football360 logo

با این ستارگان یک‌دهم لیگ به سر شد؛ «قایدی» و رفقا!

06 شهریور 1401 ساعت 13:303 نظر
7 بازیکن از 7 تیم مختلف، چهره‌های ویژه و شاخص لیگ بیست‌ودوم در 3 هفته آغازین رقابت‌ها بودند.

به گزارش فوتبال 360، هر چند برخی خریدهای تابستانی هنوز نتوانسته‌اند انتظارات را از خود برآورده کنند و عملکردی ضعیف را از خود در 3 هفته ابتدایی فصل جدید لیگ برتر به نمایش گذاشته‌اند، اما برخی ستارگان تازه‌وارد هم با عملکرد فوق‌العاده خود توانسته‌اند شروعی طوفانی را در لیگ بیست‌ودوم رقم بزنند و جزو شاخص‌ترین چهره‌های فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر به شمار آیند. 3 خرید تابستانی در کنار 4 بازیکنی که از فصل گذشته در تیم‌هایشان باقی مانده‌اند، 7 چهره ویژه لیگ بیست‌ودوم در 3 هفته آغازین فصل جدید مسابقات به‌شمار می‌روند که در ادامه با این 7 ستاره بیشتر آشنا می‌شویم.

«حبیب فرعباسی»

دروازه‌بان 24 ساله سبزپوشان اصفهانی شروعی رویایی را در لیگ بیست‌ودوم تجربه کرده و توانسته نقش مهمی در شکست‌ناپذیری شاگردان تارتار در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر داشته باشد. فرعباسی در هفته نخست موفق شد در مصاف با پرسپولیس دروازه‌اش را بسته نگه دارد و تنها چند ثانیه با کلین‌شیت دوم خود فاصله داشت که ضربه سر رضا اسدی وارد دروازه‌اش شد تا در مصاف با تراکتور ناکام در ثبت کلین‌شیت باشد.

حبیب فرعباسی هفته سوم را با درخششی خیره‌کننده به پایان برد و به جز مهار چند موقعیت خوب گلزنی از سوی مسی‌ها، موفق شد ضربه پنالتی به‌دست آمده را هم مهار کند و در مقابل گادوین منشا ایستادگی کرد تا ستاره بی‌چون و چرای ذوب‌آهن در آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران باشد.

«علی نعمتی»

گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی دو خرید یحیی گل‌محمدی برای تقویت خط دفاعی پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی بودند و تصور می‌شد با حضور این 2 بازیکن باتجربه، علی نعمتی به نیمکت سرخ‌پوشان پایتخت تبعید شود اما مصدومیت وحید امیری و جدایی علی شجاعی و سعید آقایی باعث شد تا یحیی گل‌محمدی از نعمتی در پست دفاع چپ استفاده کند. البته که مدافع سرخ‌پوشان با این پست بیگانه نیست، چون در ابتدا به عنوان یک دفاع چپ در تیم پدیده مشهد درخشید و سپس به دفاع میانی منتقل شد.

نعمتی در 3 دیدار ابتدایی پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده و به خوبی توانسته جای خالی وحید امیری را در سمت چپ خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت پر کند و عملکرد درخشان علی نعمتی باعث شده تا یحیی گل‌محمدی، محمدمهدی احمدی خرید تابستانی خود را هم نیمکت‌نشین کند و به نظر می‌رسد با توجه به درخشش نعمتی، حالا با توجه به بازگشت قریب‌الوقوع امیری، سرمربی پرسپولیس کار دشواری برای انتخاب دفاع چپ تیمش داشته باشد.

«ریکاردو آلوز»

هافبک پرتغالی، یکی از چهره‌های ویژه در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی بود که تصمیم گرفت تا از تیم غیرت قزاقستان به جمع سرخ‌پوشان تبریزی اضافه شود. آلوز خیلی زود به یکی از چهره‌های موفق در لیگ ایران بدل شد و توانست عملکردی درخشان را از خود در جمع شاگردان قربان بردیف به جای بگذارد و عنوان بهترین بازیکن سرخ‌پوشان تبریزی در هفته‌های آغازین لیگ بیست‌ودوم را به‌دست آورد.

ریکاردو آلوز در 3 دیداری که برای تراکتور به میدان رفته، توانست 3 بار برای تیمش گل‌سازی کند تا با آماری خیره‌کننده و درخشان، صدر جدول برترین پاسورهای لیگ ایران را تصاحب کند و به نظر می‌رسد با توجه به آمادگی فنی بالای خرید تابستانی تراکتوری‌ها، این هافبک پرتغالی بتواند در هفته‌های پیش‌رو نیز همچنان به درخشش خود در جمع شاگردان بردیف ادامه بدهد.

«یاسین سلمانی»

سلمانی با وجود آنکه شایعاتی پیرامون جدایی‌اش از سپاهان به گوش می‌رسید، تصمیم گرفت تا در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی بماند و تجربه همکاری با ژوزه مورایس را به‌دست آورد. سلمانی در همان هفته نخست از سوی مورایس به عنوان کاپیتان سپاهان انتخاب شد و توانست شب رویایی را در مقابل استقلال تجربه کند و اولین‌گل خود در لیگ بیست‌ودوم را در مصاف با آبی‌پوشان پایتخت به‌ثمر رساند.

پدیده جوان سپاهانی‌ها در هفته دوم به درخشش خود ادامه داد و با حرکتی تماشایی دروازه نساجی را فرو ریخت تا آمادگی فنی بالای خود را نشان بدهد و در غیاب سروش رفیعی که در بازار تابستانه از جمع طلایی‌پوشان اصفهانی جدا شد، به خوبی جای این هافبک خلاق را در ترکیب سپاهان پر کرده باشد و یکی از چهره‌های ویژه لیگ بیست‌ودوم قلمداد شود.

«پیمان رنجبری»

نفت مسجدسلیمان یکی از تیم‌های فعال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود و یکی از خریدهای نفتی‌ها، پیمان رنجبری بود. مهاجم فصل گذشته پیکان که عملکرد خوبی از خود در جمع شاگردان مجتبی حسینی نداشت و حالا امیدوار بود که بتواند تحت هدایت رضا مهاجری روزهای بهتری را تجربه کند و شروعی طوفانی را در نفت مسجدسلیمان داشت.

رنجبری که در مجموع فصل گذشته تنها 2 بار موفق به گلزنی برای پیکان شده بود، در 3 بازی آغازین لیگ بیست‌ودوم توانسته 2 بار برای نفتی‌ها گل بزند و در کورس آقای گلی خود را جای بدهد. مهاجم 29 ساله نفت مسجدسلیمان به جز گلزنی، عملکرد خوبی را هم از خود در خط حمله تیمش نشان داده و در هفته نخست و در مصاف با مس کرمان، به جز گلزنی در گل‌سازی هم موفق بود تا در رویایی‌ترین حالت ممکن فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را آغاز کرده باشد و با آماری بی‌سابقه در دوران فوتبالی‌اش، کارش را در نفت پیش ببرد.

«مهدی قایدی»

باشوی آبی‌ها که خریدی پرسروصدا در بازار تابستانه بود، خیلی زود توانست ارزش‌های فنی بالای خود را نشان بدهد و نقش کلیدی در 6 امتیاز به‌دست آمده برای استقلال در لیگ بیست‌ودوم داشته است. قایدی که از هفته دوم به لیست استقلال اضافه شد، در مصاف با ملوان توانست ورق بازی را به سود آبی‌پوشان پایتخت بازگرداند و بعد از حضور خود در میدان مسابقه، زمینه‌ساز کامبک شاگردان سا پینتو شد تا اولین پیروزی استقلال تحت هدایت سرمربی پرتغالی‌اش به‌دست آید.

قایدی در هفته سوم لیگ برتر هم نقشی تاثیرگذار در خط حمله استقلال داشت و بعد از ورود به میدان مسابقه و چند تحرک نافرجام، سرانجام خط دفاعی مس کرمان را وادار به اشتباه کرد و با تاثیرگذاری مستقیم او بود که کوین یامگا با تیزهوشی توانست قفل دروازه مس کرمان را بشکند و گل برتری آبی‌ها را در ورزشگاه آزادی به‌ثمر برساند تا ستاره 23 ساله استقلال خیلی زود به یکی از چهره‌های ویژه و درخشان لیگ بیست‌ودوم تبدیل شود.

«سجاد بازگیر»

مهاجم باتجربه ملوان، شگفتانه ویژه لیگ بیست‌ودوم به شمار می‌رود. بازگیر که روزهای خوبی را در جمع شاگردان مازیار زارع در لیگ یک گذراند و نقش کلیدی در صعود تیمش به لیگ برتر داشت، توانسته در سطح اول فوتبال باشگاهی ایران هم درخشان حاضر شود و در 3 مسابقه ابتدایی فصل جدید لیگ برتر، توانسته 2 بار در نقش گلزن بدرخشد. هر چند که گل‌های بازگیر منتج به پیروزی ملوانی‌ها نشده است.

ستاره 28 ساله انزلی‌چی‌ها در هفته دوم مقابل استقلال موفق به گلزنی شد و سپس در دربی شمال ایران به درخشش خود در ترکیب ملوان ادامه داد و موفق شد دروازه نساجی را باز کند تا با ثبت 2 گل در 3 مسابقه، هم در جایگاه نخست جدول گلزنان با سایر مدعیان رقابت کند و هم از او به عنوان یکی از چهره‌های ویژه و شگفتی‌ساز لیگ بیست‌ودوم یاد شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری