football360 logo

مارکو رویس و نفرینی برای میادین بزرگ تیم ملی؛ دوست همه مصدومیت‌ها!

27 شهریور 1401 ساعت 13:4318 نظر
ستاره با تجربه دورتموند باز هم در آستانه یک رقابت ملی بزرگ دیگر دچار مصدومیت شد.

به گزارش فوتبال 360، شاید باور کردنی نباشد اما سایت معتبر ترانسفر مارکت تایید می‌کند این شصت و چهارمین مصدومیت دوران بازی مارکو رویس است. او در دوران فوتبالش همواره با 2 مقوله عجین بوده و این 2 هرگز برای مدتی طولانی از هافبک با سابقه آلمانی جدا نشده‌اند؛ دورتموند و مصدومیت! ستاره وفادار دورتموند باز هم مصدوم شد و سرنوشت فوتبالی‌اش با او چندان وفادار رفتار نمی‌کند. رویس باز هم در آستانه یک رقابت بین‌المللی بزرگ دیگر از اولویت‌های سرمربی تیم ملی کشورش خارج می‌شود.

جدیدترین مصدومیت؛ نسبتا جدی

دربی روهر باز هم شاهد یک دشمنی دیرینه میان تیم‌های هم‌ ایالتی بود و هواداران شالکه مجددا در یک صحنه حساس و غم‌انگیز نشان دادند رقیب را به عنوان یک دشمن تلقی می‌کنند. رویس مثل بسیاری از روزهای فوتبالی‌اش باز هم روی برانکارد قرار گرفت و در حالی که از زمین خارج می‌شد، طرفداران شالکه به طعنه او را با شعار «خداحافظ» بدرقه کردند. مدیر ورزشی دورتموند ابراز نگرانی کرده که می‌ترسد این مصدومیت به رباط رویس مربوط شود اما در ساعات بعدی اعلام شد احتمالا او 4 هفته از میادین دور باشد. با این همه آنچه ترزیچ در مورد رویس می‌گوید از تمام آن چه گفته شد غم‌انگیزتر است؛ «در نیمه دوم بازی موفق شدیم با مارکو صحبت کنیم. او بسیار ناامید بود و درد شدیدی داشت». همین یک جمله برای توصیف غم‌انگیز تکرار مصدومیت آن هم در آستانه جام جهانی فوتبال کافی به نظر می‌رسد. این بار پای رویس نبود که مورد صدمه قرار گرفت؛ شاید این بار قلب او شکست!

تیم ملی و رویس؛ آن‌ها هرگز به یکدیگر نرسیدند

اگر چه اولین بازی رسمی‌اش برای تیم ملی را در 21 سالگی و به عنوان یک پدیده در فوتبال آلمان انجام داد اما از همان ابتدا هیولای مصدومیت راه او را از حضور در روزهای مهم فوتبال ملی آلمان جدا کرد. رویس در حالی که به تیم ملی دعوت شده بود و انتظار می‌رفت اولین بار برای آلمان در مقدماتی یورو مقابل اتریش به میدان برود، به علت مصدومیت از دور شاهد برد پر گل آلمان مقابل رقیب بود و در ادامه میادین بزرگی منتظر ورود ژرمن‌ها با درخشش ستاره زردهای بوندس‌لیگا بودند که قصه پرتکرار مصدوم شدن‌ها هر بار بر سر این انتظار سنگ بزرگی قرار داد و او هرگز در یک رقابت معتبر برای تیم ملی کشورش ندرخشیده است. ستاره درخشان دورتموند در فصل 14-2013 با 16 گل و 14 پاس گل به عنوان بهترین بازیکن بوندس‌لیگا شناخته شد و همه منتظر حضور آلمان قدرتمند یواخیم لو با درخشش رویس بودند که پارگی رباط، جام جهانی مهمی را از او گرفت. آلمان بدون رویس هم قهرمان شد و هافبک دورتموند موفق نشد بهترین فرم دوران فوتبالش را با روی سر بردن جام قهرمانی جهان جشن بگیرد. جام ملت‌های اروپا 2016 فرصت مجددی بود که کاپیتان فعلی زنبورها بتواند غیبتش در جام جهانی را جبران کند اما مصدومیت دست‌بردار نبود و آلمان مجددا بدون رویس پا به یک رقابت بزرگ دیگر گذاشت. فصل 18-2017 رباط صلیبی برایش دردسرساز شد و در طول فصل فقط 11 بازی لیگ را تجربه کرد تا در پایان رقابت‌های باشگاهی با فرم خوبی به تیم ملی نرسد و آلمان در حضور او کاری از پیش نبرد. تیم ملی یک گل و یک پاس گل از هافبکش هدیه گرفت تا یک بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد اما حضور 90 دقیقه‌ای او هم نتوانست مانع از شکست تلخ ژرمن‌ها مقابل کره و حذف در دور گروهی شود تا اولین حضور کامل هافبک دورتموند در یک رقابت معتبر به شکست سنگین و بی‌سابقه تیم ملی کشورش بینجامد. رقابت بزرگ بعدی جام ملت‌های اروپا 2020 بود. در حالی که امیدها برای درخشش رویس در پیراهن تیم ملی رفته رفته کمرنگ‌تر می‌شد، او با وجود برطرف شدن مصدومیت با انتخاب سرمربی یا حتی میل شخصی از کاروان تیم ملی برای رقابت بزرگ بعدی جا ماند. شاید مارکو رویس تا پیش از جام جهانی با پشت سر گذاشتن مصدومیت آماده حضور در اردوی تیم ملی شود اما برای هانسی فلیک سخت خواهد بود که به ستاره همیشه خاموش و همیشه غایب رقابت‌های ملی آن هم بعد از یک مصدومیت نسبتا جدی اعتماد کند و شاید باید بپذیریم تیم ملی رویس فقط و فقط دورتموند بود و نه تیم ملی آلمان!

وضعیت دورتموند؛ مصدومیت‌ها ادامه دارند

تا پیش از مصدوم شدن مارکو رویس هم تعدد مصدومیت‌ها در ترکیب تیم ادین ترزیچ تبدیل به یک معضل جدی برای دورتموند شده بود و با اتفاقی که برای کاپیتان زردپوشان لیگ آلمان رخ داد، ابر سیاه و مهیب مصدومیت اعلام کرد کماکان می‌خواهد آسمان «وست‌فالن» را در تسخیر خودش داشته باشد. زنبورها در این فصل بیش از رقابت با تیم‌های حریف باید با پدیده شوم و تاثیرگذار مصدومیت بازیکنانشان بجنگند و اگر بتوانند بر این معضل غلبه کنند، برتری در میدان مسابقه کار سخت‌تری نخواهد بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری