football360 logo

«لاویا» را به خاطر بسپارید؛ ذخیره‌ای برای دنیای پس از مسی و رونالدو!

31 شهریور 1401 ساعت 11:314 نظر
ستاره جوان ساوتهمپتون در حال تبدیل شدن به پدیده لیگ انگلیس است.

به گزارش فوتبال 360، منچسترسیتی پدیده جدید فوتبال بلژیک را به امید رونمایی از یک ونسان کمپانی جدید از همان جایی شکار کرد که محل تولد فوتبالی اسطوره سابقش بود. اندرلخت، رومئو لاویا را به دست سیتیزن‌ها سپرد تا شاهد شکوفایی پدیده‌اش باشد. با این وجود سر شلوغ پپ گواردیولا در رسیدگی به جوانان متعدد باشگاهش، هافبک دفاعی تیم‌های پایه بلژیک را از نگاه تیزبین پپ هم دور نگه داشت تا لاویا به دنبال خانه خلوت‌تر و فضای بیشتری برای ارائه توانایی‌هایش بگردد و در این جستجو، قدیس‌های فوتبال انگلیس بودند که او را کشف کردند و خیلی زود هم نقش‌های مهمی در تیمشان را به پدیده جدید فوتبال بلژیک سپردند.

مشخصات فردی؛ تنومند و مستحکم

متولد: 6 ژانویه 2004 در بروکسل، پایتخت بلژیک

ویژگی‌های جسمانی: 181 سانتی متر قد و قدرت بدنی قابل قبول برای 18 سالگی، پای تخصصی راست

پست تخصصی: هافبک دفاعی با قابلیت بازی در دفاع میانی

اولین باشگاه حرفه‌ای: اندرلخت بلژیک، با سابقه بازی برای تیم پایه منچسترسیتی

باشگاه فعلی: ساوتهپتون(خرید تابستان 2022 باشگاه با قیمت 11.07 میلیون پوند)

اولین تجربه حضور در لیگ برتر انگلیس: 18 سال و 7 ماهگی در ترکیب ثابت ساوتهمپتون در مقابل تاتنهام

کارنامه ملی: 16 بازی و 3 گل برای تیم‌های پایه بلژیک و دعوت شده به اردوی تیم بزرگسالان این کشور

سبک فوتبال: هافبک دفاعی جنگنده و پا به توپ با تمایلات دفاعی بیش‌تر و البته روحیه و فیزیک آماده برای اضافه شدن به حملات، قدرت در کسب برتری برای نبردهای تن به تن و یارگیری مهاجمان حریف، قابلیت تکل‌زنی و قطع توپ قابل قبول و تاثیرگذار در کارهای دفاعی 

چشم‌انداز ستاره فصل جاری باشگاه

قدیس‌های لیگ هر چقدر هم که برای کسب نتایج با مشکل مواجه باشند و جایگاه خوبی در جدول در اختیار نگیرند، باز هم فرصت لبخند زدن را در ورزشگاه خانگی به دست خواهند آورد چرا که در ترکیبشان بازیکنی را به عنوان قلب خط میانی می‌بینند که قرار بود درخشش خود را در پیراهن سیتی نمایان کند. در حقیقت ساوتهمپتون یک پدیده را از اردوی آبی‌های منچستر ربوده و صد البته با ادامه نمایش‌های درخور و چشمگیر رومئو لاویا، باشگاه به ادامه فرم صعودی قیمتش امیدوارتر می‌شود و اگر تعداد بازی‌های او که تا این جا به عدد 5 رسیده در پایان فصل عدد جالب توجهی را نشان دهد، یقینا مدیر برنامه‌های متعددی پیشنهاد وکالت او را در اختیار می‌گیرند تا بتوانند با بهترین قیمت، هافبک بلژیکی را به یک خانه بزرگ‌تر منتقل کنند. لاویا در همین 5 مسابقه با 0.4 پاس کلیدی ، یک دریبل، 1.4 تکل، 2 ارسال بلند و 0.6 سد توپ در هر مسابقه ضمن به ثمر رساندن یک گل، از آینده درخشانش خبر می‌دهد و اگر در مسیر درستی گام بر دارد، شاید سیتی را هم مجددا به اعتماد برای پر کردن جای ونسان کمپانی و خرج کردن میلیون‌ها پوند برای بازگشتش به منچستر متقاعد کند. جام جهانی پیش رو میدان او نخواهد بود و لاویا دستکم باید یک فصل دیگر در همین فرم یا فرم بهتری قرار داشته باشد تا تبدیل به بازیکن ثابت تیم ملی بلژیک شود. از او نه برای آینده دور، بلکه در چشم‌انداز نزدیک هم می‌توان انتظار بیش‌تر از این‌ها شنیدن را داشت. رومئو لاویا با ترک اردوی شلوغ سیتیزن‌ها به خانه خلوتی پا گذاشته که فرصت نمایش بیش‌تر در اختیارش قرار می‌گیرد؛ نمایشی که او را مستعد دیده شدن در هر شلوغی دیگری می‌کند. پسر جوان فوتبال بلژیک در باشگاهی که بازیکنان با تجربه زیادی را هم در ترکیب دارد با اعتماد رالف هازنهوتل به ترکیب تیم اصلی رسیده و این روزها بیش از همبازیان باتجربه‌اش در خروجی رسانه‌های فوتبالی دیده می‌شود. ستاره جوان ساوتهمپتون تا 2027 با باشگاهش قرارداد دارد و کاملا معلوم است قدیس‌های لیگ روی او برای درخشش و ارتقای قیمت و فروش بالا حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. قیمت لاویا که با کم‌تر از 12 میلیون پوند به تیم فعلی‌اش آمده در همین مدت کم به بیش از 20 میلیون پوند رسیده و ظاهرا این روند حتی شاید هفته به هفته ادامه داشته باشد. لاویا را بشناسید و به خاطر بسپارید. شاید در آینده‌ای نه چندان دور او ستاره بازیکن تیم محبوبتان نام بگیرد. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری