football360 logo

ناگلزمن در وادی کابوس و وحشت؛ چند جانشین بزرگ برای مرد در خطر اخراج

31 شهریور 1401 ساعت 10:3222 نظر
زنگ خطر برای سرمربی آلمانی به صدا در آمده است.

به گزارش فوتبال 360، شاید روز اولی که ناگلزمن به باشگاه بایرن مونیخ آمد تا تیم قهرمان را با تمام قوای قهرمانانه‌اش در اختیار بگیرد تا اینجا بهترین روز زندگی سرمربی سابق لایپزیش بوده باشد. با این حال این بهترین روز به سرعت او را به یکی از بدترین روزها نزدیک می‌کند. بایرن حال و روز خوبی در بوندس‌لیگا ندارد، صحبت‌ها درباره رختکن آشفته این تیم رسانه به رسانه تیتر می‌شود، فاصله با صدر در حال شکل گرفتن است و در این بین یک گزاره بیش از دیگر گزاره‌ها حوالی مونیخ شنیده می‌شود؛ جانشین ناگلزمن چه کسی است؟ حتی دفاع الیور کان از سرمربی تیمش هم نتوانسته جلوی نشر شایعات را بگیرد و چند رسانه مدعی شده‌اند باواریایی‌ها به جذب توماس توخل نظر دارند.

وضعیت ناگلزمن؛ بحرانی و بی‌ثبات

هر چقدر هم که پیروزی در مقابل بارسا آب روی آتش هواداران ناراضی ریخته بود، شکست مقابل آگزبورگ مجددا این آتش را شعله‌ور کرده است. آن‌ها بایرن مونیخ هستند و 4 بازی بدون برد در لیگ برایشان قابل قبول که هیچ قابل باور هم نیست. نتایج ناباورانه بایرن، باور جایگاه لغزان سرمربی این تیم را هم قوت می‌بخشد. یولین ناگلزمن که از همان آغاز به کار در مونیخ هم مخالفان خودش را داشت، اکنون تریبون را به این مخالفان سپرده و تیمش در لیگ عملکرد مورد انتقادی را رقم زده است. او جانشین هانسی فلیکی شد که صلابت و سرسختی و ابهت از سر و رویش و البته از نتایج تیمش می‌بارید و حتی خیلی‌ها برخی نتایج خوب تیم ناگلزمن را هم میراث تیمی می‌دانند که فلیک برای بایرن گذاشت. مرد جوان عرصه مربیگری در صورت تکرار لغزش در لیگ جایگاه بی‌ثبات و لغزنده‌ای خواهد داشت و شرایط برای او بحرانی به نظر می‌رسد. در این بین نام‌هایی که مثل سایه بر سرش قرار می‌گیرند، کابوس اخراج را برای سرمربی بایرن مونیخ جدی‌تر می‌کنند. او در وسط میدان مبارزه قرار دارد و گزینه‌های جانشینی از بیرون و بدون آزمون و خطا تهدیدش می‌کنند.

گزینه‌های جانشینی؛ توخل از همه جدی‌تر

هیچ کس، حتی مالکان جدید چلسی که توماس توخل را اخراج کردند هم در قابلیت‌های او تردید ندارند. آن‌ها فقط شیوه کارشان را تغییر دادند و سرمربی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند سنگین‌ترین نامی است که پشت ناگلزمن را می‌لرزاند. هر طوری هم به مقایسه بین توخل و ناگلزمن نگاه کنیم، باز هم می‌بینیم دستکم در این شرایط که سرمربی کنونی بایرن در بحران سپری می‌کند از توخل چند قدم عقب‌تر است. مرد آلمانی سابق نیمکت چلسی، سابقه کار در بوندس‌لیگا را هم به خوبی دارد و نشان داده در تیمی با مهره‌های آماده و ستاره‌های درخشان می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. با این وجود نباید از مرد آلمانی با سابقه و قهرمان جهان هم ساده بگذریم. یواخیم لو بعد از پایان کار در تیم ملی هنوز شغلی را در دست نگرفته و آمدن او به بایرن شبیه یک تعویض سرمربی بین تیم ملی آلمان و قهرمان لیگ آلمان خواهد بود. بده بستان تیم ملی و بایرن اتفاق قابل انتظاری در فوتبال ژرمن‌ها می‌باشد و توخل در صورت تمایل به جانشینی ناگلزمن، قطعا رقیبی به بزرگ یواخیم لو را در کنارش خواهد داشت. اگر چه نمی‌شود از کنار نام زین‌الدین الدین در مورد کار در هر باشگاه بزرگی گذشت اما مرد فرانسوی نشان داده در عرصه مربیگری هدف خاصی را دنبال می‌کند و به شایعات باج نخواهد داد. پوچتینو هم احتمالا برای حسن صالح حمیدزیچ و الیور کان گزینه درجه یکی نباشد اما در صورتی که عزم تعویض مربی جدی باشد و بایرن نتواند جانشین شایسته‌ای را پیدا کند، کار با پوچ تا آخر این فصل هم یک گزینه خواهد بود. البته بایرن آکادمی پرورش مربی هم دارد و اگر کار به نقاط باریک کشیده شود، روی کار آمدن یک چهره جدید از دل باشگاه مونیخی هم دور از ذهن نیست. با تمام این تفاسیر و برشمردن تمام انتخاب‌ها باز هم توخل با کارنامه‌ای که دارد، جدی‌ترین تهدید برای صندلی ناگلزمن به شمار می‌رود.

مشکلات پیش روی ناگلزمن

او باید 2 بازی نسبتا آسان را پشت سر بگذارد. با فرض اینکه بایرن در مقابل لورکوزن و ویکتوریا پلژن نتیجه قابل قبول را کسب کند و روی کار بماند، دیدار بعدی تیمش مقابل دورتموند دغدغه اصلی او خواهد بود. پس از دورتموند هم بایرن در لیگ، فرایبورگ آماده را در پیش خواهد داشت و سپس باز هم باید به سراغ آگزبورگ در جام حذفی برود؛ همان تیمی که بحث اخراج ناگلزمن را از همیشه جدی‌تر کرد. بایرن حتی پس از این هم نفس راحتی نمی‌کشد و با گذراندن یک بازی در لیگ مجبور است در نوکمپ از پس انتقام‌جویی بارسلونا بربیاید. کار برای یولین ناگلزمن گره خورده و مرد آلمانی سخت‌ترین روزهایش از زمان آغاز به کار در بایرن را تجربه می‌کند. مونیخ حداقل در آلمان فرصت اشتباهاتی بیش از این را ندارد و این موضوع عرصه را برای مرد جوان نیمکت باواریایی‌ها دشوار خواهد کرد.

*حسین سعیدی نیکو

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری