football360 logo

خشم لیورپول، گیلاس‌ها را در خود بلعید؛ گریز هالند از اخراج، به سود شاگردان پپ!

05 شهریور 1401 ساعت 19:537 نظر
اولین پیروزی فصل لیورپول، قاطعانه‌ترین برد تاریخ لیگ برتر بود!

به گزارش فوتبال 360، هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، بعد از ظهر شنبه و از ساعت 18:30 با 3 بازی حساس همزمان پیگیری شد که در مهم‌ترین آن‌ها لیورپول با قاطعانه‌ترین برد تاریخ برتر برابری کرد و منچسترسیتی با هت‌تریک هالند، بازگشتی درخشان به بازی مقابل کریستال پالاس داشت.

لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان بورنموث بود و با پیروزی 9 بر صفر، حریف را له کرد. لیورپول که از 3 بازی قبلی تنها 2 امتیاز اندوخته بود، در دقایق 3 و 6 به ترتیب توسط لوئیس دیاز و هاروی الیوت به گل رسید. روبرتو فیرمینو با ساختن گل دقیقه 28 ترنت آلکساندر آرنولد، هت‌تریک پاس گل خود را کامل کرد و خود در دقیقه 31، گل چهارم قرمزها را زد. ویرجیل فن‌دایک در آخرین دقیقه نیمه اول و روی کرنر ارسالی رابرتسون گل پنجم را به ثمر رساند تا لیورپول برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، در نیمه اول 5 بار موفق به گلزنی شده باشد. 

لیورپول با همان فرمی که نیمه اول را به پایان برده بود، نیمه دوم را آغاز کرد و با گل به خودی کریس مفام در اولین ثانیه‌های نیمه دوم، بازی را 6 بر صفر کرد. فیرمینو (62)، کاروالیو (80) و لوئیس دیاز (85) 3 گل دیگر نیز به ثمر رساندند تا لیورپول بازی را با نتیجه عجیب 9-0 به پایان رساندند. شرایط بازی در نیمه دوم، به شکلی پیش رفت که یورگن کلوپ بتواند بایچتیچ و کلارک، دو هافبک 17 ساله‌اش را نیز به زمین بفرستد. 

این، چهارمین 9-0 تاریخ لیگ برتر بود تا لیورپول مشترکا، قاطعانه‌ترین پیروزی تاریخ لیگ برتر را جشن گرفته باشد. لیورپول برای سومین بار در تاریخ خود (اولین بار از برد 9 بر صفر کریستال پالاس در سپتامبر 1989) بردی با اختلاف 9 گل را جشن گرفت و یورگن کلوپ نیز به قاطعانه‌ترین پیروزی دوران مربیگری‌اش دست یافت.

منچسترسیتی که در ورزشگاه اتحاد به مصاف کریستال پالاس رفته بود، با گل‌ به خودی استونز (4) و اندرسن (21) عقب افتاد تا برای دومین هفته متوالی، برای جبران دو گل خورده تلاش کند. شرایط می‌توانست برای سیتی بدتر هم شود اما برخورد خشن ارلینگ هالند با اندرسن، جریمه‌ای برای هالند به همراه نداشت. 

سیتی با گل برناردو سیلوا در دقیقه 53، اختلاف را به حداقل رساند و سپس با هت‌تریک ارلینگ هالند در دقایق 62، 70 و 81، بازی باخته را با برد 4 بر 2 به پایان رساند. اولین هت‌تریک هالند در لیگ برتر، شمار گل‌های او بعد از 4 بازی را به 5 رساند تا حالا در تاریخ سیتی، تنها سرخیو آگوئرو (6)، گل‌های بیشتری در 4 بازی ابتدایی نسبت به هالند به ثمر رسانده باشد. 


چلسی بعد از باخت 3 بر صفر مقابل لیدز در الند رود، به ورزشگاه استمفوردبریج بازگشت و لسترسیتی نگون بخت را با پاخت 2 بر یک بدرقه کرد. چلسی که در مسابقه قبلی کالیدو کولیبالی را با کارت قرمز از دست داده بود، به فاصله 6 دقیقه با دو کارت زرد برای اخراج کانر گلگر روبه‌رو شد تا هافبک 22 ساله در دومین بازی ثابت خود برای آبی‌ها، تنها 28 دقیقه در زمین دوام بیاورد. 

پس از پایان بدون گل نیمه اول، رحیم استرلینگ دقیقه 47 گل اول بازی را برای چلسی زد تا با اولین گل خود با پیراهن این تیم، پس از نیکولا آنلکا و دنیل استوریج به سومین بازیکنی تبدیل شود که در لیگ برتر برای هر 3 تیم چلسی، لیورپول و منچسترسیتی گلزنی کرده است. 16 دقیقه بعد، استرلینگ روی ارسال تماشایی جیمز گل دوم را هم به ثمر رساند، هرچند هاروی بارنز در دقیقه 66 یکی از گل‌ها را جبران کرد، اما لستر این بازی را باخت تا با 1 امتیاز، خطر قعرنشینی در پایان هفته را احساس کند. چلسی نیز با این برد 7 امتیازی شد تا قبل از آخرین بازی روز، به رده ششم جدول برسد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری