football360 logo

چهره غافلگیرکننده پرسپولیس کهکشانی؛ نعمتی برای دفاع و حمله

10 شهریور 1401 ساعت 06:1142 نظر
نمایش علی نعمتی در هفته‌های اخیر، علامت سوال تازه‌ای برای ترکیب اصلی پرسپولیس به وجود آورده است.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم، بر اساس برنامه‌ای مشخص جلو رفت و ترکیب اصلی این تیم، قابل پیش بینی به نظر می‌رسید. ترکیبی که در آن، خریدهای تازه تیم مثل سعید صادقی و سروش رفیعی، در کنار مهدی ترابی در خط هافبک سرخپوشان به میدان می‌رفتند و وحید امیری، دوباره به پست مدافع چپ منتقل می‌شد. مصدومیت وحید امیری اما، باعث شد پرسپولیسی‌ها در شروع فصل برای انتخاب مدافع چپ تیم به مشکل بخورند. یحیی گل‌محمدی، تصمیم گرفت موقتا علی نعمتی را به این پست منتقل کند و نعمتی، در پست جدیدش آنقدر خوب کار کرده که حالا، مشخص نیست با بازگشت امیری قرار است چه کسی از ترکیب پرسپولیس خارج شود.

موفق در زمین و آسمان

نعمتی در خط دفاع پرسپولیس، یکی از موثرترین بازیکنان این تیم بوده و در دو بازی آخر سرخپوشان با آلومینیوم و صنعت نفت، بیشترین عملکرد دفاعی را داشته است. دو بازی که با برد پرسپولیس به پایان رسیدند. بر اساس آمار متریکا، نعمتی 13 عملکرد دفاعی مقابل آلومینیوم و 9 عملکرد دفاعی، مقابل صنعت نفت داشت. علاوه بر این، او در هر مسابقه به صورت میانگین 5 نبرد هوایی موفق دارد و در این زمینه بهترین بازیکن تیمش محسوب می‌شود. نعمتی این هفته، اولین پاس گلش را به یورگن لوکادیا داد تا در حمله هم بتواند برای پرسپولیس تاثیرگذار باشد. در حال حاضر، او و ترابی تنها بازیکنان پرسپولیس هستند که در این فصل پاس گل داده‌اند. مدافع چپ پرسپولیس در بین هم‌تیمی‌هایش، بیشترین لمس توپ را دارد و در دفاع و حمله، جزو مهمترین بازیکنان گل‌محمدی محسوب می‌شود.

زنگ خطر برای سعید و امید

پرسپولیس در حال حاضر، 4 بازیکن خلاق در ترکیب تیمش دارد. سروش رفیعی کمی عقب‌تر بازی می‌کند، مهدی ترابی و سعید صادقی در پست هافبک کناری به میدان می‌روند و امید عالیشاه، پشت سر تک مهاجم تیم است. با توجه به عملکرد نعمتی در پست دفاع چپ، احتمالا امیری پس از بازگشت، جای یکی از هافبک‌های پرسپولیس را می‌گیرد. رفیعی تا زمانی که در نقش هافبک میانی به میدان می‌رود، جای امنی دارد و بازگشت امیری تهدیدی برای او به حساب نمی‌آید. ترابی هم مهره‌ای غیر قابل تغییر در پرسپولیس است. امیری پس از بازگشت، می‌تواند در سمت راست جای سعید صادقی را بگیرد. پستی که فصل پیش، زیاد در آن به میدان رفت. گزینه دیگر، بازی او در پست مهاجم کاذب به جای عالیشاه است. امیری زمانی که پرسپولیس پیوست، ابتدا به عنوان مهاجم بازی می‌کرد و در سال‌های بعد هم، بارها در این پست به میدان رفت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری