football360 logo

بردهای سنگین سلتیک؛ عادت چند سال یک بار تیم قهرمان

07 شهریور 1401 ساعت 23:57
سلتیک بعد از 12 سال بهترین برد تاریخش را تکرار کرد.

به گزارش فوتبال 360، در جایی نزدیک به هیاهوی پر سر و صدای لیگ برتر انگلیس در همسایگی شهرهای پرجمعیت انگلیس و تیم‌های پرمخاطب آن لیگ کوچک‌تری در جریان است که برای اهالی منطقه خودش جذابیتی کمتر از لیگ برتر و سایر مسابقات پرهیجان دنیا ندارد. در همین اسکاتلند که مردمش ترجیح دادند وابسته به بریتانیا و انگلیس زندگی کنند، تیم سلتیک به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، مستقل از غول‌های لیگ برتری به فاصله یک روز از لیورپول، نتیجه کوبنده 9 بر صفر را تکرار کرد. سلتیک در واقع بهترین برد تاریخ باشگاهش را بعد از 12 سال تکرار کرده است و به همین بهانه به بردهای پر گل 2 تیم مطرح و پرهوادار لیگ اسکاتلند می‌پردازیم.

سلتیک و عادت در هم کوبیدن رقبا

پرافتخارترین تیم لیگ اسکاتلند اولین باری نیست که رقبایش را با جشنواره‌ای از گل کیش و مات می‌کند و این اتفاق در تاریخ پرافتخار این باشگاه سوابق زیادی دارد. آن‌ها با 9 گل داندی یونایتد را گلباران کردند تا خاطره برد مقتدرانه 11 سال پیش در برابر آبردین را زنده کنند. آبردین به عنوان یکی از تیم‌های پرهوادار اسکاتلند یک بار دیگر هم در سال 2002 با 7 گل در خانه سلتیک بدرقه شد. نقطه اوج ماجرا اما به دعوای پر تلفات رنجرز و سلتیک مربوط می‌شود. البته که این 2 تیم بارها یکدیگر را در روزها بزرگ و خاطره‌انگیز با بردهای سنگین و با صلابت از پیش رو برداشته‌اند اما داستان زمانی اوج پیدا کرد که 2 تیم در هفته پایانی فصل 03-2002 در حال جنگیدن برای قهرمانی بودند. برنده این جنگ تیمی نام داشت که گل‌های بیش‌تری به ثمر می‌رساند و بازی رو در روی آن‌ها هم سپری شده بود. این خاطره یادآوری می‌کند بردهای پر گل همیشه هم برای سلتیک با شادی و اقتدار همراه نشده چرا که در هفته آخر آن فصل 2 تیم در دیدار همزمان رقبایشان را گلباران کردند و رنجرز موفق شد دیدار پایانی‌اش را با  برتری 6 بریک به اتمام برساند. در سویی دیگر سلتیک تا آخرین دقایق بازی با 4 گل از رقیبش پیش بود و در آخرین دقیقه بازی موفق به گرفتن یک پنالتی شد. بازیکن تیم این پنالتی را از دست داد تا لذت به ثمر رساندن 4 گل در یک مسابقه، جایش را به تلخی از دست دادن قهرمانی به خاطر یک تفاضل گل کم‌تر آن هم در رقابت با دشمن قدیمی بدهد. 

رنجرز و عادتی مشابه

رقیب دیرینه سلتیک هم دست بلندی در خراب کردن آخر هفته آفتابی هواداران رقبایش با باران گل دارد. این تیم همین 2 فصل پیش بود که با هدایت استیون جرارد همیلتون را با 8 گل در هم کوبید و این نتیجه بهترین برد تاریخ گلاسگو در لیگ به شمار می‌رود. گلاسگو هم حدود 12 سال پیش از ثبت بهترین بردش رکورد پیشین بهترین نتیجه در لیگ را با برد 7 بر یک مقابل همین تیم همیلتون به ثبت رسانده بود. رنجرز و سلتیک در همه زمینه‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و شاید برد 9 گله سلتیک در هفته گذشته، رقیب سنتی‌اش را برای ثبت نتیجه‌ای مشابه و رسیدن به رکورد سلتیک تهییج کند.

لیگ اسکاتلند را از دست ندهید

2 تیم مدعی لیگ اسکاتلند که حدود 2 دهه پیش پروژه اضافه شدنشان به لیگ برتر انگلیس مطرح شده بود، با باقی ماندن در جمع رقبای هموطن خود همچنان رقابت‌های جذاب و پر هیجانی را به فوتبال دوستان هدیه می‌دهند و جنگ سلتیک و گلاسگو رنجرز یک جنگ قدیمی و باستانی است و سوت شروع بازی رو در روی آن‌ها یادآور نبرد شوالیه‌های باستانی در شمال بریتانیاست. آن‌ها مقابل یکدیگر بازی نمی‌کنند و به معنای واقعی کلمه می‌جنگند؛ جنگی که در قاب دوستانه فوتبال بدون خونریزی و تلفات جانی، فقط به مخاطبانش هیجان و انگیزه می‌بخشد و از دست دادن رقابت پرشور فوتبال در اسکاتلند برای یک عاشق فوتبال اتفاق جالبی نیست.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری