football360 logo

وعده «سا پینتو» به طرفداران؛ استقلال هجومی‌تر و گلزن‌تر

18 شهریور 1401 ساعت 23:5355 نظر
استقلال در بازی با نساجی، ممکن است با مهاجمان هدف بیشتری وارد زمین شود.

به گزارش فوتبال 360، سرمربی استقلال از سبک بازی تیمش راضی است اما قصد ندارد آن را بدون تغییر باقی بگذارد. ریکاردو سا پینتو، در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با نساجی، گفت بعید نیست در بازی‌های آینده باز هم چینش بازیکنانش را تغییر دهد. تغییراتی که قرار است استقلال را هجومی‌تر کنند. از نظر سا پینتو، اگر اشتباهات داوری نبود آن‌ها فقط یک امتیاز با پرسپولیس فاصله داشتند.

سه بار مقابل این تیم متوقف شده‌ایم

سا پینتو با اشاره به نبرد دشوار تیمش برابر نساجی گفت: «بازی فردا خیلی دشوار خواهد بود، چون مقابل یک تیم خیلی خوب بازی داریم. با این تیم در گذشته سه بار بازی کردیم که هر سه بازی مساوی شده است. این تیم مقابل سپاهان مشکل ایجاد کرده بود. نساجی بازیکنان خوبی دارد و آنها به‌عنوان یک تیم هم عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته‌اند. بازیکنان نساجی خوب می‌جنگند و یک حریف سخت برای ما خواهند بود، اما ما به این قضیه مثبت نگاه خواهیم کرد».

فردا حتما گل می‌زنیم

سرمربی استقلال درباره روند ناکامی تیمش در گلزنی وعده جالبی داد و گفت: «داریم روی راه‌حل‌های انفرادی و گروهی کار و بازیکنان را تقویت می‌کنیم. مسلماً برخی از بازی‌ها هستند که دوست داریم بازیکنان خوب عمل و با تمام وجود کار کنند و گل بزنند، ولی گاهی اوقات بحث تکنیکی نیست و به دلیل مسائل احساسی توپ‌های‌مان به گل تبدیل نمی‌شوند. وقتی یک مهاجم گل می‌زند اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند گل‌های بیشتری بزند. این مسئله هم برای بازیکن خوب است و هم برای بهبود وضعیت تیمی. به این موضوع نزدیک هستیم که گل‌های زیادی به ثمر برسانیم و فردا هم حتماً گل خواهیم زد».

هزینه زیادی برای اشتباهات داور دادیم

ریکاردو سا پینتو با گلایه از عملکرد داوران گفت: «برخی اوقات تیم‌ها اتوبوسی دفاع می‌کنند و با این وجود باز هم ما موقعیت ایجاد می‌کنیم و یک گل سالم به ثمر رساندیم و یک پنالتی داشتیم، ولی متأسفانه داور به ما کارت زرد نشان داد. برخی از تصمیمات داوری در بازی قبل خوب نبود و هزینه‌اش برای ما خیلی گزاف بود و سه امتیاز را از دست دادیم. این باعث می‌شود هم هواداران عصبانی شوند و هم بازیکنان ناراحت. با این وجود در مسیر خوبی قرار داریم. صد درصد به تیمم ایمان دارم و ذهنیت خوبی داریم و امیدوارم فردا بتوانیم نتیجه بگیریم».

فاصله واقعی ما با پرسپولیس این نیست

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت، اشتباهات داوری را عامل دوری استقلال از صدر جدول دانست و گفت: «بازی‌‌ها رقابتی هستند و یک پنالتی، یک آفساید و یا یک گل سالم تیم برنده را مشخص می‌کند. اگر در بازی گذشته VAR داشتیم الان یک امتیاز با پرسپولیس فاصله داشتیم. دو امتیاز از ما گرفته شده است. امیدوارم این مسئله در لیگ حل شود. من صداقت بازی‌ها را دوست دارم».

شاید از مهاجمان بیشتری استفاده کنم

سا پینتو درباره ترکیب ایده‌آل استقلال که مدنظر اوست، توضیح داد: «به‌عنوان بازیکن 9 کلاسیک ما آرمان رمضانی را داریم، چون قد بلندی دارد. همچنین ارسلان (مطهری) و سجاد (شهباززاده) در تیم ما حضور دارند که دوست دارند پا به توپ باشند و جلو بروند. همچنین محبی هم دوست دارد با توپ حرکت کند. در حال حاضر ما در سیستم‌هایی که کار می‌کنیم به دو بازیکن با این مشخصات نیاز داریم. بازیکنانی که در محوطه جریمه قرار بگیرند، ولی می‌توان طبق بازی گذشته عمل کرد. شاید در آینده سیستمی را به کار ببریم که تهاجمی‌تر باشد و روی دو فرد کار کنیم که نقش شماره 9 را ایفا کنند. پیمان (بابایی) هم دوندگی بالایی دارد و خیلی در محوطه جریمه نمی‌ماند».

کارهای زیادی برای انجام دادن داریم

ریکاردو سا پینتو هم‌چنین درباره سیستم مورد علاقه‌اش گفت: «دوست داشتم با سیستم 3-4-3 ادامه دهیم، ولی دیدم که دفاع خیلی خوب عمل نکرد و سیستم را تغییر دادم. اگر بتوانم سیستم 3-3-4 را با مهاجمان کلاسیک بیشتر پیاده کنم، حتماً در ترکیب می‌گذارم که به تیم کمک کنند. مقابل تیم‌هایی که از عقب دفاع می‌کنند باید بیشتر تهاجمی ظاهر شویم. باید بازیکنانی حضور داشته باشند که هم در محوطه جریمه حضور داشته باشند و هم خارج از آن. خیلی کار داریم که باید انجام دهیم».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری