football360 logo

تداوم جنجال‌های فوتبالی در مورد مرگ ملکه؛ از دعوت سیاهپوستان به شادی تا سیاه نکردن صفحه مجازی

20 شهریور 1401 ساعت 10:396 نظر
ملکه انگلیس در بین اهالی فوتبال مخالفانی هم دارد.

به گزارش فوتبال 360، تعویق بازی‌های لیگ برتر انگلیس به مناسبت درگذشت ملکه بریتانیا که بازخورد فوتبالی فوت یک مقام سیاسی در این کشور تلقی می‌شود، واکنش‌های موافق و مخالف خودش را داشته و در فضای رسانه فوتبال با بازتاب‌های گسترده‌ای همراه شده است. در این بین ظاهرا علاوه بر فوتبالی‌هایی که ضمن احترام به درگذشت ملکه، تعویق بازی‌ها را تصمیم نادرستی تلقی می‌کنند، افرادی هم هستند که به کل با ملکه رابطه خوبی ندارند و در مقابل این موج از احترام در مورد او با صدور بیانیه و واکنش متناقض ایستاده‌اند.

بازیکن سابق منچسترسیتی تعلیق شد

ترور سینکلر، بازیکن سابق تیم‌های منچسترسیتی و وستهام یونایتد که در حال حاضر در شبکه معروف ورزشی تاک اسپورت فعالیت می‌کند با توییتی در مورد ملکه انگلیس خبرساز شد و شبکه تاک اسپورت فعالیت‌های او را به حالت تعلیق درآورده است. سینکله در حساب توئیتری خود در دفاع از حقوق سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان عنوان کرده بود؛ «نژادپرستی در دهه 60 در انگلیس غیر قانونی شد. با این وجود از آن زمان تاکنون اجازه رشد به آن داده شده است. پس چرا باید سیاه‌پوستان سوگواری کنند؟» این توییت به سرعت با واکنش‌های تند مخالفانش همراه شد و زمینه تعلیق را برای این فوتبالیست سابق لیگ انگلیس و کارشناس فعلی تاک اسپورت فراهم کرد. در ادامه و با شدت گرفتن موج مخالفان، سینکلر با پاک کردن توییت قبلی و بارگذاری توییت جدیدی حاوی عذرخواهی به غائله خاتمه بخشید. این کارشناس توییت جدیدش را این گونه روی حساب کاربری خود قرار داد؛ «زمانی که خانواده سلطنتی و بسیاری در جهان سوگوار ملکه بودند، توییت روز گذشته من زمان‌بندی درستی نداشت. بابت توهین به عزاداران ملکه عذرخواهی می‌کنم». سینکلر تنها کسی نیست که بر خلاف جریان احترام به ملکه انگلیس حرکت کرده و باشگاه سلتیک هم در این زمینه همراه با دیگران نیست و به گونه‌ای اعتراض خود را اعلام کرده است.

مهاجران ایرلندی همچنان در حال مبارزه

در بریتانیا شاید ایرلندی‌ها دورترین مردمان از خانواده سلطنتی نام بگیرند. آن‌ها تا زمان استقلال جمهوری ایرلند در مقابل خانواده سلطنتی موضع مخالف و خصمانه داشته‌ و دارند و سلتیک که به لحاظ خواستگاه، متعلق به همین مهاجران ایرلندی است، همان طور که انتظار می‌رفت در مورد مرگ ملکه انگلیس واکنشی مخالف با جامعه بریتانیا نشان داد. هواداران این تیم بلافاصله دست به کار شدند و دیوارهای شهر را با شعارهای خصمانه نسبت به خانواده سلطنتی به میدانی برای اعتراض تبدیل کردند. باشگاه هم با شیوه خودش در کنار هوادارانش ایستاد و بر خلاف تمام باشگاه‌های بریتانیایی، لوگوی شبکه‌های مجازی خود را به رنگ سیاه و سفید تغییر نداده است. سلتیک همچنین بیانیه‌ای در تسلیت مرگ ملکه منتشر کرده که کوتاه‌ترین بیانیه در میان تمام باشگاه‌های فوتبال بریتانیا به شمار می‌رود. این باشگاه به صورت محافظه کارانه در کنار هوادارانش که محافظه کار هم نیستند، ایستاده و به نظر نمی‌رسد با سایر باشگاه‌های بریتانیایی در این زمینه همسو باشد. با این وجود سلتیک مرتکب هیچ تخلف یا توهین آشکاری نشده و بعید است این رویکرد برای آن‌ها پیامدی داشته باشد. شاید تنها پیامد تسلیت سرد و واکنش سردتر باشگاه اسکاتلندی به مرگ ملکه انگلیس در میدان مسابقه و توسط مخالفانشان و به طور خاص، دشمن قدیمی، یعنی گلاسگو رنجرز صورت بگیرد. نبرد بعدی 2 تیم باز هم با کینه‌ها و انگیزه‌های خصمانه بیش‌تری دنبال خواهد شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری