football360 logo

از باشگاه بارسلونا، پول و سود می‌بارد؛ «اسپای» گزینه‌ای برای حال بهتر!

29 شهریور 1401 ساعت 20:0523 نظر
باشگاه بارسلونا روز دوشنبه از سود ۹۸ میلیون یورویی خود در فصل گذشته خبر داد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، باشگاه بارسلونا که در فصول گذشته همواره با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کرده با حضور خوان لاپورتا و کادر مدیریتی او برنامه جامعی برای خروج از بحران داشته و به نظر می‌رسد آن‌ها در مسیر درستی قرار گرفته‌اند. پس از این که لیونل مسی سال ۲۰۲۱ بارسلونا را ترک کرد، آن‌ها در پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی حضور پر رنگی داشتند و علاوه بر خرید لواندوفسکی، کنده و رافینیا، کریستنسن، کسیه، بیرین و آلونسو را هم به صورت آزاد به خدمت گرفتند تا تیم مورد نیاز ژاوی را برای او فراهم کنند. همچنین بخش‌هایی از دارایی‌های بارسا از جمله بخشی از حق پخش تلویزیونی دیدارهای لالیگایی، بخشی از سهام تجاری بارسا و بخشی از سهام استودیوهای بارسا به فروش رسید تا درآمد چشمگیری برای کاتالان‌ها حاصل شود.

سود ۹۸ میلیون یورویی در فصل گذشته

در جلسه هیات مدیره بارسلونا که روز گذشته برگزار شد، بارسا بودجه ۱.۲۵۵ میلیارد یورویی فصل ۲۰۲۲/۲۳ را تصویب کرد و از درآمد ۱.۰۱۷ میلیون یورویی در فصل گذشته خبر داد، درآمدی که با ۹۸ میلیون یورو سود خالص همراه بوده است. در این بیانیه اعلام شده بارسا انتظار دارد در فصل جاری، حداقل ۲۷۴ میلیون یورو سود داشته باشد. قرار است این بودجه در نشست عمومی باشگاه که قرار است با حضور اعضای رسمی و مالکین اصلی باشگاه در تاریخ ۹ اکتبر (یکشنبه، ۱۷ مهر) به صورت آنلاین برگزار شود به تایید ۴۴۵۱ نفر اعضای رسمی برسد.

اطلاعات جدید از اسپای بارسا

بارسلونا در بیانیه دیگری اطلاعات جدیدی در خصوص پروژه نوسازی اسپاتیفای نوکمپ یا همان پروژه «اسپای‌بارسا» منتشر کرد. عملیات مقدماتی نوسازی طبقه سوم ورزشگاه از ابتدای ماه جاری میلادی آغاز شده و یکی از اسکوربوردهای ورزشگاه هم حذف شده است. این عملیات در وقفه بازی‌های جام جهانی سرعت بیش‌تری به خود خواهد گرفت. باشگاه از حمایت‌های هوادارانی که بلیط‌های فصل را خریداری کرده بودند، سپاسگزاری کرده  و از جابجایی بلیط هوادارانی که بلیط‌های بخش‌های مربوط به نوسازی را خریداری کرده بودند با صندلی‌هایی بهتر خبر داد؛ هرچند گزینه تعلیق بلیط خریداری شده هم برای هواداران در دسترس است.

علاوه بر این، بارسا از پایان قرارداد شرکت ژاپنی Nikken Sekkei که سال ۲۰۱۶ برنده بهترین طرح بازسازی ورزشگاه شده بود، خبر داد هرچند که آن‌ها در حال کار بر روی قرارداد مجددی با این شرکت هستند تا به عنوان ناظر پیاده سازی طرح مورد نظر در عملیات نوسازی فعالیت کنند. همچنین باشگاه با 2 کمپانی کاتالونیایی برای انجام عملیات نوسازی به توافق رسیده و قرار است مناقصه‌های دیگری برای مدیریت اجرایی و مهندسی بنا، مدیریت ایمنی و بهداشتی برای کاهش ریسک‌های کاری برگزار شود.

بارسا یار محیط زیست؛ پلاستیک در نوکمپ ممنوع!

بارسا همچنین از پروژه خود برای کاهش مصرف پلاستیک یکبار مصرف در ورزشگاه خبر داده است، در حال حاضر کمپینی برای آگاهی بخشی در میان کارگران ایجاد شده و لیوان‌های یکبارمصرف پلاستیکی جای خود را به لیوان‌های حرارتی داده‌اند. منابع آبی ورزشگاه هم با تغییراتی روبه‌رو شده‌اند و حتی درپوش‌های پلاستیکی هم حذف شده‌اند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری