football360 logo

با تصمیم یوفا؛ روسیه از جام ملت‌های بعدی هم کنار گذاشته شد!

30 شهریور 1401 ساعت 11:2010 نظر
یوفا، روسیه را از حضور در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های اروپا محروم کرد.

به گزارش فوتبال 360، آتش جنگ دامن ورزش روس‌ها را گرفته و آن‌ها یک به یک رقابت‌های مهم بین‌المللی را از دست می‌دهند. پس از حذف تیم ملی روسیه از جام جهانی 2022 قطر، اکنون یوفا این کشور را از حضور در جام ملت‌های اروپا 2024 منع کرده و اجازه حضور در مراسم قرعه‌کشی را به مسئولان فوتبالی روسیه نمی‌دهد.

بیانیه رسمی یوفا

اتحادیه فوتبال اروپا که روسیه را به خاطر جنگ در اوکراین از حضور در رقابت‌های باشگاهی این قاره محروم کرده بود، روز گذشته در بیانیه‌ای کوتاه و رسمی، محرومیت روس‌ها از شرکت در جام ملت‌های اروپای بعدی را هم اعلام کرد. در این بیانیه آمده است؛ «روسیه در قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2024 حضور ندارد». یوفا همچنین به قرارداد اسپانسری «گازپروم» پایان بخشیده و باشگاه‌های روسی را همچنان از شرکت در تمام رقابت‌های اروپایی محروم نگه می‌دارد. جام ملت‌های اروپا دومین رقابت بین‌المللی بزرگی است که جنگ با اوکراین از روسیه می‌گیرد و به نظر نمی‌رسد مسئولان یوفا و فیفا در این رابطه نرمشی از خود نشان دهند. موضع مقامات فوتبالی کاملا صریح و قاطع بیان شده و یقینا تیم ملی فوتبال روسیه علاوه بر جام جهانی پیش رو، رقابت بزرگ بعدی را هم از دست خواهد داد.

اقدام روسیه؛ درخواست تجدید نظر

در همین راستا مسئولان ورزشی کشور درگیر جنگ درخواست تجدیدنظر در مورد محرومیت کشورشان را به مراجع قانونی فرستاده‌اند که این درخواست رد شده و کار این تیم در جام ملت‌های اروپا هم تمام شده به نظر می‌رسد. تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از هرگونه شرکت در رقابت‌های بین‌المللی محروم هستند. مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های اروپا قرار است روز 9 اکتبر پیش رو برگزار شود که یوفا تصمیم گرفته هیچ صندلی‌ای را در اختیار مقامات روسی فوتبال قرار ندهد و از همین ابتدا آن‌ها را تحریم کند. تحریم‌های فوتبالی در پایین آمدن تراز مالی باشگاه‌های روسی بی‌تاثیر نبوده‌‌اند و جنگ و سیاست در حال آسیب زدن به ورزش و فوتبال روسیه هستند. آتش جنگ در اوکراین به میادین فوتبالی هم راه پیدا کرده و یوفا در طرف اوکراینی این منازعه ایستاده است. روس‌ها در صورت تداوم درگیری با اوکراین احتمالا باید منتظر محرومیت‌های بعدی هم باشند.


برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری