football360 logo

هفته به هفته با بحران‌زده‌های لیگ برتر انگلیس؛ هوای ابری نتایج

29 شهریور 1401 ساعت 20:0317 نظر
هر هفته از لیگ برتر می‌تواند برای یک باشگاه کابوس‌وار باشد و آن‌ها را وارد بحران کند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، لیگ برتر انگلیس در هر هفته از فصول مختلف می‌تواند شاهد بحران در خانه یکی از تیم‌ها باشد. فرم بد، نتایج شوکه کننده، مدیریت نامناسب یا اشتباهات نابخشودنی به صورت لحظه‌ای هر باشگاهی را وارد بحران می‌کند و می‌تواند گریبان هر یک از ۲۰ تیم را بگیرد. این بحران عموما در اردوی تیم‌های موسوم به «بیگ‌سیکس» دیده می‌شود اما سایر تیم‌ها هم از این مورد مستثنی نیستند. مهم نیست چه تیمی باشید، بحران شما را پیدا خواهد کرد!

هفته اول؛ منچستریونایتد

اوایل آگوست (یک ماه و ۲۰ روز پیش) خیلی دورتر از این‌ها به نظر می‌رسد؛ زمانی که هنوز گراهام پاتر سرمربی برایتون بود و در نخستین هفته از فصل جدید به مصاف منچستریونایتد رفت و موفق شد نخستین پیروزی تاریخ تیم خودش در خانه شیاطین سرخ را کسب کند. ۱۲ شوت زده در نیمه نخست توسط شاگردان پاتر و نتیجه نهایی باعث شد از همان ابتدا اریک تن‌هاخ تحت شدیدترین انتقادها قرار بگیرد. این بازی تنها ۲۴ ساعت پس از دیدار نخست لیورپول مقابل تیم تازه صعود کرده فولام برگزار شد؛ جایی که نایب‌قهرمان فصل گذشته از شکست  ۲ بر یک گریخت و تساوی ۲ بر ۲ را کسب کرد اما نتیجه ضعیف شیاطین سرخ باعث شد تا مرد هلندی یکی از بدترین شروع‌های قابل تصور را رقم بزند.

هفته دوم؛ منچستریونایتد

ورزشگاه برنتفورد کامیونیتی در هفته دوم توجه‌ها را به خود جلب کرد؛ جایی که پیروزی 4 بر صفر زنبورها مقابل منچستریونایتد شرایط را برای شیاطین سرخ بدتر از قبل کرد. تیم تن‌هاخ کاملا نامتعارف به نظر می‌رسید و یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های منچستریونایتد در سالیان اخیر را ارائه کرد. زنبورها برای نخستین بار از سال ۱۹۳۸ موفق شدند یونایتد را شکست بدهند و در پایان روز، آن‌ها برای نخستین بار از سال ۱۹۹۲ قعرنشین لیگ برتر شدند. به این ترتیب منچستریونایتد برای نخستین بار از سال ۱۹۷۹، 4 دیدار پیاپی خارج از خانه را با شکست به پایان رساند.

هفته سوم؛ چلسی، سپس لیورپول

پس از 2 هفته ناامیدکننده، منچستریونایتد نخستین امتیازهای فصل را در بهترین زمان و مکان ممکن کسب کرد تا نه تنها دشمن ازلی و ابدی را شکست می‌دهد، بلکه در پایان هفته بالاتر از لیورپول قرار بگیرد. لیورپول در سومین بازی فصل موفق به کسب پیروزی نشد و در هفتمین بازی پیاپی لیگ برتری گل نخست را از رقیب دریافت کرد؛ رکوردی منفی برای تاریخ باشگاه. علاوه بر این، لیورپول برای نخستین بار در یک دهه گذشته موفق نشد هیچ یک از ۳ بازی ابتدایی خود در لیگ برتر را با پیروزی به پایان برساند. این بحران ناخواسته باعث شد تا توجه‌ها از نمایش ناامیدکننده چلسی مقابل لیدز و شکست 3 بر صفر مقابل حریف در روز نخست هفته برداشته شود. 

هفته چهارم؛ بورنموث

هفته‌ای که به نظر می‌رسید در نهایت منچستریونایتد، مدافع عنوان قهرمانی را به عنوان تیم بحران‌زده معرفی می‌کند، پسران پپ شکست 2 بر صفر را با پیروزی 3 بر 2  مقابل کریستال‌پالاس عوض کردند و در جایی دیگر بورنموث در خانه لیورپول، قربانی قرمزها شد. استفاده از کلمه «بحران» برای یک تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر شاید عجیب به نظر برسد چرا که پیروزی آن‌ها در خانه لیورپول انتظار بالایی خواهد بود اما نتیجه رقم خورده یک بحران واقعی را رقم زد. تا پیش از این تنها ۳ بار نتیجه 9 بر صفر در تاریخ لیگ برتر رقم خورده بود و اخراج اسکات پارکر از هدایت بورنموث پس از این بازی نیز گواهی بر وجود بحران در بین گیلاس‌های لیگ برتر است.

هفته پنجم؛ چلسی

چلسی که هفته سوم بحران نسبی را تجربه کرده بود در هفته پنجم وارد بحرانی واقعی شد. شکست 2 بر صفر مقابل ساوتهمپتون به این معنی بود که آن‌ها برای دومین بار در سده جدید، 2 بازی از ۵ بازی نخست خود در لیگ را با شکست به پایان می‌رسانند. پیش از این تنها در فصل 2017-2016 چنین آمار منفی برای آن‌ها رقم خورده بود که در نهایت منجر به اخراج ژوزه مورینیو از هدایت چلسی شد؛ اتفاقی که برای توماس توخل هم رخ داد.

هفته ششم؛ بالاخره آرسنال

قطعا آرسنال بحران مداوم را در فصل جدید تجربه نکرده است، آن‌ها ۵ دیدار نخست خود را با پیروزی به پایان رساندند و در حالی ماه اکتبر را آغاز می‌کنند که تنها در یک هفته از لیگ برتر به پیروزی نرسیدند؛ هفته ششم. اما نباید فراموش کنیم باشگاه‌ها می‌توانند با دست خودشان، پای بحران را با صحبت کردن در خصوص پیشینه داوران و این که چگونه کارت‌ها توسط آن‌ها استفاده می‌شوند، به باشگاه باز کنند.

هفته هشتم؛ لسترسیتی

در حالی که هفته هفتم لیگ برتر به دلیل فوت ملکه الیزابت دوم برگزار نشد، لستر در هفته هشتم هم به روند بحرانی خود ادامه داد. قهرمانی روباه‌ها در فصل ۲۰۱۵/۱۶ در لیگ برتر، شوک بزرگی به دنیای فوتبال وارد کرد، سال پس از آن، آن‌ها در لیگ قهرمانان هم عملکرد قابل توجهی داشتند و در سال‌های گذشته نمایش‌های خوبی داشتند اما در فصل جاری، همه چیز برای آن‌ها متفاوت شده است. شکست 6 بر 2  مقابل تاتنهام نه تنها باعث شد آن‌ها قعرنشین لیگ برتر بمانند، بلکه رکورد منفی بیشترین گل خورده پس از انجام ۷ بازی نخست در لیگ برتر از سال ۱۹۶۵ تاکنون را به نام خود به ثبت برسانند. آن‌ها در حال حاضر از دربی‌کانتی (فصل ۲۰۰۷/۰۸) هم عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند. قوچ‌ها در نهایت آن فصل را با رکوردی که به نظر می‌رسد هرگز شکسته نخواهد شد به پایان رساندند و در ۳۸ بازی، تنها ۱۱ امتیاز کسب کردند. لستر تا به اینجای کار تنها یک امتیاز کسب کرده است. آیا آن‌ها می‌توانند رکوردی جدید را به ثبت برسانند؟

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری