبک ایرانی در فصل جدید لیگ جزیره پاگشا می‌شود؟

سامان قدوس هافبک دورگه و باتجربه تیم ملی فوتبال ایران در آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر انگلستان نتوانسته فرصت بازی در ترکیب برنتفورد را به‌دست آورد و بعد از آن‌که نامش در فهرست برنتفورد برای مصاف با لسترسیتی حضور نداشت، در دیدار با منچستریونایتد هم 90 دقیقه از روی نیمکت نظاره‌گر پیروزی پرگل تیمش بود و برای دقایقی هم از سوی کادرفنی مقابل شیاطین سرخ به میدان فرستاده نشد.

قدوس امیدوار است بعد از گذراندن تمرینات پرفشار در هفته گذشته بعد از پیروزی پرگل مقابل منچستریونایتد، توانسته باشد نظر کادرفنی برنتفورد را جلب کند و در دیدار هفته سوم لیگ جزیره مقابل فولام، فرصت بازی در فصل جدید رقابت‌های لیگ انگلیس را به‌دست آورد. یاران قدوس، شنبه 29 مردادماه در بیرون از خانه میهمان فولام بوده و هواداران فوتبال در ایران، چشم‌انتظار اولین حضور ستاره ایرانی در ترکیب برنتفورد هستند.

چالش فیکس شدن در لیگ پرتغال؛ شانس یارِ «نیازمند» و «علیپور» می‌شود؟

پیام نیازمند که در آخرین اردوی تیم ملی در قطر همراه شاگردان دراگان اسکوچیچ بود، همچنان روزهای کابوس‌واری را در فوتبال پرتغال می‌گذراند و شروع فصل جدید رقابت‌های باشگاهی هم تغییری در وضعیت او ایجاد نکرده است. نیازمند بعد از نیمکت‌نشینی در هفته نخست فصل جدید لیگ پرتغال، در دیدار هفته گذشته مقابل پاسوس دفریرا حتی فرصت حضور در لیست نفرات تیمش را هم به‌دست نیاورد.

دروازه‌بان 27 ساله تیم ملی فوتبال ایران در تلاش است تا در تمرینات آمادگی خود را به کادرفنی اثبات کند و باید دید تصمیم پائولو سرجیو سرمربی تیم پورتیموننسه برای هفته سوم رقابت‌های لیگ پرتغال چیست و آیا سنگربان ایرانی در مصاف پورتیموننسه مقابل ویتوریا که بامداد دوشنبه 31 مردادماه برگزار خواهد شد، درون دروازه تیمش قرار خواهد گرفت یا تیره‌روزی‌های نیازمند در فوتبال پرتغال ادامه دارد.

علی علیپور بعد از 4 حضور به عنوان یار جانشین در ترکیب ژیل‌ویسنته در لیگ پرتغال و مرحله پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا، شب گذشته در مصاف با آلکمار در دور رفت مرحله نهایی پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا برای اولین‌بار حضور در ترکیب اصلی تیم جدیدش را تجربه کرد اما نتوانست موفق در گلزنی باشد و به کمک ژیل‌ویسنته بیاید. یاران علیپور با تحمل شکست 4 گله در خانه حریف، کار بسیار دشواری برای کسب سهمیه لیگ کنفرانس دارند و باید در بازی برگشت جبران مافات کنند.

ژیل‌ویسنته در هفته سوم فصل جدید لیگ پرتغال، دوشنبه 31 مردادماه از ساعت 23:45 به مصاف فامالیکائو خواهد رفت و علی علیپور در تلاش است تا بتواند اولین حضور فیکس خود در فصل جدید لیگ پرتغال را هم تجربه کند و بتواند برخلاف دیدار با آلکمار، برای تیم گل بزند و جایگاه خود در ترکیب ژیل‌ویسنته را تثبیت کند.

کایسری‌اسپور با ستارگان ایرانی در رویای صدرنشینی

مجید حسینی و علی کریمی، دو ستاره ایرانی شاغل در سوپرلیگ ترکیه هستند که هر دو برای تیم کایسری‌اسپور به میدان می‌روند و در هفته نخست رقابت‌های سوپرلیگ ترکیه، در ترکیب اصلی تیم خود حضور داشتند. کریمی از اواسط نیمه دوم به دلیل کارت قرمز از میدان مسابقه خارج شد اما حسینی تا لحظه سوت پایان، در ترکیب کایسری‌اسپور حضور داشت.

مدافع جوان اما باتجربه تیم ملی ایران در دیدار هفته گذشته تیمش مقابل استانبول‌اسپور بازهم در ترکیب اصلی قرار گرفت و علی کریمی هم به دلیل محرومیت جایی در فهرست کایسری‌اسپور نداشت. بعد از شکست در هفته نخست، یاران حسینی و کریمی موفق شدند هفته دوم سوپرلیگ ترکیه را با موفقیت پشت سر بگذارند و حالا خود را مهیای دوئلی حساس با باشاک‌شهیر در هفته سوم رقابت‌ها می‌کنند.

کریمی با بازگشت از محرومیت، آماده حضور دوباره در ترکیب کایسری‌اسپور است و مجید حسینی هم بعد از دو نمایش موفق و فیکس در ترکیب تیمش، به نظر می‌رسد همچنان در قلب خط دفاعی کایسری‌اسپور به میدان خواهد رفت و در مصاف یکشنبه‌شب مقابل باشاک‌شهیر، در ترکیب نارنجی‌پوشان حضور دارد.

موعد رونمایی از «نادری» در لیگ یک ترکیه فرا رسید؟

محمد نادری مدافع چپ استقلال بعد از گذراندن هفته‌هایی پرسروصدا در بازار نقل‌وانتقالات و عدم تمایل مدیران آبی‌پوش به جذب او با توجه به ترافیک سمت چپ خط دفاعی استقلال، تصمیم گرفت تا به دوران لژیونری خود ادامه بدهد و با آلتای‌اسپور قراردادش را تمدید کرد. نادری در شرایطی دوباره با تیم ترکیه‌ای قراردادش را به امضا رساند که آلتای‌اسپور به رقابت‌های لیگ یک ترکیه سقوط کرده و نادری باید در سطح دوم رقابت‌های باشگاهی ترکیه به میدان برود.

یاران نادری هفته نخست لیگ دسته اول ترکیه را با شکست پشت سر گذاشتند و دومین مسابقه فصل جدید آلتای‌اسپور، یکشنبه 30 مردادماه از ساعت 18:30 مقابل پندیک‌اسپور برگزار می‌شود که با توجه به اضافه شدن محمد نادری به تمرینات آلتای‌اسپور، مدافع چپ ایرانی شانس حضور در ترکیب تیمش را برای دیدار هفته آینده دارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری