football360 logo

مهمترین ستاره‌های بلاتکلیف فوتبال ایران؛ در انتظار معجزه

07 شهریور 1401 ساعت 08:1841 نظر
چند هفته از شروع فصل جدید، گذشته و هنوز بعضی از ستاره‌های مهم فوتبال ایران بدون تیم هستند.

به گزارش فوتبال 360، پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر ایران، ‌بسته شده و تا پایان نقل و انتقالات فوتبال اروپا هم فاصله زیادی باقی نمانده است. لیگ برتر ایران، هفته سوم را پشت سر گذاشته و بیشتر لیگ‌های معتبر جهان هم در شرایطی مشابه هستند. چند بازیکن مهم ایرانی اما، هنوز تیم‌های‌شان را انتخاب نکرده‌اند. بازیکنانی بزرگ، که طولانی شدن بلاتکلیفی می‌تواند آینده‌شان در این فصل را به خطر بیندازد.

کریم انصاری‌فرد

یکی از کاپیتان‌های تیم ملی، در فاصله کوتاهی به جام جهانی هنوز تیمش را انتخاب نکرده است. انصاری‌فرد با وجود پیشنهاد خوب از پرسپولیس و تراکتور، ترجیح می‌دهد همچنان در فوتبال اروپا به بازی ادامه دهد. انصاری‌فرد در حال حاضر بازیکن آزاد است و می‌تواند هر زمان، با هر تیمی قرارداد ببندد. شروع رسمی رقابت‌های لیگ در کشورهای مختلف و نبودن انصاری‌فرد در پیش فصل، می‌تواند شانس بازی او در تیم آینده‌اش را کمتر کند. اومونیا قبرس فعلا نزدیک‌ترین گزینه به کریم انصاری‌فرد است. اومونیا فصل پیش در لیگ قبرس هفتم شد اما بخاطر قهرمانی جام حذفی، مجوز حضور در لیگ اروپا را دریافت کرد و در مرحله گروهی، با منچستریونایتد در یک گروه قرار دارد.

کاوه رضایی

در بین بازیکنانی که این فصل از اروپا به لیگ برتر برگشتند، کاوه رضایی یکی از مهمترین و البته، گران‌ترین آن‌هاست. با این حال رضایی شرایط پیچیده‌ای پیدا کرده و مشخص نیست قرار است در چه تیمی به میدان برود. او زمانی که امکان ثبت قرارداد با استقلال را داشت، بخاطر حل مشکل اقامت بلژیک این کار را نکرد و زمانی که مشکلش حل شد، استقلالی‌ها جایی برای او نداشتند. خارج نشدن نام مطهری از لیست، اوضاع را برای او پیچیده کرده است. استقلالی‌ها امکان استفاده از او را ندارند و با توجه به بستن قرارداد داخلی، رضایی نمی‌تواند بدون مجوز استقلال به دیگر تیم‌های لیگ برتری برود. مگر اینکه یکی از تیم‌هایی که شانس قهرمانی ندارد، بتواند استقلال را راضی به انتقال قرضی رضایی کند.

ارسلان مطهری

سرنوشت کاوه رضایی، به ارسلان مطهری گره خورده بود. بازیکنی که استقلالی‌ها قصد کنار گذاشتنش را داشتند اما نتوانستند رضایت او را جلب کنند. مطهری تا نیم فصل، در لیست استقلال است و نمی‌تواند به تیم دیگری برود. برای او دو راه بیشتر وجود ندارد. ریکاردو ساپینتو و استقلالی‌ها در غیاب رضایی راضی به استفاده دوباره از او بشوند یا تا نیم فصل، بیرون بنشیند و از روی سکوها بازی‌های تیمش را تماشا کند. پرونده او هنوز در کمیته تعیین وضعیت در جریان است و اوضاع مطهری، پیچیده به نظر می‌رسد. تا زمان رای کمیته تعیین وضعیت، مطهری جزو بازیکنان بلاتکلیف لیگ محسوب می‌شود.

سعید عزت‌اللهی

هافبک توانمند تیم ملی، یکی دیگر از بازیکنانی است که هنوز تیم آینده‌اش را انتخاب نکرده است. عزت‌اللهی فصل پیش، به صورت قرضی از وایله به الغرافه رفت و دوران چندان موفقی در این تیم نداشت. او در این فصل، پیشنهادات خوبی از تیم‌های لیگ برتری دریافت کرد اما نه خودش تمایلی به حضور در ایران نشان داد و نه این باشگاه‌ها، می‌توانستند توقعات مالی وایله را برآورده کنند. عزت‌اللهی قصد بازی کردن برای وایله را ندارد و با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات ایران، نمی‌تواند به کشورش برگردد. او باید در کشورهایی که پنجره نقل و انتقالات‌شان باز است، تیم جدیدش را انتخاب کند. او چند روز بیشتر تا بسته شدن زمان نقل و انتقالات اروپایی فرصت ندارد. 

محمدرضا خانزاده

خانزاده دیگر بازیکن مشهوری است که هنوز، تکلیف آینده‌اش را نمی‌داند. مدافعی که سابقه حضور در تیم ملی و جام جهانی را داشته، فصل پیش در گل‌گهر بازی می‌کرد و این فصل، تصمیم گرفت و به تبریز و تراکتور برگردد. جایی که چند سال قبل در آن احیا شد و عملکرد خوبی هم داشت. قربان بردیف سرمربی تراکتوری‌ها اما، روی نام خانزاده خط قرمز کشید. خانزاده در لیست تراکتور قرار نگرفته و همچنان، می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد تیم آینده‌اش را انتخاب کند. هر چند با شروع لیگ برتر، کار سختی برای پیدا کردن یک مقصد تازه و بستن قرارداد خواهد داشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری