football360 logo

روزهای متفاوت لژیونرهای ایرانی در اروپا؛ شادمان و بحران‌زده!

04 شهریور 1401 ساعت 17:014 نظر
ستارگان فوتبال ایران با انگیزه درخشش در تیم‌های باشگاهی خود در قاره اروپا، چشم‌انتظار هفته جدید رقابت‌ها هستند.

به گزارش فوتبال 360، حضور ستارگان فوتبال ایران در 5 لیگ معتبر دنیای فوتبال در کنار لیگ‌های نام‌آشنایی چون پرتغال، بلژیک و ترکیه باعث شده تا شمار بازیکان ایرانی شاغل در قاره سبز 2 رقمی شود. هفته گذشته، هفته خوبی لژیونرهای ایرانی در قاره اروپا نبود و اتفاق ویژه و مهمی برای ستارگان فوتبال ایران در عرصه باشگاهی به چشم نمی‌خورد و در هفته پیش‌رو، رقابت‌های جذابی پیش‌روی شاگردان دراگان اسکوچیچ است.

یاران «طارمی» در سودای حفظ صدرنشینی

مهدی طارمی در تیم پورتو پرتغال هفته بسیار مهمی را سپری کرد. او و همبازیانش در مقابل یکی از مهم‌ترین رقبای خود در لیگ پرتغال قرار گرفتند و موفق شدند با برتری 3گله از سد اسپورتینگ بگذرند. ستاره ایرانی پورتو شب درخشانی را را در ترکیب تیمش تجربه نکرد و در دقیقه 72 به دلیل آسیب‌دیدگی از جمع شاگردان سرجیو کونسیسائو خارج شد. خوشبختانه طارمی دچار آسیب‌دیدگی جدی نشده و او در تلاش است تا بتواند در دیدار مقابل تیم سابق خود در لیگ پرتغال قرار گیرد.

شاگردان کونسیسائو در هفته چهارم لیگ پرتغال، بامدادِ دوشنبه هفتم شهریورماه مقابل تیم ریو‌آوه صف‌آرایی خواهند کرد که مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو امیدوار است تا با گذر از روزهای مصدومیت بتواند جایگاه ثابت خود در جمع شاگردان کونسیسائو را حفظ کند و بتواند در مقابل تیم سابقش بدرخشد تا روند بردهای پورتو در لیگ پرتغال و صدرنشینی‌اش حفظ شود.

پایان روزهای کابوس‌وار «آزمون» در لورکوزن؟

بایرلورکوزن یکی از غیرمنتظره‌ترین شروع‌های ممکن در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی در قاره اروپا را رقم زد. یاران آزمون با قبول 3 شکست متوالی در رقابت‌های بوندس‌لیگا، قعرنشین جدول رده‌بندی هستند و برای از سرگیری روند خوب خود، راهی جز کسب پیروزی در هفته چهارم رقابت‌ها ندارند.

آزمون که به مهره‌ای ثابت در ترکیب لورکوزن بدل شده، نتوانسته انتظارات را برآورده کند و عملکرد فنی او باعث انتقادات هواداران باشگاه شده است. ستاره ایرانی خط حمله بایرلورکوزن امیدوار است در هفته چهارم رقابت‌های فصل جدید بوندس‌لیگا و در مصاف با ماینتس بتواند به تیره‌روزی‌های خود و تیمش پایان بدهد. لورکوزنی‌ها شنبه پنجم شهریورماه از ساعت 18 میهمان ماینتس هستند.

تیره‌روزی‌های «جهانبخش» در اردیویسه

ستاره باتجربه تیم ملی فوتبال ایران، برخلاف تصورات فصل جدید رقابت‌های باشگاهی را در کشور هلند خوب آغاز نکرده و از او به عنوان یک مهره نیمکت‌نشین در تیم فاینورد یاد می‌شود. علیرضا جهانبخش در جریان برتری یک‌گله تیمش در مصاف با والویک، 90 دقیقه تماشاگر عملکرد فنی همبازیان خود بود و به ترکیب فاینورد اضافه نشد.

جهانبخش با انگیزه حضور در ترکیب اصلی فاینورد تمرینات تیم خود را دنبال می‌کند. فاینوردی‌ها در هفته چهارم رقابت‌های اردیویسه هلند در سودای رسیدن به صدر جدول هستند و باید شنبه پنجم شهریورماه از ساعت 22:30 به وقت تهران به مصاف تیم اِمِن بروند که علیرضا جهانبخش در تلاش است تا فرصت درخشش در ترکیب فاینورد را به‌دست آورد.

هفته رونمایی از پدیده ایرانی در ژوپیرلیگ؟

مدیران باشگاه شارلوای بلژیک بعد از گذراندن مراحل اداری ثبت قرارداد امیرحسین حسین‌زاده، از خرید تابستانی خود به صورت رسمی رونمایی کردند تا دوباره بعد از مدت‌ها شمار ایرانی‌های شاغل در ژوپیرلیگ بلژیک به عدد 2 برسد. حسین‌زاده در شرایطی به شارلوا پیوسته که پیش از او، علی قلی‌زاده وینگر خوش‌تکنیک تیم ملی فوتبال ایران هم در این تیم ریشه‌دار بلژیکی حضور داشته است.

قلی‌زاده هفته گذشته و در جریان برتری 3 بر 1 تیمش مقابل زولته، حضوری 72 دقیقه‌ای را در ترکیب شارلوا تجربه کرد. شارلوا در حال حاضر و تا پایان هفته پنجم رقابت‌های ژوپیرلیگ، در جایگاه پنجم رقابت‌ها قرار گرفته و شارلوایی‌ها در هفته ششم رقابت‌های باشگاهی بلژیک امشب (جمعه) 4 شهریورماه از ساعت 23:15 در دیداری حساس به مصاف کلوب بروخه می‌روند. امیرحسین حسین‌زاده آماده حضور در ترکیب شارلوا بوده و احتمال رونمایی از ستاره ایرانی در ترکیب شارلوا در هفته‌پیش‌رو وجود دارد.

اولین باخت فصل هال‌سیتی در غیاب «اللهیار»

اللهیار صیادمنش در مصاف هفته گذشته مقابل برنلی با مصدومیت از ناحیه همسترینگ مواجه شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد او حداقل 2 ماه از ترکیب تیمش دور خواهد بود. هال‌سیتی در غیاب صیادمنش که یکی از مهره‌های کلیدی این تیم در فصل جدید رقابت‌های چمپیونشیپ بود، مقابل وست‌برومویچ متحمل شکست سنگین 5 بر 2 شد. یاران صیادمنش در هفته ششم رقابت‌های چمپیونشیپ و در شرایطی که بازهم خبری از حضور ستاره ایرانی در جمع شاگردان آرولادزه نخواهد بود، شنبه 5 شهریورماه از ساعت 18:30 به مصاف کاونتری می‌روند.

صعود دیناموزاگرب به فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا

دیناموزاگرب کرواسی که از حضور صادق محرمی دفاع راست تیم ملی فوتبال ایران در ترکیب خود بهره می‌برد، در دور برگشت از رقابت‌های مرحله نهایی پلی‌آف فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب به مصاف بودوگلمیت رفت. یاران صادق محرمی که بازی رفت را با یک گل به حریف نروژی خود واگذار کرده بودند، در بازی برگشت موفق شدند جبران مافات کرده و با برتری 4 گله جواز حضور در مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند.

صادق محرمی بعد از درخشش و گل‌سازی در لیگ کرواسی، به عنوان یار ذخیره در فهرست تیمش مقابل بودوگلمیت قرار گرفت و از دقیقه 90، حدود 30 دقیقه برای تیمش در وقت‌های اضافی به میدان رفت و عملکرد خوبی داشت. یاران محرمی در هفته هفتم رقابت‌های باشگاهی در کرواسی، میهمان تیم سیبنیک هستند. مسابقه‌ای که یکشنبه ششم شهریورماه از ساعت 21 برگزار خواهد شد و ستاره ایرانی دیناموزاگرب امیدوار است بتواند مجدداً فرصت حضور در ترکیب اصلی تیمش را به‌دست آورد.

پاگشای ستاره ایرانی در ترکیب برنتفورد

سامان قدوس هافبک ایرانی شاغل در تیم برنتفورد که در دو مسابقه ابتدایی فصل جدید مقابل لسترسیتی و منچستریونایتد در ترکیب تیمش غایب بود، در جریان شکست 3 بر 2 برنتفورد مقابل فولام از دقیقه 83 به ترکیب تیمش آمد اما ناکام در نجات شاگردان فرانک از شکست بود. برنتفوردی‌ها در جریان رقابت‌های جام اتحادیه به مصاف تیم کولچسترسیتی رفتند و موفق شدند با 2 گل از سد حریف خود بگذرند که سامان قدوس از دقیقه 56 به ترکیب تیمش اضافه شد.

قدوس که در تلاش است تا فرصت بازی بیشتری در لیگ برتر را به‌دست آورد، حالا باید خود را مهیای حضور در رقابت‌های هفته چهارم کند. برنتفورد بعد از یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی انگلیس، شنبه پنجم شهریورماه از ساعت 18:30 میزبان اورتون است که باید دید آیا اولین حضور هافبک ایرانی در ترکیب اصلی برنتفورد به ثبت می‌رسد یا خیر.

ناکامی یاران «علیپور» در مسیر رسیدن به لیگ کنفرانس اروپا

یاران علی علیپور در تیم ژیل‌ویسنته بعد از توقف در رقابت‌های لیگ پرتغال، پنجشنبه‌شب در دور برگشت مرحله نهایی پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا به مصاف تیم آلکمار هلند رفتند. تیمی که دور رفت با 4 گل ژیل‌ویسنته را شکست داده بود و یاران علیپور شانس بسیار کمی برای کسب سهمیه لیگ کنفرانس اروپا داشتند. علیپور برخلاف بازی رفت که در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت، در مصاف برگشت 90 دقیقه نیمکت‌نشین بود و در نهایت ژیل‌ویسنته 2 بر 1 مقابل آلکمار مغلوب شد تا در مجموع با شکستی 6گله یاران علیپور ناکام در رسیدن به لیگ کنفرانس اروپا باشند.

ژیل‌ویسنته در هفته چهارم رقابت‌های لیگ پرتغال، بامداد سه‌شنبه هشتم شهریور ماه میهمان ویزلا است که علی علیپور امیدوار است بتواند در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود و دومین گل خود در فصل جدید رقابت‌های لیگ پرتغال را به‌ثمر برساند. با توجه به جدایی قرضی پیام نیازمند به مقصد لیگ ایران برای حضور دوباره در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی، شمار ایرانی‌های شاغل در لیگ پرتغال به 2 بازیکن تقلیل یافته است.

روند سینوسی کایسری‌اسپور در حضور ستارگان ایرانی

تیم فوتبال کایسری‌اسپور ترکیه که از حضور علی کریمی و مجید حسینی در ترکیب خود بهره می‌برد، در هفته سوم رقابت‌های سوپرلیگ ترکیه میهمان تیم استانبول باشاک‌شهیر بود. کریمی و حسینی از ابتدا در ترکیب تیم‌شان حضور داشتند و از دقیقه 73، علی کریمی از ترکیب کایسری‌اسپور خارج شد اما مجید حسینی تا لحظه سوت پایان در میدان مسابقه باقی ماند. یاران کریمی و حسینی ناکام در کسب امتیاز مقابل حریف قدرتمند خود بودند و با شکست از میدان مسابقه خارج شدند.

کایسری‌اسپور در هفته چهارم سوپرلیگ ترکیه، یکشنبه ششم شهریورماه از ساعت 20:45 میهمان گره‌سون اسپور است که احتمالاً با توجه به عملکرد خوب علی کریمی و مجید حسینی، بازهم دو مهره ایرانی که جزو چهره‌های کلیدی ترکیب کایسری‌اسپور به‌شمار می‌روند، در ترکیب اصلی این تیم به میدان خواهند رفت.

پا قدم «نادری» برای آلتای خوب نبود!

محمد نادری مدافع چپ سابق استقلال که برای فصل جدید تمایل زیادی به حضور دوباره در جمع آبی‌پوشان پایتخت داشت، در نهایت به کار خود در فوتبال ترکیه ادامه داد و قراردادش با آلتای‌اسپور را تمدید کرد. تیمی که در لیگ دسته اول فوتبال ترکیه حضور دارد و در نخستین بازی فصل جدید، نادری در شرایطی که بازی بدون گل مساوی دنبال می‌شد، از دقیقه (3+90) به ترکیب آلتای اضافه شد اما در دقیقه (8+90) دروازه یاران محمد نادری باز شد تا اولین بازی فصل جدید با شکست آلتای‌اسپور مقابل پندیک‌اسپور خاتمه یابد.

یاران نادری در هفته دوم لیگ دسته اول فوتبال ترکیه، باید یکشنبه ششم شهریورماه از ساعت 23:15 مقابل تیم کچیورنجیوکو آنکارا به میدان بروند که با توجه به رسیدن ستاره ایرانی به مرز آمادگی، احتمال حضور محمد نادری در ترکیب اصلی آلتای‌اسپور وجود دارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری