football360 logo

5 غایب سرشناس فهرست «کی‌روش»؛ از استقلالیِ محبوب تا هافبک پرسپولیسی

20 شهریور 1401 ساعت 14:18166 نظر
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی فهرست جدید تیم ملی را اعلام کرد که غیبت 5 بازیکن در فهرست «کی‌روش» در نوع خود جالب‌توجه است.

به گزارش فوتبال 360، انتشار فهرست 24 نفره تیم ملی فوتبال ایران که متشکل از بازیکنان شاغل در لیگ برتر است، باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی درباره اولین اردوی تیم ملی در بازگشت دوباره کارلوس کی‌روش به ایران مطرح شود. استقلال و سپاهان، هر کدام با 6 نماینده بیشترین بازیکن را در فهرست کی‌روش دارند و پرسپولیس هم با 5 بازیکن در جای بعدی قرار دارد.

کارلوس کی‌روش در شرایطی نام 24 بازیکن را برای برپایی اردوی تیم ملی اعلام کرده، که غیبت 5 بازیکن در فهرست منتخب کی‌روش در نوع خود جالب‌توجه به نظر می‌رسد و باید دید آیا تا زمان آغاز جام جهانی، دیدگاه سرمربی پرتغالی نسبت به برخی بازیکنان شاغل در لیگ برتر تغییر می‌کند و آن‌ها شانس بازی در جام جهانی را به‌دست می‌آورند یا خیر.

محمدرضا اخباری

دروازه‌بان شماره یک تراکتور بعد از آغاز پر فرازونشیب لیگ بیست‌ودوم، توانسته در 3 دیدار اخیر سرخ‌پوشان تبریزی بدرخشد و با 3 کلین‌شیت، زمینه‌ساز آغاز روزهای خوب تیمش همراه با قربان بردیف شود. کاپیتان 29 ساله تراکتوری‌ها با وجود درخشش در خط دروازه تراکتور، نتوانست در فهرست منتخبان کی‌روش قرار بگیرد و سرمربی تیم ملی از پیام نیازمند، حسین حسینی و علیرضا بیرانوند دعوت به‌عمل آورد.

کی‌روش احتمالاً از جمع بازیکنان لژیونر هم نام امیر عابدزاده را در فهرست نهایی تیم ملی برای اردوی اتریش قرار می‌دهد تا ترکیب 4 نفره دروازه‌بانان تکمیل شود. با این اوصاف، در فاصله 2 ماه تا آغاز جام جهانی، دروازه‌بان تراکتور کار دشواری برای حضور در فهرست نهایی تیم ملی دارد. اخباری 6 سال قبل از سوی کی‌روش برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و یک‌بازی ملی مقابل قرقیزستان در کارنامه او به چشم می‌خورد.

دانیال اسماعیلی‌فر

مدافع راست آماده پرسپولیس تصور می‌کرد با توجه به درخشش خود در جمع سرخ‌پوشان پایتخت بتواند همراه تیم ملی در اردوی آماده‌سازی اتریش شرکت کند اما برخلاف گمانه‌زنی‌ها، کارلوس کی‌روش از رامین رضاییان، صالح حردانی و مهدی شیری دعوت به‌عمل آورد و خبری از حضور اسماعیلی‌فر در فهرست تیم ملی نیست تا مدافع راست پرسپولیس یکی از غایبان سرشناس دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی باشد.

اسماعیلی‌فر در فصل جدید لیگ برتر یکی از عناصر کلیدی ترکیب پرسپولیس بوده و در 2 هفته گذشته توانسته با 2 پاس‌گل نقش پررنگی در روند موفقیت سرخ‌پوشان داشته باشد اما عملکرد فنی او نظر کی‌روش را جلب نکرده است. با این‌حال مدافع راست سرخ‌پوشان پایتخت امیدوار است در فاصله باقی‌مانده تا آغاز جام جهانی بتواند نظر کارلوس کی‌روش را تغییر بدهد. دانیال اسماعیلی‌فر در دوران حضور دراگان اسکوچیچ به اردوی تیم ملی دعوت شد و در کارنامه او، یک بازی ملی مقابل لبنان به چشم می‌خورد.

میلاد زکی‌پور

مدافع چپ باتجربه سپاهان یکی از آماده‌ترین بازیکنان این روزهای لیگ برتر است. زکی‌پور که در انتقالی پرسروصدا از گل‌گهر به سپاهان رفته، در هفته‌های آغازین لیگ بیست‌ودوم توانسته عملکرد خوبی را در جمع شاگردان ژوزه مورایس از خود به جای بگذارد اما عملکرد خوب زکی‌پور نتوانست نظر مساعد کی‌روش را جلب کند و سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت تا از رقیب زکی‌پور در سپاهان دعوت به‌عمل بیاورد و امید نورافکن را به اردوی تیم ملی فراخواند.

کارلوس کی‌روش در سالیان حضورش در فوتبال ایران نشان داده که به سختی می‌تواند به بازیکنی از لیگ برتر، اعتماد کند و نام او را به فهرست تیمش اضافه کند اما میلاد زکی‌پور امیدوار است با تداوم روند درخشانش در سپاهان بتواند نظر کارلوس کی‌روش را تغییر بدهد و برای نخستین‌بار تجربه حضور در تیم ملی را به‌دست آورد.

روزبه چشمی

مدافع - هافبک استقلال یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌روش به‌شمار می‌رود. روزبه چشمی که از سوی کارلوس کی‌روش به عنوان مدرن‌ترین مدافع ایران مورد تعریف و تمجید قرار گرفته بود، با وجود درخشش در خط دفاع و البته خط هافبک استقلال، جایی در فهرست جدید کی‌روش ندارد و به نظر می‌رسد چشمی با ایده‌آل‌های فنی مدنظر سرمربی پرتغالی هنوز فاصله ندارد و نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

چشمی که در جام جهانی 2018 برای تیم ملی ایران به میدان رفت و در بازی با مراکش عملکرد خوبی داشت اما به دلیل مصدومیت ادامه بازی‌ها را از دست داد، در تلاش است تا دوباره نظر کارلوس کی‌روش را به خود جلب کند تا در 29 سالگی، دومین حضورش در جام جهانی را تجربه کند و بتواند همراه کاروان تیم ملی به قطر سفر کند.  

سروش رفیعی

هافبک 32 ساله پرسپولیس در بازگشت دوباره‌اش به جمع سرخ‌پوشان پایتخت نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در کارنامه او صفر گل و صفر پاس‌گل به چشم می‌خورد. افت فنی محسوس رفیعی شاید مهم‌ترین عامل برای کارلوس کی‌روش باشد تا هافبک مورد علاقه خود را به اردوی تیم ملی دعوت نکند.

سروش رفیعی که برای اولین‌بار با نظر کی‌روش به اردوی تیم ملی فراخوانده شد و سابقه 4 بازی ملی دارد، فعلاً جایی در تفکرات سرمربی پرتغالی تیم ملی ندارد و امیدوار است در فاصله باقی‌مانده تا آغاز جام جهانی 2022 قطر با عملکرد فنی خود، نظر کی‌روش را جلب کند و دوباره بتواند در فهرست تیم ملی قرار گیرد تا اولین تجربه حضورش در جام جهانی را به‌دست آورد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری