football360 logo

«ال‌چولو» در مسیر جاودانگی؛ سیمئونه پرسابقه‌ترین سرمربی تاریخ اتلتیکو شد

29 شهریور 1401 ساعت 19:16
دیگو سیمئونه با حضور روی نیمکت اتلتیکو در دیدار برابر رئال از رکورد آراگونس عبور کرد.

به گزارش فوتبال 360، از چارچوب دیدارهای هفته ششم لالیگا، اتلتیکومادرید میزبان رقیب همشهری بود و درحالی که با حداقل اختلاف شکست خورد، در نیمه نخست شاهد اتلتیکویی متفاوت از آن اتلتیکوی همیشگی و مورد انتظار بودیم.
پس از بازی، دیگو سیمئونه در مصاحبه‌ای اذعان داشت سبک رئال مادرید در این دیدار، برایش یادآور سبکی بود که خودش به سبب استفاده از آن، همواره به ضد فوتبال شناخته می‌شد و منتقدان، تمرکز در فاز تدافعی و تکیه بر ضد حملات را سبک قابل احترامی نمی‌دانستند. رئال اما به همان شیوه اتلتیکویی، روخی بلانکوس را شکست داد و در نهایت، هم رکورد صددرصد پیروزی را حفظ کرد و هم اختلافش با رقیب همشهری را به 8 افزایش داد.

11 سال به از این سال‌ها!

درحالی که ضدِ قهرمان دوست داشتنیِ فوتبال در سال‌های اخیر، این روزها با خودش و سبکش غریبه شده، سیمئونه در دیدار مقابل رئال برای چهارصد و هشتمین بار از چارچوب دیدارهای لالیگا روی نیمکت اتلتیکومادرید نشست و فارغ از کیفیت بازی و نتیجه اما ال‌چولو، رکوردی جالب توجه از خود بر جای گذاشت و با گذر از لوئیس آراگونس، تبدیل به پرسابقه‌ترین سرمربی تاریخ اتلتیکو مادرید روی نیمکت این تیم در لالیگا شد. سیمئونه که از سال 2011 هدایت روخی بلانکوس را برعهده داشته، در این مدت 247 دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها در 65 دیدار، موفق به کسب امتیاز نشده است. سرمربی آرژانتینی موفق به فتح 8 جام شده و در فصول 14-2013 و 21-2020، بالاتر از ابرقدرت‌های سنتی این کشور، جام قهرمانی لالیگا را بالای سر برده است.

کاپیتان هم رکورد شکست

همچنین کوکه  در دیدار مقابل رئال مادرید به یک نقطه اتکای تاریخی رسید و با رکورد آدلاردو رودریگس (بازیکن اتلتیکو در فاصله سال‌های 1959 تا 1976 که با لباس این تیم به قهرمانی در 3 دوره لالیگا، 5 جام حذفی و 2 رقابت بین‌المللی رسید) از نظر به میدان رفتن در بیش‌ترین دیدار برای اتلتیکو مادرید در تاریخ این باشگاه، برابر شد. رودریگس و کوکه، هرکدام 553 بار با پیراهن روخی بلانکوس به میدان رفته و کوکه در دیدار مقابل رئال، موفق شد به این رکورد برسد. او که در طول دوران حرفه‌ای صرفاً لباس این تیم را بر تن کرده، این فرصت را خواهد داشت تا پس از پایان تعطیلات فیفادی، به تنهایی رکورددار حضور در مسابقات با پیراهن اتلتیکو شود. کوکه در 8 قهرمانی این تیم تحت هدایت سیمئونه حاضر بوده و 2 بار هم سابقه به میدان رفتن در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه داشته است.

ضد قهرمانی که شبیه قهرمان‌هاست

سیمئونه در تاریخ 23 دسامبر 2011 به نیمکت اتلتیکو تکیه زد و حالا درحالی از رکورد لوئیس آراگونس عبور کرده که این سرمربی اسپانیایی در 4 دوره سرمربیگری اتلتیکو را تجربه کرد. آراگونس همچون سیمئونه، سابقه بازیگری با پیراهن اتلتیکو را هم داشت و بیش از 265 بار با لباس این تیم در مستطیل سبز حاضر شد که ثمره‌اش، فتح یک جام قهرمانی لالیگا و 3 جام حذفی اسپانیا بود. سیمئونه اما در دوران بازیگری، به تنها یک قهرمانی لالیگا و یک مرتبه فتح جام حذفی اکتفا کرد. سیمئونه در اولین فصل حضورش روی نیمکت اتلتیکو با شکست بیلبائو در دیدار فینال به قهرمانی لیگ اروپا رسید و خیلی زود، افتخار بعدی را هم برای روخی بلانکوس با شکست قهرمان لیگ قهرمانان، چلسی در سوپر جام اروپا به ارمغان آورد.

اتلتیکو بازگشته است

سیمئونه در اولین فصلی که از ابتدا روی نیمکت اتلتیکو حضور داشت، موفق شد فصل را با حضور در رتبه سوم، پایین‌تر از رئال و بارسلونا به پایان برساند که این، بهترین رتبه اتلتیکو پس از 17 سال بود. در مسابقات جام حذفی هم روخی بلانکوس تحت هدایت سیمئونه در دیدار فینال، رئال مادرید را در استادیوم سانتیاگو برنابئو شکست داد و قهرمانی جام حذفی را به ارمغان آورد. قهرمانی در جام حذفی فوتبال اسپانیا، این نکته را یادآور می‌شد که اتلتیکو بازگشته است. فصل بعد را اتلتیکو با 8 پیروزی پیاپی آغاز کرد و شاگردان سیمئونه توانستند بهترین آغاز تاریخ این باشگاه در سطح اول فوتبال اسپانیا را رقم بزنند و نام ال‌چولو از این حیث در کنار کلودیو رانیری قرار گرفت. جنگ قهرمانی با بارسلونا تا هفته پایانی فصل ادامه داشت و در نهایت این اتلتیکو بود که با متوقف کردن بارسلونا در خانه‌اش در هفته پایانی، عنوان قهرمانی لالیگا را به نام خود زد و طلسم قهرمان نشدن‌های اتلتیکو پس از 2 دهه شکسته شد.

طلسم شکنی با همان یار قدیمی

روخی بلانکوس پیش از این، آخرین بار سال 1996 قهرمانی لالیگا را تجربه کرده بود و آن زمان، سیمئونه به عنوان بازیکن در این تیم ایفای نقش می‌کرد. «ال‌چولو»  پس از هلنیو هررا، دومین سرمربی آرژانتینی فاتح لالیگا با اتلتیکو شناخته شد و نامش در کنار لوئیس آراگونس، به عنوان دومین نفری که سابقه قهرمانی با این تیم هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی را دارد، قرار گرفت. حالا ال‌چولو، پس از قدم زدن در مسیر افتخار به قله محبوبت در متروپولیتانو رسیده و رکورددار حضور روی نیمکت سرمربیگری این تیم به حساب می‌آید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری