football360 logo

ملکه انگلیس، مرگ و تعطیلی موقت لیگ برتر؛ هوادار غیررسمی آرسنال، پادشاهی در 17 جام‌جهانی!

18 شهریور 1401 ساعت 08:0635 نظر
ملکه انگلیس در حالی در 96 سالگی درگذشت که خودش و خاندانش همواره در معرض حواشی فوتبال بودند.

به گزارش فوتبال 360، با درگذشت الیزابت دوم، ملکه انگلیس در سن 96 سالگی، فوتبال این کشور هم از چنین اتفاقی تاثیر پذیرفته و گفته می‌شود لیگ برتر احتمالا به مدت 2 هفته تعطیل خواهد شد.

درگذشت زنی که در دوران طولانی مدت نشستن بر تخت سلطنت در بطن بزرگ‌ترین افتخار ملی تاریخ فوتبال انگلیس یعنی قهرمانی در جام‌‍جهانی 1966 بود، برای فوتبالدوستان و رسانه‌های انگلیسی از منظر فوتبالی، خوراک خبری مناسبی محسوب می‌شود. همان‌طور که رسانه‌هایی مانند «دیلی میل» و «سان» به مرور حواشی فوتبالی خاندان سلطنتی می‌پردازند، سوال دیرینه فوتبالدوستان بار دیگر دهان به دهان می‌چرخد؛ «الیزابت دوم طرفدار چی تیمی بود؟»

احتمالا آرسنالی! 

 هر چند مدرک محکم و اظهارنظری رسمی درباره تیم محبوب ملکه درگذشته انگلیس وجود ندارد اما به شهادت تیتر چند سال قبل «سان» از زبان الیزابت دوم، گویا او در نوجوانی آرسنالی بوده اما هیچ وقت به شکل جدی بازی‌های فوتبال را تعقیب نکرده است. عکس‌هایی از به وجد آمدن بیش از حد او هنگام حضور آرسنال ونگر در کاخ باکینگام وجود دارد اما همه این‌ها دلیل محکمی در حمایت او از تیم لندنی نیست؛ بخصوص این که 2 پسرش، هوادار تیم‌های دیگری به نام وستهام و استون‌ویلا هستند و هیچ گاه در مورد علایق مادر خودشان صحبت نکرده‌اند.ملکه انگلیس معمولا فقط هنگام برگزاری فینال تورنمنت‌هایی به میزبانی بریتانیا و برای اهدای جام به ورزشگاه می‌رفت؛ شبیه فینال جام‌جهانی 1966 که جام ژول ریمه را به سر بابی مور داد یا یورو 96 و قهرمانی دشمنی به نام آلمان در خاک انگلیس. البته این اواخر کهولت سن و بیماری مانع حضورش در بازی نهایی یوروی بانوان و آقایان در ومبلی شد. او فقط یک بار در فینال جام حذفی انگلیس در جایگاه ویژه حضور داشت و گروهی هم ملکه الیزابت را هوادار سرسخت وستهام می‌دانستند اما هیچ گاه علایق‌اش در این زمینه علنی نشد.

ملکه انگلیس در 17 جام‌جهانی، تنها یک جام‌جهانی بدون ملکه!

ملکه انگلیس از زمان به قدرت رسیدن در 6 فوریه 1953 تا زمان مرگش در واقع در 17 دوره از مجموع 21 دوره برگزاری جام‌جهانی ملکه انگلیس بود و به عبارت بهتر تیم ملی انگلیس در کل تاریخ حضورش در جام‌جهانی تنها یک بار در سال 1950 بدون نام الیزابت در قالب ملکه بریتانیا به میدان رفت. این موضوع در مورد هیچ پادشاه و رئیس جمهوری در تمام کره زمین به چشم نمی‌خورد. ملکه الیزابت در حالی کم‌تر از 70 روز مانده به اولین مصاف تاریخ تیم ملی کشورش مقابل ایران از دنیا رفت که در طول 69 سال امپراطوری‌اش، تنها 29 کشور عضو فیفا از جمله ایران، رقابت در مستطیل سبز مقابل کشورش را تجربه نکردند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری