football360 logo

یک گل برای 3 امتیاز؛ با اقتدار در صدر

28 شهریور 1401 ساعت 00:5019 نظر
پاری‌سن‌ژرمن با حداقل اختلاف یک پیروزی به دست آورد.
 به گزارش فوتبال 360، در صد و پنجمین بازی لیون و پاری‌سن‌ژرمن، تنها گل مسی برتری تیم پایتخت در بازی حساس لوشامپیونه را رقم زد.
 در بازی‌های قبلی، 44 پیروزی برای پاری‌سن‌ژرمن 31 پیروزی برای لیون و 29 تساوی در کارنامه این 2 باشگاه ثبت شده بود. فقط تعداد بازی‌های پاریسی‌ها با بوردو (110 بازی) و موناکو (109 بازی) بیش‌تر از این تعداد است. تیم پاریسی‌ در 4 بازی گذشته در زمین لیون مغلوب نشده بود و آخرین بازی این 2 تیم در زمین لیون با نتیجه یک بریک  به پایان رسید. کریستوف گالتیه پاری‌سن‌ژرمن را با آرایش 1-4-2-3  و پیتر بوژ، لیون را با آرایش 2-4-4 به زمین فرستادند.تا قبل از این بازی امباپه با 10 گل بهترین گلزن پاری‌سن‌ژرمن در مقابل لیون بود و نیمار، با حضور مقابل لیون، صدمین بازی خودش را برای پاری‌سن‌ژرمن در لیگ یک فرانسه انجام داد.
گزارش بازی 
در دقیقه 5 اولین گل بازی توسط مسی روی پاس نیمار به ثمر رسید. در دقیقه 14 حمله مسی توسط لوپس، دروازه‌بان لیون بی‌نتیجه ماند. از دقیقه 20 تا 30 لیون به رهبری لاکازت و موسی دمبله 5 حمله خطرناک بر روی دروازه پاریسی‌ها انجام داد که 3شوت موسی دمبله و اکامبی به بیرون رفت و 2 ضربه لاکازت توسط دوناروما مهار شد. نیمه اول با 71 درصد مالکیت توپ در مقابل 29 درصد برای لیون، 4 ضربه در چارچوب برای  پاری‌سن‌ژرمن در مقابل 3 ضربه برای لیون خاتمه یافت. نیمه دوم با خروج تولیسو و ورود ژان لپنانت آغاز شد. برخلاف نیمه اول، لیون با هدف گرفتن توپ از خط دفاعی 3 نفره پاری‌سن‌ژرمن، پرس از بالا را در دستور کار خود قرار داد. دقیقه 47 مدافع لیون ضربه مسی را از روی خط دروازه دفع کرد. دقیقه 62 مارکووراتی به دلیل آسیب دیدگی جای خود را به موکیله داد. در دقیقه 72 لوپس ضربه بغل پای نیمار را از فاصله نزدیک مهار کرد. در ادامه بازی، لیون برای زدن گل مساوی فشار می‌آورد اما لاکازت و دمبله، 2 مهاجم لیون، بیش‌تر نقش هافبک نفوذی داشتند تا مهاجم تمام کننده. دقیقه اول وقت‌های اضافی، سرخیو راموس گل دوم پاری‌سن‌ژرمن را به ثمر رساند اما گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد. بازی با همان تک گل مسی در دقیقه 5 به پایان رسید. پاری‌سن‌ژرمن با 66 درصد مالکیت توپ در مقابل 34 درصد برای لیون، کنترل بازی را در دست داشت. 
طراحی درست حملات
مهمترین شاخصه‌های بازی پاری‌سن‌ژرمن طراحی حمله از سمت چپ زمین توسط نیمار، نونو مندس و امباپه و همچنین انتقال سریع از حمله به دفاع و تجمع در زمین خودی بود. نداشتن یک مهاجم گلزن در ترکیب لیون، مهم‌ترین نقطه ضعف این تیم بود. بازیکنانی مانند لاکازت و دمبله، برای دریافت توپ، مجبور به فاصله گرفتن از دروازه پاری‌سن‌ژرمن بودند به این دلیل موقعیت‌های لیون چندان خطرناک نشد.در هفته نهم لیگ یک فرانسه، لیون مهمان لانس و پاری‌سن‌ژرمن میزبان نیس خواهد بود. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری