football360 logo

سرنوشت خریدهای متمول‌های لیگ؛ خوب، بد و خنثی

28 شهریور 1401 ساعت 12:338 نظر
3 تیم مدعی قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم در هفته‌های آغازین فصل جدید لیگ برتر سعی داشتند از خریدهای تابستانی خود در ترکیب‌شان بهره ببرند.

به گزارش فوتبال 360، به جز سرخابی‌های پایتخت که همواره در بازارهای نقل‌وانتقالات تابستانی و زمستانی عملکرد پررنگی دارند، 3 تیم مدعی و البته سرمایه‌دار فوتبال ایران هم سعی داشتند تا با فعالیت در بازار تابستانه، تیمی مدعی برای حضور در لیگ بیست‌ودوم بسازند و نگاهی به 6 هفته نخست فصل جدید لیگ برتر نشان می‌دهد که تلاش مدیران سپاهان، فولاد خوزستان و تراکتور تبریز مثمرثمر بوده است.

سپاهانی‌ها شروع طوفانی داشتند، البته که در هفته‌های اخیر روند نتیجه‌گیری‌شان تغییر کرد و مورایس امیدوار است تعطیلات فیفادی به کمک تیمش بیاید. تراکتور بعد از عدم هماهنگی در هفته‌های نخست، توانسته در جدول سیر صعودی را تجربه کند و فولاد خوزستان هم در زمره مدعیان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم در جمع تیم‌های بالانشین جدول قرار دارد.

«مورایس» بمب‌های خنثی را فعال می‌کند؟

سپاهان یکی از تیم‌های فعال در بازار نقل‌وانتقالات بود و طلایی‌پوشان اصفهانی چهره‌های سرشناسی چون محمد دانشگر، رامین رضاییان و پیام نیازمند را به خدمت گرفتند و در زمینه جذب بازیکن خارجی هم موفق بودند و ستارگانی چون مانوئل فرناندز به جمع شاگردان ژوزه مورایس پیوستند. البته که باید حضور این سرمربی پرتغالی را هم یکی از اتفاقات جالب‌توجه و مهم در نقل‌وانتقالات تابستانی سپاهان دانست.

طلایی‌پوشان اصفهانی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، 10 خرید جدید داشتند که در لیگ بیست‌ودوم، مورایس به هر 10 بازیکن جدید تیمش میدان داده است. او برای چینش خط دفاعی به صورت چرخشی به محمد دانشگر، رناتو داسیلویرا و نیلسون جونیور فرصت بازی داده و در سمت راست و چپ خط دفاعی سپاهان هم رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور به کار گرفته شده‌اند.

محمد علی‌نژاد، الویس کامسوبا، مانوئل فرناندز و عیسی مرادی هم دیگر بازیکنانی بودند که با اعتماد مورایس در ترکیب سپاهان حضور یافته‌اند. هم‌چنین در هفته‌های اخیر پیام نیازمند هم به ترکیب سپاهان اضافه شده و توانسته یک کلین‌شیت در کارنامه خود ثبت کند اما ثبت 4 بازی متوالی بدون پیروزی نشان می‌دهد که ژوزه مورایس هنوز به ترکیب ایده‌آلش نرسیده و بی‌شک تعطیلی پیش‌آمده به دلیل بازی‌های ملی، فرصت مناسبی برای سرمربی سپاهان است تا بتواند بازیکنان تازه‌وارد تیمش را با یکدیگر هماهنگ کند.

 میلاد زکی‌پور و رامین رضاییان در کنار مانوئل فرناندز بازیکنانی هستند که در فصل جدید توانسته‌اند برای تیم‌شان گلزنی کنند. رضاییان در هفته نخست برای طلایی‌پوشان برابر استقلال درخشید، فرناندز در هفته دوم با ضربه سر دروازه نساجی را باز کرد و زکی‌پور هم در هفته سوم مقابل گل‌گهر دبل کرد و 2 بار دروازه تیم سابق خود را با ضربات تماشایی فرو ریخت.

سیاه و سفید خریدهای تابستانی تراکتور

تراکتور به مانند رسم چند سال اخیر فعال‌ترین تیم بازار تابستانه بود. آن‌ها از جذب سرمربی نامدار خارجی چون قربان بردیف کارشان را آغاز کردند و سپس 18 بازیکن جذب کردند که البته محمدرضا خانزاده و مرتضی خراسانی، پیش از آغاز فصل از سوی بردیف کنار گذاشته شدند تا انتقادات از خریدهای غیرکارشناسی تراکتوری‌ها بالا گیرد.

ریکاردو آلوز، صفا هادی، رضا اسدی، کاوه رضایی و گوستاوو واگنین سرشناس‌ترین و البته بهترین بازیکنان تراکتور در 6 هفته نخست بودند که توانستند عملکرد خوبی را از خود نشان بدهند و به لطف درخشش آن‌ها، سرخ‌پوشان تبریزی از قعر جدول گریخته و به میانه‌های جدول رسیدند.

قربان بردیف سرمربی کهنه‌کار تراکتور که باید بعد از تعطیلات تیمش را در مقابل پرسپولیسِ صدرنشین به میدان بفرستد، در تلاش است تا هماهنگی شاگردانش را در فیفادی بیشتر کند تا سرخ‌پوشان تبریزی که با ترکیبی متحول‌شده پا به لیگ بیست‌ودوم گذاشتند، بتوانند در مصاف با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به پیروزی برسند و روند صعودی‌شان در جدول را حفظ کنند.

خریدهای خوبِ «نکو» فولاد را مدعی کرد

فولاد خوزستان هم با توجه به حضور همزمان در لیگ برتر، جام حذفی و مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، خریدهای پرشماری را در بازار تابستانه انجام داد و جواد نکونام ستارگان نام‌آشنایی را به‌خدمت گرفت. از کریستوفر کنت در خط دروازه تا وریا غفوری، سعید آقایی، احسان پهلوان، اشکان دژاگه و البته علی قربانی و مجید علیاری.

فولادی‌ها از 5 مسابقه ابتدایی‌شان 9 امتیاز گرفتند و دیدار با ملوان هم به تعویق افتاده و بعد از تعطیلات فیفادی قرار است برگزار شود. مجید علیاری با یک گل و یک پاس‌گل بهترین خرید فولادی‌ها بوده و هم‌چنین اشکان دژاگه هم در بازی حساس مقابل تراکتور، با گلزنی خود ناجی شاگردان نکونام شد و فولادی‌ها را به 3 امتیاز ارزشمند خانگی رساند.

جواد نکونام که تیمش در جمع مدعیان لیگ بیست‌ودوم قرار گرفته، در حال حاضر با چالش مربیگری در تیم ملی هم مواجه است، هر چند که هنوز این چالش را نپذیرفته و در تلاش است تا تمرکز خود را روی آماده‌سازی بیشتر فولاد بگذارد تا خریدهای تابستانی قرمزپوشان اهوازی بعد از تعطیلات فیفادی بتوانند با آمادگی بیشتری در ترکیب فولاد بدرخشند و همچنان این تیم را در جمع مدعیان حفظ کنند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری