football360 logo

تیم‌های بدون باخت لیگ‌های معتبر اروپا؛ صفری که ارزش میلیاردی دارد!

29 شهریور 1401 ساعت 20:1110 نظر
تعداد تیم‌های بدون شکست در لیگ‌های معتبر به عدد 10 رسیده است.

به گزارش فوتبال 360، تیم‌هایی در 5 لیگ معتبر اروپا هستند که در حال تکرار یک عادت برای جا انداختن و نفوذ باوری در جمع خودشان هستند. 10 تیم در لیگ‌های معتبر قاره سبز هنوز طعم شکست را در لیگ داخلی نچشیده‌اند و به این وسیله در حال القای تصور شکست‌ناپذیری به خودشان هستند. در این مقطع فصل می‌توان گفت تقریبا هر تیم بزرگ و کوچکی دستکم یک بار به یک حریف بزرگ برخورد کرده باشد و ادامه فرم شکست‌ناپذیری از عزم جزم این 10 تیم برای درخشش در این فصل و ادامه عادت نباختن برای رسیدن به باور بازنده نبودن و در نهایت برای باور کردن قهرمانی و افتخار خبر می‌دهد. البته هر چقدر هم هفته‌های بدون باخت این باشگاه‌ها بیش‌تر ادامه پیدا کند از سوی دیگر شکست آن‌ها در هر شرایطی و به هر دلیلی ناباورانه قلمداد می‌شود و در صورت عدم تجربه کادر فنی ممکن است کار را برای باز یافتن روحیه برنده تیم‌ها دشوار سازد.

لالیگا؛ بدون شکست به سوی ال‌کلاسیکو

کهکشانی‌ها تا اینجای فصل با اتلتیکو مادرید و رئال بتیس هم مواجه شدند اما فقط و فقط با پیروزی میادین را ترک کرده‌اند و هیچ نشانی از باختن یک مسابقه در عملکرد تک تک ستاره‌های رئال دیده نمی‌شود. مادرید نه تنها به باختن مسابقات هرگز فکر نمی‌کند، بلکه به نبردن مسابقاتش هم اعتقادی ندارد. کارلو آنچلوتی در حال خط و نشان کشیدن برای بارسلوناست. بارسا هم با ژاوی و تیم تازه نفس و با انگیزه‌اش دستکم در لیگ اسپانیا در حال انجام فعالیتی مشابه رقیب است. کاتالان‌ها هم با وجود چشیدن طعم شکست در لیگ قهرمانان اروپا، گویا باختن در اسپانیا را به خاطرات فراموش شده سپرده‌اند. بارسا هم تا این جای فصل با غلبه بر سویا و سوسیداد در خانه این تیم‌ها ثابت کرده، ژاوی و تیمش نمی‌خواهند بازنده باشند. شاید هفته نهم لالیگا و سر رسیدن ال‌کلاسیکو عدد صفر را از ردیف تعداد باخت‌های یکی از 2 غول اسپانیایی خط بزند.

لیگ برتر انگلیس؛ تعویق یک مسابقه و تمدید روزهای بدون شکست

تنها 2 تیم از جمع 20 تیم لیگ انگلیس و البته از جمع 6 قدرت برتر این لیگ هنوز در مقابل هیچ حریفی زانوی شکست نزده‌اند و این 2 همان تیم‌هایی هستند که به علت عزاداری برای ملکه از قرار گرفتن رو در روی هم فعلا معاف شدند. تاتنهام با آنتونیو کونته به هیچ حریفی باج نمی‌دهد و منچسترسیتی با پپ گواردیولا در هیچ مسابقه‌ای تسلیم نمی‌شود. هر 2 سرمربی روحیاتی برنده را به شاگردانشان تزریق می‌کنند و به همین خاطر تاتنهام در مصاف با چلسی هم قافیه را نباخت و سیتی با درخشش از مهلکه کریستال پالاس به سلامت بیرون آمد. تیم پپ هنوز با هیچ یک از بزرگان لیگ دیدار نکرده و هفته بعد لیگ برتر در مقابل منچستریونایتد دربی شهر منچستر را برگزار می‌کند. جالب اینکه تاتنهام هم هفته بعد به مصاف توپچی‌های لندن خواهد رفت تا در دربی پایتخت انگلیس مقابل آرسنال شرکت کند. در حقیقت عدد صفر ردیف باخت‌های 2 تیم مدعی لیگ برتر در آستانه دربی‌های بزرگ شهرهای 2 تیم قرار گرفته و به شدت تهدید می‌شود.

بوندس‌لیگا؛ شکست ابهت مونیخ

تا پیش از مسابقه بایرن مقابل آگزبورگ، عملکرد نوسانی و بدون ثبات تیم ناگلزمن را بخاطر نباختن بازی‌هایش توجیه می‌کردند. هفته آخر برگزار شده بوندسلیگا اما این افتخار نصف و نیمه را هم از سرمربی بایرن مونیخ گرفت و ابهت مونیخ شکست تا یک تیم کوچک و بی‌ادعای دیگر این ابهت و بزرگی را تمام و کمال در اختیار بگیرد. 7 هفته از لیگ آلمان سپری شده، آن‌ها با بایرن و لایپزیش هم رو در رو شده‌اند و یونیون برلین هنوز قصد شکست خوردن در مسابقاتش را ندارد. صدرنشین لیگ آلمان با کنار زدن باواریایی‌ها اکنون تنها تیم بدون باخت کشورش به شمار می‌رود و شاید اگر بتواند از افت مونیخ در برهه فعلی بهره کافی را ببرد، علاوه بر باور شکست‌ناپذیر بودن، اعتقاد ویژه و جذاب ظرفیتِ گرفتن عنوان قهرمانی از بایرن هم به اردوی برلینی‌ها اضافه می‌شود. چه بسا این که تا همین جا هم به این رویای بزرگ فکر کرده باشند.

سری‌آ؛ دوئل تیم‌های جذاب و هجومی لیگ

صدرنشین فوتبال ایتالیا، میلان را هم با اولین شکستش مواجه کرد تا ناپولی در کنار آتالانتا تنها تیم‌های بدون باخت سری‌آ تا اینجای فصل نام بگیرند. گاسپرینی و اسپالتی تیم‌هایشان را تا هفته هفتم سری‌آ بدون شکست پیش بردند و تا همین جا هم در تزریق روحیه برنده به شاگردانشان بسیار موفق عمل کرده‌اند. در حالی که انتظار می‌رفت عنوان بدون شکست بودن با تیم‌های دیگری در لیگ ایتالیا شناخته شود، این افتخار اکنون نصیب 2 تیم جذاب و رو به جلو با سرمربیانی با تفکر هجومی شده است. یوونتوس، میلان، اینتر و رم همگی با ترکیب‌های پر مهره و سرمربیان بزرگشان نظاره‌گر عدد صفر در ردیف باخت‌های ناپولی و آتالانتا هستند.

لیگ یک فرانسه؛ خطوط دفاعی نفوذناپذیر

3 تیم هر کدام با 8 مسابقه و فقط 16 گل خورده؛ این اصلی‌ترین دلیل ادامه شکست‌ناپذیری 3 تیم لیگ فرانسه است. پاری‌سن‌ژرمن با 4، مارسی با 5 و لانس با 7 گل خورده تا هفته هشتم لیگ، تنها تیم‌های بدون باخت فرانسه نام دارند. جالب این که این 3 تیم هنوز به یکدیگر هم برخورد نکرده‌اند. تکلیف پاریسی‌ها با توجه به بودجه چندین برابری نسبت به تمام تیم‌های لیگ کشورشان، اگر در مقابل رقبا با مسی، امباپه، نیمار، دوناروما، راموس و دیگر ستاره‌ها شکست بخورند، محل شگفتی و انتقاد خواهد بود. مارسی و لانس اما جاه‌طلبی جذابی را دنبال می‌کنند و نباختن در طی 8 هفته لیگ برایشان یک شروع درخشان و امیدوار کننده به شمار می‌رود. مارسی 3 هفته دیگر و لانس 9 هفته بعد قرار است مقابل پاری‌سن‌ژرمن قرار بگیرند و شاید هدف برای این 2 باشگاه این باشد که قرار نباختن را تا روز جدال با ثروتمندان پاریسی حفظ کنند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری