football360 logo

ایران-روسیه؛ آخرین بازی تدارکاتی پیش از جام جهانی

16 شهریور 1401 ساعت 12:4672 نظر
تیم ملی فوتبال ایران پیش از آغاز به کار خود در جام جهانی 2022 قطر، یک دیدار تدارکاتی با تیم ملی روسیه خواهد داشت.

به گزارش فوتبال 360، مسئولان فدراسیون فوتبال برای استفاده از فیفادی پیش‌رو جهت آماده‌سازی بهتر تیم ملی برای حضور در جام جهانی، کشور اتریش را به عنوان محل کمپ تیم انتخاب کرده و با فدراسیون فوتبال کشورهای اروگوئه و سنگال برای برگزاری بازی تدارکاتی به توافق رسیدند تا پیش از سفر به قطر، ملی‌پوشان تیم ملی ایران با انجام 2 بازی تدارکاتی بتوانند محک جدی مقابل رقبای نامدار خود بخورند.

مسئولان فدراسیون فوتبال طی روزهای گذشته به دراگان اسکوچیچ پیشنهاد داده بودند تا در فیفادی نوامبر و پیش از آغاز جام جهانی، یک دیدار تدارکاتی با تیم ملی روسیه برگزار شود اما اسکوچیچ با اعلام مخالفت خود، درخواست کرده بود که پیش از آغاز رسمی جام جهانی، بازی دوستانه‌ای در تقویم تیم ملی جای نگیرد.

سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران، در 24 ساعت اخیر از سمت خود کنار رفته، هر چند که هنوز خبر رسمی آن اعلام نشده اما مسئولان فدراسیون فوتبال به دراگان اسکوچیچ اعلام کرده‌اند که دوران حضور او در تیم ملی به پایان رسیده و قرار است کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی فوتبال ایران را عهده‌دار شود و این سرمربی پرتغالی، از پیشنهاد رویارویی با تیم ملی روسیه پیش از جام جهانی قطر استقبال کرده است.

فوتبال روسیه به دلیل جنگ به وجود آمده میان این کشور با اوکراین، از سوی فیفا به حالت تعلیق در آمده بود اما حالا با رفع این تعلیق، قرار است تیم ملی روسیه در فیفادی ماه سپتامبر، در مصاف با تیم ملی قرقیزستان به میدان برود تا تعلیق 6 ماهه فوتبال روسیه رسماً به پایان برسد.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران بعد از چراغ سبز کی‌روش برای برگزاری بازی تدارکاتی با روسیه، در نامه‌ای رسمی این موضوع را به اطلاع مدیران فدراسیون این کشور رساندند و حالا امروز به صورت رسمی اعلام شد که قرار است در فیفادی ماه نوامبر (آبان‌ماه) و پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر، دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و روسیه برگزار شود.

تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی 2022 قطر باید روز دوشنبه 30 آبان‌ماه به مصاف انگلیس برود و پیش از این مسابقه قرار است به میزبانی کشور قطر، تقابل تیم‌های ملی ایران و روسیه به انجام برسد. هر چند که هنوز تاریخ رسمی آن اعلام نشده و فدراسیون فوتبال ایران هم به برگزاری آن واکنشی نشان نداده و خبر برگزاری مسابقه دقایقی قبل از سوی فدراسیون فوتبال روسیه اعلام شد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، حالا با گذر از 3 دیدار تدارکاتی به اولین دیدار خود در جام جهانی 2022 قطر خواهند رسید که باید دید در مصاف با اروگوئه، سنگال و روسیه چه نتایجی برای تیم ملی فوتبال ایران رقم می‌خورد و ملی‌پوشان در شرایطی مهیای انجام اولین مسابقه در جام جهانی مقابل انگلیس می‌شوند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری