football360 logo

سوگدیانا ازبکستان 1-0 خاتون بم؛ قهرمانی آسیا همچنان مانند یک رویا!

01 شهریور 1401 ساعت 17:257 نظر
نماینده ایران در سومین دوره آزمایشی رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا با قبول شکست مقابل نماینده ازبکستان از راه‌یابی به مرحله فینال بازماند.

به گزارش فوتبال 360، کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد داشت سومین دوره آزمایشی رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا را با حضور حضور 4 تیم در منطقه غرب و 3 تیم در منطقه شرق برگزار کند، اما انصراف نماینده اردن و تعلیق شدن فدراسیون فوتبال هند باعث شد تا نمایندگان این دو کشور از گردونه رقابت‌ها کنار گذاشته شوند و تعداد نمایندگان منطقه غرب آسیا به عدد 2 برسد. تیم‌های خاتون بم به عنوان نماینده ایران و سوگدیانا جیزاخ به عنوان نماینده ازبکستان.

AFC برای تعیین سرنوشت تیم فینالیست از منطقه غرب آسیا تصمیم گرفت تا به صورت رفت و برگشت دیداری را میان نمایندگان ایران و ازبکستان برگزار کند. شنبه 29 مردادماه نخستین دیدار به انجام رسید که دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند و تک گل نماینده ایران را زهرا قنبری با ضربه سری زیبا به ثمر رساند تا امیدها در اردوی خاتون بم برای رسیدن به فینال سومین دوره آزمایشی لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا زنده بماند.

خاتون بم، پرافتخارترین تیم باشگاهی در فوتبال زنان ایران عصر امروز و از ساعت 16:30 به وقت تهران در ورزشگاه مرکزی قارشی ازبکستان به مصاف سوگدیانا جیزاخ رفت. تیمی پرستاره که در بازی اول هم نمایش برتری نسبت به نماینده ایران داشت و امروز هم آن‌ها توانستند مالکیت توپ و میدان را در اختیار خود گرفته و در نیمه نخست نمایشی تهاجمی از خود نشان دادند.

ریکو اوشیجیما ستاره خط حمله سوگدیانا روی یک کار ترکیبی زیبا با ضربه چیپ تماشایی خود در دقیقه 32 توانست گل برتری تیمش را به ثمر برساند تا رویای فینالیست شدن زنان خاتون بم کم‌رنگ‌تر از همیشه شود. بعد از باز شدن دروازه خاتون، حملات بازیکنان سوگدیانا روی دروازه نماینده ایران ادامه داشت اما خط دفاعی خاتون نمایش خوبی را از خود نشان داد و جدی‌ترین موقعیت گلزنی برای نماینده فوتبال ایران در دقیقه 1+45 رخ داد که شوت سرکش نگین زندی با واکنش عالی دروازه سوگدیانا همراه شد تا نیمه نخست به سود نماینده ازبکستان همراه شود.

بازیکنان خاتون نیمه دوم را با انگیزه رسیدن به گل تساوی، تهاجمی آغاز کردند اما مدافعان سوگدیانا با تکیه بر تجربه بالای خود اجازه تهدید شدن دروازه‌شان را ندادند و به خوبی از اندوخته یک گله خود دفاع کرده و به دنبال رسیدن به گل دوم بودند. در دقیقه 66 خطای بهناز طاهرخانی کاپیتان باتجربه خاتون روی مهاجم سوگدیانا از سوی داور مسابقه پنالتی تشخیص داده شد که مهاجم تیم ازبکستانی ضربه پنالتی به دست آمده را به تیرک دروازه کوبید تا امیدهای شاگردان مرضیه جعفری برای صعود به مرحله فینال زنده بماند.

شاگردان جعفری بعد از دست رفتن پنالتی سوگدیانا، آرایشی تهاجمی به خود گرفته و به دنبال جبران گل خورده بودند. روی یک ضدحمله، فرصت گل دوم برای نماینده ازبکستان در موقعیتی تک به تک به دست آمد اما ضربه مهاجم سوگدیانا دقت کافی را نداشت و از کنار دروازه زهرا خواجوی به بیرون رفت.

بازیکنان خاتون بم در دقیقه 84 و روی یک کار ترکیبی زیبا، فرصت ایده‌آل گلزنی به دست آوردند که ضربه نگین زندی با اختلاف از کنار دروازه سوگدیانا به بیرون رفت. در دقیقه 90 مسابقه ضربه سر ملیکا محمدی مدافع پیش‌تاخته خاتون از روی خط دروازه خاتون برگشت داده شد تا خط دفاعی باتجربه سوگدیانا از اندوخته یک گله تیم خود به خوبی دفاع کند و نماینده ایران در رسیدن به فینال سومین دوره آزمایشی لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا ناکام بماند.

شاگردان مرضیه جعفری با قبول شکست یک گله در مقابل سوگدیانا ازبکستان و با توجه به تساوی 1-1 در بازی رفت، از گردونه رقابت‌های سومین دوره لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا کنار رفته و ناکام در رسیدن به مرحله فینال رقابت‌ها بودند.

مسابقه فینال سومین دوره آزمایشی لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا، 30 مهرماه میان تیم‌های سوگدیانا ازبکستان و کالج اسکالرز تایلند به انجام خواهد رسید. در عرصه باشگاهی رقابت‌های فوتبال زنان آسیا برای نخستین‌بار است که نمایندگان منطقه شرق و غرب آسیا با یکدیگر رقابت می‌کنند.


برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری