football360 logo

به امید فوتبال زیر سایه جنگ؛ یادآوری کنم برای چه می‌میریم!

01 شهریور 1401 ساعت 15:3813 نظر
فصل جدید لیگ اوکراین پس از ۲۵۵ روز تعطیلی این رقابت‌ها با تقابل شاختار دونتسک و متالیست آغاز شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، پس از آغاز تهاجم روسیه به خاک اوکراین و دقیقا 2 روز پیش از آغاز مجدد لیگ این کشور پس از پایان تعطیلات زمستانی، تمامی دیدارهای فوتبال این کشور چند بار به تعویق افتاد و در نهایت در ماه می لغو شد تا پس از گذشت ۲۵۵ روز، این کشور برای نخستین بار و در میان تمهیدات امنیتی فراوان شاهد فوتبال باشد  و شاید این پدیده جهانی امید دوباره‌ای به مردم اوکراین ببخشد.

اقدامات امنیتی برای حفظ جان بازیکنان

قرار است تمامی رقابت‌ها بدون حضور تماشاگر و در کیِف و بخش‌های غربی اوکراین که کم‌تر مورد حملات روسیه قرار گرفته‌اند برگزار شوند و علاوه بر این، در صورتی که بمب‌افکن‌هایی بر فراز ورزشگاه یا اطراف ورزشگاه به چشم بخورند، بازی موقتا متوقف شده و تمامی اعضای حاضر در ورزشگاه به جان‌پناه‌هایی که تعبیه شده، پناه خواهند برد. این در حالی است که هشدارهایی مبنی بر افزایش حملات روسیه به تمامی بخش‌های خاک اوکراین ارائه شده چرا که اوکراین قرار است چهارشنبه ششمین سالروز استقلال خود را جشن بگیرد. قرار است بازی‌ها تنها در ورزشگاه‌هایی برگزار شوند که جان‌پناه‌های مناسبی در مقابل حملات هوایی داشته باشند و در صورت به صدا درآمدن آژیرهای خطر، بازی توسط داور متوقف خواهد شد و اگر این توقف بیش از یک ساعت به طول انجامد، بازی از زمانی که متوقف شده در روز دیگری برگزار می‌شود.

یاداوری آنچه برایش می‌میریم

رئیس فدراسیون فوتبال اوکراین، آندری پاولکو پیش از آغاز این رقابت‌ها اعلام کرد: «وقتی تیم ملی اوکراین در پلی‌آف جام جهانی مقابل اسکاتلند قرار گرفت و سرود رسمی کشور پخش شد گریه کردم و مطمئن هستم وقتی بازی‌های لیگ دوباره آغاز شود، باز هم گریه خواهم کرد.فوتبال باعث می‌شود که هوای تازه‌ای را تنفس کنیم و به ما یاداوری خواهد کرد برای چه می‌جنگیم و می‌میریم!»

همچنین تاراس استپاننکو، هافبک ۳۳ ساله شاختار که بیش از ۷۰ بازی ملی برای کشورش انجام داده امیدوار است ورزش بتواند فرصتی در اختیار مردم این کشور قرار بدهد تا از اخبار وحشتناک و تعداد کشته‌های ایجاد شده از حملات رهایی پیدا کنند: «فکر می‌کنم ورزش به اوکراین کمک خواهد کرد تا داستانمان را برای جهان تعریف کنیم. همچنین می‌توانیم احساس خوبی به مردم داخل کشور بدهیم.» همه این‌ها در حالی است که برخی از بازیکنان و مربیان باشگاه‌های اوکراینی پس از آغاز جنگ به ارتش این کشور ملحق شده‌اند.

رقابت ۱۶ تیم برای جام قهرمانی

فصل جدید لیگ اوکراین به جای ۱۸ تیم، با ۱۶ تیم برگزار خواهد شد چرا که ورزشگاه باشگاه دنسا چرنیهیف پس از حملات روسیه عملا تخریب شد و ماریوپول در مناطقی حضور دارد که توسط روسیه تصرف و این شهر به دلیل حملات روسیه به طرز فجیعی تخریب شده است. از سوی دیگر به دلیل جنگ، اکثر بازیکنان خارجی حاضر در لیگ به کشورهای دیگر نقل مکان کرده‌اند. برخی از باشگاه‌ها از جمله شاختار دونتسک (قهرمان پیشین این رقابت‌ها) که تعداد زیادی از این بازیکنان را در اختیار داشت در حال حاضر متکی به آکادمی جوانان خود شده و به همین دلیل می‌توان گفت لیگ فصل جدید اوکراین غیر قابل پیش‌بینی‌تر از قبل خواهد بود. همچنین شهاب زاهدی ملی‌پوش ایران که تا پیش از آغاز جنگ برای زوریا لوهانسک بازی می‌کرد با قراردادی قرضی به پوشکاش آکادمیا پیوست.

بلیط‌ فروشی برای کمک به کودکان بی‌سرپرست

با وجود  این که این بازی‌ها بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود، برخی از باشگاه‌ها اقدام به فروش بلیط بازی‌ها برای تماشای آن‌ها در تلویزیون‌های بزرگ شهری کرده‌اند تا این مبلغ را به حمایت از کودکان بی‌سرپرست تخصیص یابد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری